חופשה לאחר ניתוח

ישנם סוגים רבים ושונים של ניתוחים וכל ניתוח דורש דרישות משלו מהגוף, קובע את משך הזמן שנדרש כדי להחלים באופן מלא, וכרוך באמצעי זהירות שבהם המנותח צריך לנקוט. ניתוחים מסוימים עלולים להגביל את היכולת הפיזית של המטופל או לדרוש ממנו לנוח ולא להיות פעיל יתר על המידה. חשוב לקחת בחשבון את הנתונים האלה כאשר מתכננים חופשה לאחר ניתוח.

לדוגמה, אדם שמתאושש מניתוח עיניים בלייזר עשוי להיות מוכן לגמרי לפעילות מלאה בזמן החופשה, אבל פרוצדורות פולשניות יותר עשויות לדרוש מהמחלים פעילות שאינה מעבר למנוחה מתחת לעץ על שפת הבריכה. בכל מקרה לגבי חוסר ודאות לגבי סוג הפעילויות שמתאימות לאחר הניתוח שעברתם, מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם.

שקיעה בחוף

​לקריאה נוספת:

הגבלות טיסה לאחר ניתוח

קיימות אפשרויות להגבלות שונות סביב ביטוח נסיעות לחו”ל אחרי ניתוח ואפילו המלצה לא לטוס בפרק זמן מסוים שלאחר הניתוח. שוב, פרק זמן זה משתנה בהתאם להליך הניתוחי הספציפי. ניתוח פשוט כמו ניתוח עיניים בלייזר יכול למנוע מכם לטוס במשך יומיים שלושה, בעוד שניתוח להחלפת מפרקים בגוף עלול למנוע מכם לטוס במשך שלושה חודשים לאחר הניתוח. בכל מקרה מומלץ תמיד לדבר על כך עם הרופא, כי כל אדם מושפע באופן שונה מההליך הניתוחי שעבר.

בכל הקשור לבחירת יעד הנסיעה, העצה הכללית היא להימנע מלטוס לאזור שמאופיין בתברואה לקויה או לאזור שבו שיעור גבוה של מחלות זיהומיות. קחו בחשבון שכתוצאה מהניתוח המערכת החיסונית עלולה להיות פחות גמישה (באופן זמני) והיכולת שלה להילחם בזיהומים נחלשת.

בכל מקרה, וודאו שאתם מגנים על עצמכם עם פוליסת ביטוח נסיעות טובה, כזו שתבוא לעזרתכם אם תזדקקו לטיפול רפואי בחו”ל או לפינוי חירום חזרה לישראל. טיפולים אלה כרוכים בעלויות גבוהות מאוד אם אין לכם ביטוח מתאים.

עלות ביטוח נסיעות לחו”ל אחרי ניתוח

כאשר החברה צריכה לשקול עלויות ביטוח של נוסע לחו”ל לאחר ניתוח, היא תיקח בחשבון גורמים מסוימים, כמו היכולת המופחתת של הנוסע להילחם בזיהומים (כפי שהוזכר למעלה). כמו כן, כל טיפול רפואי שתידרשו לקבל בחו”ל, צפוי להיות יקר יותר מכיוון שבמסגרתו תידרש התחשבות בהליך הרפואי שעברתם. לכן, אל תתפלאו שביטוח נסיעות לחו”ל אחרי ניתוח יהיה יקר יותר מביטוח נסיעות רגיל.

הצהרת אמת בפני חברת הביטוח

כאשר רוכשים פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל לאחר ניתוח, חיוני מאוד להצהיר על כל הפרטים שנוגעים לניתוח שעברתם. מצב זה נחשב כ”מצב רפואי קיים מראש”. נציג חברת הביטוח ישאל אתכם מספר שאלות שנוגעות למצבכם הרפואי לפני שיגיש לכם הצעת מחיר.

חברת הביטוח מתייחסת למבוטח שעבר ניתוח, בהתאם למידת חומרתם של ההליכים הרפואיים שעבר. למשל, יהיה קשה יותר לקבל ביטוח נסיעות לחו”ל לאחר ניתוח לב מאשר לאחר ניתוח בברך. בכל מקרה, חשוב מאוד לענות על כל שאלותיו של נציג חברת הביטוח באופן מלא ובכנות, כדי להימנע מפסילת פוליסת הביטוח שלכם או חלילה מסיטואציה בה מצבכם מחמיר במהלך השהות בחו”ל והטיפול לא יכוסה על ידי הביטוח.

שימו לב שבדרך כלל הפוליסה מתייחסת למצב שלאחר ניתוח, בפרק שעוסק ב”הרחבה מיוחדת למצב רפואי קיים”, ומגדירה “מצב רפואי מיוחד” כמצב הרפואי המיוחד שצוין מפורשות ככזה בדף פרטי הביטוח.

* רכישת פוליסת ביטוח הנסיעות PassportCard מותנית באישור החברה בכפוף לבדיקת גיל המועמד, יעד הנסיעה, משך הנסיעה והמצב הרפואי העדכני.