ביטוח נסיעות ברגע האחרון

 

 עדיף מאוחר מאשר בכלל לא

כל אחד יודע שעדיף לא להשאיר דברים עד לרגע האחרון. כך גם באשר לביטוח נסיעות. צריך להזמין את הביטוח מוקדם, עדיף בזמן הזמנת החופשה או הטיסה, ולא בדרך לשדה התעופה.

אבל, לפעמים אנחנו שוכחים. תמיד יש מיליון ואחד דברים לעשות לפני היציאה לחו"ל, ולא פלא שפתאום אנחנו נזכרים באותו ביטוח נסיעות ברגע האחרון.

אז מה לעשות אם זה ברח לכם מהראש? האם תוכלו לקנות ביטוח לאחר שיצאתם מהארץ? ואם לא, מהו הרגע האחרון לרכישת ביטוח נסיעות. בדרך לנמל התעופה? בנמל התעופה עצמו? במטוס לפני ההמראה?

כיצד להימנע מביטוח נסיעות ברגע האחרון?

כל חברת ביטוח תדגיש באוזניכם שאתם צריכים לרכוש את ביטוח הנסיעות בעת הזמנת הטיסה. בדרך זו, אם משהו קורה בין המועד שבו הזמנתם לבין תאריך הטיסה – אתם תהיו מכוסים, ובאותו מחיר אם הייתם רוכשים את הפוליסה לילה לפני הנסיעה.

יש הטוענים שכדי להימנע משכחה, כדאי לרכוש ביטוח נסיעות שנתי, כך שלא יהיה צורך לרכוש פוליסת ביטוח בכול פעם שאתם נוסעים לחו"ל.

בכול אופן, כמעט ולא תמצאו חברות ביטוח שיציעו לכם כיסוי ביטוחי ברגע שהגעתם ליעד שלכם. אבל הדברים משתנים ממבוטח למבוטח. יש כמה מומחי ביטוח שמציעים ללקוחות כיסוי גם באותו רגע שבו כבר הגיעו לחו"ל.

מה יקרה אם שכחתם לרכוש ביטוח נסיעות?

  • רכישת ביטוח אפשרית בכול נקודה לפני שעוברים את הצ'ק אין, כך שלא תוכלו לרכוש ביטוח נסיעות בטרקלין או באזור אולם הנוסעים.
  • אתם צריכים לרכוש ביטוח נסיעות לפני שאתם עוזבים את הבית ויוצאים לנסיעה לחו"ל.
  • כמו בכול ביטוח, הביטוח לא יכסה אתכם בכול מקרה של טענה שמתייחסת לאירוע שהיה לכם מידע מוקדם לגביו.

מנקודת מבטה של חברות הביטוח

אף אחת מחברות הביטוח המרכזיות לא תציע לכם כיסוי מעבר לנקודה שבה אתם יושבים במטוס. אז אם שכחתם לקנות ביטוח, חפשו מבטח מומחה שיספק לכם סוג זה של כיסוי.

הסיבה לגישה של חברות הביטוח היא החשש שמצב שכזה חושף את החברה לסיכונים ולהונאות. חברות הביטוח חוששות שהנוסעים ירכשו ביטוח לאחר שהאירוע כבר התרחש (אובדן מטען, מחלה וכו'), ואז ינסו להגיש תביעה לחברת הביטוח.

חברות שמסכימות למכור ביטוח לאחר שהנוסע כבר יצא לדרך טוענות שהניסיון ושיקול הדעת שלהם מספיקים כדי לזהות מתי הבקשה היא יוצאת דופן, ולשקול מתי לאשר ביטוח נסיעות ומתי לא. כלומר, חברות אלה מתייחסות באופן אינדיבידואלי לכול פנייה לכיסוי ביטוחי מאוחר והן בוחנות כל בקשה בנפרד. בנוסף, החברה מדגישה שהכיסוי מוצע אך ורק על המידע הכלול בטופס הבקשה המקוון, שכמובן חייב להיות מדויק ואמתי. על מנת להתחיל את הכיסוי הביטוחי, הלקוח צריך לבצע שיחת טלפון למשרד כדי לשלם באמצעות כרטיס אשראי. זמן השיחה מוקלט ולא מאפשר לקבל תביעות שאירעו לפני השעה והתאריך בהן נערכה השיחה.

נגישות