10 טיפים לחופשת סקי מהנה

פעילות סקי זו דרך נהדרת לבילוי בטבע תוך שמירה על הכושר הגופני בחורף, והזדמנות לחופשה מהנה וקסומה עם בני המשפחה או עם החברים.

אבל, כשאתם מזמינים חופשת סקי אל תשכחו שהבטיחות היא מעל לכול ויש לה חשיבות עליונה בחופשה שלכם. כמו ברוב הפעילויות הגופניות ציוד נכון, אמצעי זהירות מתאימים וביטוח מורחב שכולל גם פעילות סקי – ישאירו אתכם ואת יקיריכם בטוחים כשתגלשו במדרונות המושלגים.

פעלולן סקי - גם הם צריכים ביטוח

 

הנה כמה אמצעים בטיחותיים שבהם כדאי לנקוט לפני ובזמן חופשת הסקי שלכם  לפני היציאה לדרך

1.הכירו את הכללים

אם זהו הסקי הראשון שלכם, כדאי לכם ללמוד כיצד לנווט בבטחה בגבעות המושלגות בלי לצאת מגבולות רמת היכולת שלכם. אם אתם גולשים ותיקים, תוכלו להימנע מתאונות אם תקדישו כמה רגעים לקרוא את רשימת הכללים והטיפים שקשורים לסקי ולסנובורד, שבדרך כלל מתפרסמת באתר האינטרנט של יעד הסקי שלכם. מידע זה יסייע לכם למנוע התנגשויות כאשר אתם גולשים, עוצרים או מתמזגים בדרכם של אחרים במסלולי הגלישה.

2.אל תגלשו לבד

מומלץ לכול גולש, גם חדש וגם ותיק, לגלוש בחברת גולש אחר. התחברו לגולש ברמה דומה לשלכם, הישארו צמודים אליו ובדקו מעת לעת שאכן החבר נמצא בסביבתכם במורד ההר. הסקי בטוח יותר כאשר מישהו שם עליכם עין ואין ספק שעדיף לגלוש עם אדם נוסף מאשר לבד.

3.בדקו את מזג האוויר

בדקו היטב את מצב השלג ביעד שלכם. רוב אתרי הנופש מספקים עדכונים באשר לתנאי השלג והקרח, וחשוב שתהיו מודעים לסופות קרובות, אם צפויות כאלה, או לשינויים חמורים בתנאי מזג האוויר. גם סוג השלג – אבקתי, קפוא, מלאכותי – יכול להשפיע על חווית הסקי שלכם ולהכתיב את אמצעי הזהירות המומלצים. הכינו את עצמכם והתלבשו בהתאם!

4.אמון גופני מתאים

חשוב לנקוט באמון גופני מתאים בין פעילויות הסקי, או לפני שתגיעו להר בפעם הראשונה. רופאים אורתופדיים ממליצים על תרגול גופני בסגנון פילאטיס לחיזוק הריאות, לבנית השרירים והגידים בברכיים ושרירי הארבע-ראשי, ועוד.

5.שמירה על אמצעי תקשורת

קחו אתכם טלפון סלולרי בכיס מאובטח ועמיד למים, למקרה חירום. שמרו על קשר במקרה שאתם נפרדים מהקבוצה שלכם. ואם אתם מתכוונים לגלוש סולו, הקפידו להירשם לפני שתצאו להרפתקה שלכם. חשוב לדעת שמזג האוויר יכול להשתנות במהירות ואם במקרה תמצאו את עצמכם מחוץ לאזור הנוחות שלכם עקב קור עז או שלג, חשוב שתהיו מסוגלים לתקשר עם חברים, בני משפחה או צוותי חירום.

על המדרונות

1.בדקו את עצמכם

הבטיחו שהציוד שלכם תקין ופועל היטב על מנת למנוע תקלות. אם אתם לא בטוחים לגבי ההתאמה או מידת האיטום של הנעליים שלכם, או אם עליכם למרוח שעווה על המגלשיים – בדקו זאת בחנות סקי מקצועית. שכבות לבוש קלות ומשוחררות הן אידיאליות, וביגוד עמיד בפני מים ורוח הוא חובה בכול תנאי מזג האוויר. בחרו משקפיים מתאימים ליום בהיר וליום עם ראות משובשת, ותמיד חבשו קסדה להבטחת מינימום של בטיחות.

2.חימום הגוף

שרירים קרים נוטים להיפגע יותר, לכן חממו אותם לפני שתצאו לגלוש. עשו זאת על ידי קפיצות, ריצה או הליכה במקום במשך כמה דקות. מומלץ גם לבצע מתיחות שמפעילות את הארבע-ראשי ואת שרירי הברך והישבן. בקיצור, כל אמון שיגרום לגוף להתחמם לפני פעילות הסקי – חיוני להגנה מפני פגיעה.

3.הימנעות ממאמץ יתר

בחרו במדרונות סקי שמתאימים לרמת הכושר שלכם והיזהרו ממאמץ יתר. רוב פציעות הסקי נגרמות בסופו של יום הגלישה. לכן, כשאתם עייפים עצרו והימנעו ממאמץ רב מדי שהוא מעבר לכוחות שלכם. פעילות סקי בצורה נכונה יסייע לכם להימנע מפגיעה. אורתופדים ממליצים לשמור על הזרועות כשהן קדימה, את משקל הגוף להטיל לפנים ואת מגלשי הסקי להחזיק צמודים.

4.הסתכלו סביבכם

חשוב להסתגל למזג האוויר כשאתם על מדרונות ההר. שימו לב לסביבה שלכם, חפשו בורות קרח או מים פתוחים, סלעים או אדמה חשופה. שמרו מרחק מעצים וגדרות, ואם אתם לא מומחים בגלישה מחוץ למסלול, הישארו במורדות המסומנים בלבד.

5.שתיה

כמו בכול אימון, חשוב להישאר רוויים במהלך היום. הגוף שלכם יכול לאבד כמויות ניכרות של מים במהלך יום הסקי, גם אם אתם מרגישים שלא ממש התאמצתם. שתו הרבה מים לפני, במהלך הסקי ולאחריו, כדי לשמור על גופכם.

לרכישת ביטוח נסיעות מותאם לחצ/י כאן.

נגישות