חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם באיטליה, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

רוצים לדעת עוד? – לביטוח נסיעות לאיטליה הכנסו לכאן

מגדל פיזה

מה מצב הקורונה באיטליה בחודשים האחרונים?

כמו במרבית המקומות בעולם, גם באיטליה מרגישים את דעיכתה של מגיפת הקורונה, ולכן כל המגבלות באיטליה הוסרו.

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה לאיטליה ? 

מחוסנים, מחלימים מחצי השנה האחרונה וילדים עד גיל 6 פטורים מבדיקת קורונה לפני הטיסה לאיטליה. מי שלא מחוסן או מחלים מחויב להציג בדיקת PCR שלילית מ-72 השעות שקדמו לטיסה או אנטיגן מוסדי מ-24 השעות שלפי הטיסה. עם זאת, אנחנו ממליצים להתעדכן בנהלים באתר של משרד הבריאות האיטלקי לפני טיסתכם.

מהם התנאים לטיסה וכניסה לאיטליה ?

החל מ-1.4.2022 איטליה הסירה את רוב מגבלות הקורונה. מחוסנים, מחלימים מחצי השנה האחרונה וילדים עד גיל 6 פטורים מבדיקה.
מי שלא מחוסן או מחלים מחויב להציג בדיקת PCR שלילית מ-72 השעות שקדמו לטיסה או אנטיגן מוסדי מ-24 השעות שלפי הטיסה. שימו לב כי באיטליה מחייבים חלק מהתיירים להיבדק לפני הטיסה חזור לארץ, אם אתם מחלימים זו יכולה להיות בעיה שכן אתם יכולים לצאת חיוביים בחצי השנה שלאחר ההחלמה. ישנה חובת מילוי dPLF וחובת עטיית מסיכה מסוג N95/FFP2 בטיסה ובנמל התעופה.

שימו לב! ההנחיות יכולות להשתנות מידי יום ועל כן יש להתעדכן בהנחיות לפני הנסיעה, בייחוד אם אתם מגיעים ממדינה שהיא אינה ישראל.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מאיטליה?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל . עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את הנהלים באתר הבריאות לפני טיסתכם.

בדיקות קורונה באיטליה 

ניתן לבצע בדיקת קורונה בשדה התעופה הבינלאומי ברומא בעלות של 70 אירו כאן, עם קבלת תוצאות בתוך 36 שעות. בדיקה במילאנו עולה 90 אירו, באחת מארבע מעבדות הקורונה שברחבי העיר כאן.

אילו יעדים באיטליה פופולאריים במיוחד בקרב ישראלים?

במהלך שנת 2019 ביקרו באיטליה כרבע מיליון תיירים ישראלים, כשהיעדים הפופולאריים ביותר היו רומא, מילאנו, ונציה, טוסקנה ונאפולי. אופי החופשות היה מגוון ביותר, שכן איטליה מציעה מגוון רחב של אפשרויות בילוי ונופש. בין השאר ניתן לערוך באיטליה מסעות קולינריים, טיולי טבע עם כל המשפחה, חופשות ספא רומנטיות והרשימה עוד ארוכה. המשותף לכל התיירים הישראלים הוא דווקא החיבה לשופינג וכן הנטייה לשלב בין תרבות לאמנות.

בשנת 2019 יותר מ-40% מההוצאות של מבקרים ישראלים באיטליה היו במחוז לאציו, 20% מההוצאות היו במחוז לומברדיה ו-11% במחוז קמפניה. עם זאת, לפי התחזיות, במקום לבקר ברומא, מילאנו ונאפולי, בעתיד הקרוב הקהל הישראלי יכבשו יעדים חדשים ופחות מוכרים. זאת כמובן בשל הרצון המובן להתרחק ממקומות סואנים ולהתמקד במקומות פחות מוכרים.

