חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם בצ’כיה, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

פראג צ'כיה

מה סטטוס הקורונה בצ’כיה?

צ’כיה הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שהסירו את מגבלות הקורונה.

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה לצ’כי ? 

כבר אין צורך בבדיקת קורונה לפני הטיסה לצ’כיה. עם זאת אנחנו כמובן ממליצים להתעדכן בהנחיות באתר הרשמי לפני טיסתכם.

מהם התנאים לטיסה לצ’כיה?

כרגע אין תנאי טיסה מיוחדים, וכולם יכולים להיכנס לצ’כיה.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מצ’כיה?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל .

בדיקת קורונה בצ’כיה 

בדיקת קורונה בפראג

עלות: 1510 CZK למשלמים מראש, 1650 CZK למשלמים במקום

מיקום:  Malého 282/3, Prague 8

שעות פעילות: כל יום מ- 8:00-12:00 ו- 16:00-23:00

תורים: יש לקבוע תור באתר – לחצו כאן ישירות לקביעת תור.

תשובות: תוך 24 שעות, ניתן לקבל תשובות באותו יום בתוספת מחיר

פסל של גתה, צ'כיה

האם יש מגבלות על התחבורה הציבורית בצ’כיה?

התחבורה הציבורית בצ’כיה עובדת כסדרה אך קיימת המלצה לשמור על ריחוק חברתי. בנוסף, בעת נסיעה בתחבורה ציבורית יש חובת עטיית מסכה מסוג FFP2.

מה עושים בצ’כיה?

רוב הנוסעים לצ’כיה בוחרים לבלות מספר ימים בעיר הבירה פראג ואינם יוצאים ממנה. אם יש לכם יותר מכמה ימים בודדים, מומלץ לשכור רכב ולצאת מהעיר לכיוון צפון או דרום – שם תגלו לא מעט יעדים מפתיעים, נופים מרהיבים וטבע עוצר נשימה.

פראג

פראג, בירת צ’כיה, נחשבת לאחת הערים היפות והרומנטיות בעולם. העיר אידיאלית לטיולים רגליים ורוב מוקדי העניין בה נמצאים במרחק קטן זה מזה. אל תחמיצו שיטוט ברחובות הציוריים של העיר העתיקה, כולל ביקור בשעון האסטרונומי שבכיכר העיר העתיקה וברובע היהודי; ביקור במצודה הימי ביניימית שחולשת על העיר, טיול ברחובות רובע מאלה סטרנה (Malá Strana) ההיסטורי וחציית גשר קארל ההיסטורי הניצב מעל נהר הוולטאבה ונחשב לאתר התיירות מספר 1 בעיר. לתצפית יפה על העיר אפשר לעלות (ברגל או ברכבל) על גבעת פטרין, שם ניצב מגדל תצפית של 360 מעלות על העיר.

אחת האטרקציות המובילות של פראג הוא התיאטרון השחור – מופע מרהיב המשלב חושך אור, צבע ומוזיקה. ברחבי העיר תוכלו למצוא מבחר תיאטראות המציגות מופעים בסגנון זה. שניים מומלצים במיוחד הם המופעים של תיאטראות Wow ו-Image.

צפון צ’כיה

אזור צפון צ’כיה, הידוע גם בשם “גן העדן הבוהמי”, הוא יעד מושלם לטיול משפחות עם שלל נופים ייחודיים, יערות עבותים, נחלים ומפלים, עיירות עתיקות, אתרי סקי והמון אטרקציות שוות, בהן: פארקי חבלים, פארקי מים, מגלשות הרים, אומגות, רפטינג, שיט ועוד.

כדאי לשלב במסלול הטיול ביקור באזור הרי קרקונוס (Karkonosze) המכונים גם “הרי הענקים”, אזור המפורסם ביערותיו העבותים ובעיירות סקי נפלאות – אחת מומלצת לביקור היא העיירה שפינדרוב מלין (Špindlerův Mlýn). כמו כן, אל תפספסו ביקור בצוקי פרחוב (Prachovské skály), אתר טבע עם צוקי אבן חול מרשימים וביניהם מסלולי הליכה ברמות קושי שונות ותצפיות נפלאות.

דרום צ’כיה

חבל הארץ הדרומי של צ’כיה, במרחק כשעתיים נסיעה מפראג, הוא אזור מוריק המשובץ בהמון עיירות נפלאות וכפרים עתיקים, טירות עתיקות ואגמים מרשימים.

אל תפספסו ביקור בכמה נקודות חובה: העיירה הימיביניימית צ’סקי קרומולוב (Český Krumlov), היושבת על גדת נהר הוולטבה ומעליה נישאת טירה מהמאה ה-13; העיר העתיקה צ’סקה בודיוביצה (České Budějovice), בירת דרום בוהמיה; הכפר ההיסטורי הולשוביצה (Holašovice); טירת הלובוקה (Hluboká), הנחשבת לטירה היפה ביותר בצ’כיה; הפארק הלאומי הרי שומבה (Šumava), המציע שלל מסלולי טיול בין הרים, יערות ואגמים; ואגם ליפנו (Lipno), האגם הגדול בדרום בוהמיה המציע שלל אתרי נופש ואפשרויות לינה, אטרקציות ופעילויות מים, מסעדות ובתי קפה.

עיירות ספא

צ’כיה ידועה מאוד בעיירות המרפא שלה, בעיקר באזור חבל בוהמיה. העיירה המפורסמת ביותר היא קרלובי וארי (Karlovy Vary), הנמצאת כ-130 ק”מ מערבית לפראג ומתאימה מאוד לטיול יום מחוץ לעיר. גולת הכותרת של העיירה הם מעיינות המרפא שמימיהם עשירים במינרלים ובמלחים ונחשבים לבעלי סגולות ייחודיות.

הרי קרקונוס צ'כיה

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית בצ’כיה?

כרגע לא קיימת מדיניות בידוד בצ’כיה. אנחנו כמובן ממליתים להתעדכן בנהלים לפני טיסתכם באתר הרשמי.

באיזו מתכונת פועלות אטרקציות, מוזיאונים ואתרי תיירות שונים בצ’כיה?

כל האטרקציות, המוזיאונים ואתרי התיירות פועלים בצ’כיה כרגיל. שימו לב כי בצ’כיה המקומיים שומרים על ריחוק חברתי כחלק מהמלצות הממשלה, ואנחנו ממלצים לכם בצ’כיה להתנהג כצ’כיים ולכבד את הריחוק החברתי.
מגבלת הקורונה שעדין קיימת בצ’כיה היא עטיית מסכה מסוג FFP2 במוסדות רפואיים ובתחבורה הציבורית.

מילון עברי-צ’כי ברוח הקורונה

בידוד – Izolace

בית חולים – Nemocnice

שיעול – kašel

חום – horečka

טיסה – Let

טלפונים ומרכזי מידע חשובים בצ’כיה:

השגרירות הישראלית בצ’כיה – כתובת: Badeniho 491, 170 00 Praha 7-Letná, טלפון:  +420 233 097 500