הטרנד החם הבא - חופשה בהפתעה

חופשה בהפתעה היא הטרנד החם הבא – נוסעים בלי לדעת לאן

זה לא קורה הרבה שענף התיירות זוכה לקבל טרנד חדש באמת שמשנה את כללי המשחק. לכן, אנחנו שמחים לעדכן שלאחרונה החלו לצוץ ברחבי העולם סוכנויות נסיעות שמציעות חופשה בהפתעה אשר מנסות (בהצלחה רבה יש לציין) לתבל את החופשות במעט מתח ומיסתורין.

ככה זה עובד: נופשים בפוטנציה נכנסים לאתר של אחת הסוכנויות ועונים על סקר, ששואל שאלות על נסיעות אחרונות שעשו, נסיעות מתוכננות לעתיד הקרוב, העדפות (אקטיבי, רגוע, תרבותי), תחביבים ותחומי עניין, מגבלות תזונתיות וכיוצא באלה. הנופשים בוחרים בין נסיעה ברכב או בטיסה, ברכבת או באוטובוס ובשלב זה צוות הסוכנים מתחיל במלאכת תכנון סוף שבוע בן שלושה ימים בתחומי המדינה, כאשר הכול מותאם לתשובות שניתנו לסקר. שבוע לפני החופשה, החברה שולחת את תחזית מזג האוויר וטיפים לאריזה במייל (דברים כמו ארזו בגד ים או נעלי הליכה טובות). המעטפה עם היעד, המפות ומקום הלינה מגיעה בדואר רגיל.

"כשטיילתי במזרח אירופה, פגשתי שתי אחיות שהיו בחופשה בהפתעה מסוכנות אירופאית וחשבתי לעצמי: 'איזה רעיון כיפי, גם אני רוצה'", מספרת ליליאן ראפסון (Lillian Rafson) שהקימה סוכנות נסיעות לחופשה בהפתעה בארצות הברית ב-2016. את הסוכנות שלה הקימה כדי לעודד תיירות פנים (בארצות הברית כמובן). "כששמעתי על הרעיון הייתי בלאטביה, אבל באותו הזמן מעולם לא ביקרתי אפילו בדרום קרוליינה", אומרת ראפסון.

בהתחלה, ראפסון היתה משוכנעת שקהל הלקוחות שלה יהיה מורכב בעיקר מבני דור המילניום שיש להם קצת כסף בצד ומספיק ימי חופשה לבזבז. אבל היא הופתעה לגלות לקוחות כמו בת ה-80 שחגגה יום הולדת, הורים שרצו להפתיע את ילדיהם ואת עצמם, מתנה ליום הנישואין ה-50 ובני 18 שנסעו כדי לחגוג את סיום התיכון. "מתברר שמגוון הלקוחות רחב בהרבה ממה שדמיינתי", אמרה ראפסון. "אני סבורה שזה פשוט מוכיח שכולם אוהבים להיות מופתעים ואין לנו הרבה הזדמנויות בחיים להיות מופתעים ביחד".

ישנן גם סוכנויות שמוסיפות עוד יותר מיסתורין למשחק החופשות ושולחות לנוסעים רמזים לקראת הנסיעה. בבריטניה, חברת שיט עומדת להשיק את שיט המיסתורין היוקרתי הראשון שיצא לדרכו ב-9 במרץ, 2018 וישוט למשך 16 לילות בין 6 ערים – אבל זה כל מה שידוע עליו. אורחים יטוסו במחלקת עסקים מבריטניה כדי לפגוש את הספינה ביעד סודי. "זאת דרך שונה לגמרי לראות את העולם. פשוט לקפוץ למים ולראות לאן תגיעו", אמר מייקל וילסון (Michael Wilson) מחברת השיט הבריטית. "המחשבה שתגיעו לנמל התעופה בלי שיהיה לכם מושג לאן אתם טסים עד הרגע שבו תעשו צ'ק אין, היא כל כך מרגשת".

נלדקתם על הרעיון? אז אם גם אתם רוצים לקפוץ על עגלת ההפתעות, רק ודאו שיש לכם בכיס ביטוח נסיעות שמכסה אתכם גם במקרה של הפתעות פחות נעימות. 

נגישות