אם גם אתם מעוניינים לחוות את איטליה בצורה קצת אחרת, הנה כמה רעיונות מקוריים:

  • חבל פוליה (Puglia) – חבל פוליה הממוקם בדרום-מזרח ארץ המגף, מצליח לשמור על האופי האותנטי שלו הודות לעובדה שהוא אחד האזורים הפחות מוכרים באיטליה. בפוליה ממתינים לכם ערי נמל עתיקות, חופים בתוליים וכפרים מבודדים. בעיר טראני (Trani) למשל, תמצאו את בית הכנסת העתיק שנבנה במאה ה-13, רצועת חוף קסומה לאורכו של הים האדריאטי וסמטאות ציוריות שפשוט תענוג ללכת בהן לאיבוד. בבארי (Bari) לעומת זאת, ממתינות לכם זוג ערים: העיר העתיקה והעיר החדשה. כל אחת מהן תשמח לארח אתכם ליום או יומיים של שלל חוויות בלתי נשכחות. אתרים מומלצים נוספים בחבל פוליה הם העיירה אלברובלו (Alberobello) שזכתה לפרסום בשל בתי הטרולי המרשימים שלה, העיר לצ’ה (Lecce), שבה תוכלו להתרשם מאדריכלות מתקופת הברוק והעיירה אוטרנטו (Otranto), שבה תוכלו לטייל לאורך הטיילת ולבקר במצודה העתיקה המשקיפה על הים ובתי העיירה.
  • הצד המערבי של אגם גארדה (Lago di Garda) – בצדו המערבי של אגם גארדה, פזורות שלל אטרקציות שרק ממתינות שתגלו אותן ותתאהבו בהן. הכוונה היא למשל למעיינות החמים של העיירה סירמיונה (Sirmione), הידועה גם בזכות המערות של קטולו (Grotte di Catullo) שהן למעשה שרידים של וילה רומית עתיקה, הנמל העתיק של העיירה דזנצאנו (Desenzano) והטיילת המהממת של סאלו (Salò) שממנה תוכלו לשטוף את העיניים בנוף המהפנט של המפרץ וליהנות מקינוחים מסורתיים כמו עוגת מימוזה (Mimosa) או עוגת סבריזולונה (Sbrisolona) באחת הקונדיטוריות המקומיות. בנוסף תוכלו לבקר בעיירה לימונה (Limone) שבה תמצאו את מוזיאון עצי הלימון המפורסם, העונה לשם לימוניה דה קסטל (Limonia del Castel).

חבל פולגיה באיטליה

מה מדיניות הבידוד הנוכחית באיטליה?

נכון להיום אין חובת בידוד לישראלים שמגיעים לאיטליה, בכפוף להצגת מסמכים לפי ההנחיות.

האם ישנן מגבלות כאלו ואחרות על התחבורה הציבורית באיטליה?

כיום, כבר אין חובת עטיית מסכה בתחבורה הציבורית באיטליה.

באיזו מתכונת פועלים מוזיאונים, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים אחרים?

כל אתרי התיירות, המוזיאונים, התיאטראות ושאר מוסדות התרבות – נפתחו כמעט ללא מגבלות.

מילון עברי-איטלקי ברוח הקורונה

  • בידוד – quarantena
  • בית חולים – ospedale
  • שיעול – tosse
  • חום – febbre
  • טיסה – volo

טלפונים ומרכזי מידע חשובים

  • השגרירות הישראלית באיטליה – השגרירות הישראלית באיטליה ממוקמת ברומא וזמינה עבורכם בטלפון מספר +39 06 36198500 (שני עד שישי, בין השעות 12:00-9:00).
  • הקו החם של משרד הבריאות לענייני קורונה – רשימת מספרי הטלפון של שירותי הבריאות במחוזות השונים ממתינה לכם בלינק הזה. לשאלות בנושא הקורונה באיטליה, אתם מוזמנים להתקשר לקו החם של משרד הבריאות האיטלקי, הזמין עבורכם 24/7, בטלפון מספר 1500 (שיחה מקומית) או +39 0232008345/+39 0283905385 (שיחת חוץ).
  • מרכזי מידע מקוונים רשמיים שמספקים עדכוני קורונה בזמן אמת: עדכוני קורונה באתר משרד החוץ האיטלקי (באנגלית), עדכונים שוטפים באתר משרד הבריאות האיטלקי (באנגלית).