מי שעבורם טיסה היא אירוע מרגש ובלתי שגרתי מרגישים “פרפרים בבטן” ככל שמתקרב הזמן לצאת אל שדה התעופה – אבל במקביל, גובר גם המתח הקשור בצורך להגיע בזמן. מצד אחד חשוב מאוד לא לאחר, אבל מנגד אין סיבה להקדים יתר על המידה ולהתחיל את החופשה בשעות של שעמום בסמוך לשער העליה למטוס. יתר על כן, גם למי שכבר טסו עשרות פעמים יכול להיות קשה להחליט כמה זמן בדיוק צריך להגיע לשדה התעופה לפני שעת ההמראה המתוכננת.
הסיבה לחוסר הבהירות היא שיש מגוון שיקולים המשפיעים על השעה המדוייקת בה הכי כדאי להגיע לשדה התעופה. ערכנו עבורכם סקירה של גורמים אותם כדאי לקחת בחשבון בבואכם להחליט מתי לצאת אל שדה התעופה. נפרט גם איך לשכלל גורמים אלה כך שבסופו של דבר תוכלו להגיע בדיוק בזמן, לא תסתכנו באיחור, הכל יתנהל באופן רגוע, יהיה לכם פנאי לכל מה שאתם רוצים להספיק (קניות בחנות הדיוטי פרי, אולי ארוחה קטנה ומפנקת – בעיקר כשטסים בלואו קוסט, וגם, סתם לספוג את הקסם ברגע המיוחד הזה, לפני שהחופשה הגדולה שלכם מתחילה) ומצד שני גם לא תגלו שהקדמתם מאוד ותצטערו שלא הרשתם לעצמכם ליהנות מעוד שעת שינה בבית, להיפרד מן המשפחה, או להתארגן יותר בנחת.

רגע לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך – לרכישת ביטוח נסיעות לחו”ל הכנסו לכאן

עומס בשדה התעופה

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על שעת ההגעה הרצויה לשדה התעופה הוא העומס הצפוי בו. כולנו יודעים שיש תקופות בהן שדה התעופה עמוס המון רב של אנשים הטסים לחופשות בחו”ל (תקופת חגים, או שלהי הקיץ למשל). אם אתם טסים בתקופה כזו מומלץ להגיע לשדה לא פחות משלוש שעות לפני הטיסה. אם אתם עולים על טיסה בשעת לילה מאוחרת בתקופה בה שדה התעופה אינו נוטה להיות עמוס אפשר בהחלט לעבור ביקורת ביטחון, לעשות צ’ק אין, לעבור ביקורת גבולות ולהגיע לשער העליה למטוס והכל בתוך שעה. בתקופה רגועה כזו, אם תגיעו לשדה שעה וחצי לפני הטיסה יהיה לכם גם מספיק זמן לשוטט קצת בחנויות דיוטי פרי (זיכרו שרובן סגורות בלילה), לשתות קפה, לקרוא קצת ולהירגע.

מה בדיוק אתם מתכננים לעשות בשדה

גורם נוסף שישפיע מאוד על המועד בו הכי כדאי לכם להגיע לשדה התעופה הוא מה אתם רוצים להספיק לעשות בשדה לפני העליה למטוס. אם אין לכם אג’נדה מיוחדת וכל מה שמתוכנן הוא נוהל רגיל של צ’ק אין, ביקורת גבולות והתייצבות בשער העליה למטוס תוכלו להרשות לעצמכם להגיע מאוחר יותר. לעומת זאת, אם אתם צריכים לאסוף באולם היציאה כסף מזומן בדלפק הבנק, כרטיס ביטוח נסיעות, מוצר שהזמנתם בחנות פטורה ממכס (דיוטי פרי) או כל דבר אחר כגון זה, חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון כשאתם מתכננים מתי להגיע לשדה.

האם אתם נהנים או סובלים מבילוי זמן בשדה התעופה

כדאי לדעת שיש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לצמצם את משך הזמן שתצטרכו לבלות בשדה התעופה. כך למשל אתם יכולים לארוז קל כך שלא תצטרכו לעבור למסור מזוודות לבטן המטוס. כיום, רוב חברות התעופה מאפשרות לעשות צ’ק אין ולקבל כרטיס עליה למטוס באופן מקוון (און ליין, ברשת האינטרנט כ-24 שעות לפני הטיסה). תוכלו להרשות לעצמכם להגיע מאוחר יותר לשדה אם תצטיידו מראש במטבע המקומי הנחוץ לכם, תרכשו פוליסת ביטוח לחו”ל ותגיעו לשדה התעופה כשיש כבר ברשותכם כרטיס מטעם חברת הביטוח (כך לא תצטרכו לאסוף את כרטיס ביטוח הנסיעות בשדה לפני הטיסה) ותדאגו לכל דבר אחר שאפשר לטפל בו כך שלא תצטרכו לבזבז זמן בשדה התעופה .

כמה זמן להיות לפני טיסה בשדה התעופה 2

אם אתם דווקא יודעים ליהנות מן הזמן בשדה התעופה, ואתם אוהבים לשבת בנחת ולשתות קפה (בתנאי שהטיסה שלכם יוצאת בשעה בה העסקים בשדה התעופה פתוחים), להתרשם מן המוצרים בחנויות הדיוטי פרי, אולי אפילו לקנות משהו, לקרוא או לנצל את הזמן בדרכים אחרות – תוכלו להגיע כמה שעות לפני ההמראה גם אם הסדרתם הכל מראש, ולהנות מעוד קצת “זמן חופשה” בנמל התעופה.

חשוב מאוד לזכור שאם אין עיכובים, הטיסה תמריא במועד בין אם תספיקו לעלות עליה או לא. לכן תמיד השאירו טווח ביטחון. כלל אצבע טוב הוא להוסיף שליש למשך הזמן שאתם סבורים שיידרש לכם לעבור את כל ההליכים ולעשות דרככם מן הכניסה לשדה ועד שער העליה למטוס.

לרכישת ביטוח הנסיעות של פספורטכארד לחצו כאן