חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם בארצות הברית, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

רוצים לדעת עוד? – לביטוח נסיעות לארה”ב הכנסו לכאן

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה לארה”ב ? 

נכון להיום, נוסעים שמגיעים לארצות הברית מחוסנים, מחלימים או ילדים מתחת לגיל 3 לא צריכים להציג בדיקת קורונה. שימו לב כי כרגע אין כניסה ללא מחוסנים. מומלץ לוודא את הנהלים העדכניים לכל מדינה בה אתם מתכננים לבקר.

מהם התנאים לטיסה לארצות הברית?

החל מה-8 בנובמבר רק מי שחוסן בשתי מנות חיסון יכול להיכנס לארה”ב. שימו לב, אישור החיסון צריך להראות כי החיסון השני בוצע 14 יום לפני הכניסה למדינה.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מארצות הברית?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל . עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את הנהלים באתר הבריאות לפני טיסתכם.

ביטוח נסיעות לטיסה בארצות הברית בזמן הקורונה

גם בימים כתיקונים ישנה חשיבות עליונה לדאוג לביטוח נסיעות לחו”ל לפני שעוזבים את נתב”ג עם הפנים לכיוון ארצות הברית. אך על אחת כמה וכמה כשמדובר בטיסה בתקופת הקורונה. בימים אלה חשוב לבדוק את פוליסת הבריאות בשבע עיניים ולוודא שהיא מעניקה לכם כיסוי לשלל מצבים שישנו סיכוי לא רע שתצטרכו להתמודד איתם. את הפוליסה יש להתאים לצרכים האישיים של כל נוסע ונוסע, תוך התחשבות במחלות הרקע שלו, ביעד הטיסה, בגילו ועוד.

ואם בענייני ביטוח עסקינן, עוד נציין שמומלץ ביותר לדאוג לפוליסה שתבטיח לכם פיצוי במקרים שבהם הטיסה תבוטל בשל ההגבלות ותיאלצו לספוג הפסדים שונים. מצב זה יכול להתרחש אם לדוגמה הזמנתם מלון מראש ולא תוכלו להגיע אליו כיוון שתיאלצו להישאר בבידוד במדינה אחרת.

בחור מסתכל מלון המטוס עם מסכה

האם ישנן הגבלות כאלו ואחרות על התחבורה הציבורית בארצות הברית?

ישנה חובה לעטות מסכה בתחבורה הציבורית החל מגיל שנתיים. שימו לב כי חלק מההנחיות לעטיית מסכה משתנות ממדינה למדינה, בעיקר בכל מה שנוגע לצפיפות וליחס למחוסנים או לא מחוסנים. כדי להתעדכן בהגבלות ובהנחיות המשתנות תדיר במדינות השונות, כדאי לגלוש ללינק הזה.

מעבר בין מדינות בארצות הברית בזמן הקורונה

אחד הדברים היפים ביותר בארצות הברית, בא לידי ביטוי בכך שכל מדינה היא עולם ומלואו, כשלכל מדינה האופי, המסורות והמנהגים שלה. זוהי אחת הסיבות בגינן ישראלים רבים אוהבים לצאת למסע מחוף לחוף, המאפשר להם לחוות את ההבדלים בין המדינות השונות ולטעום מכמה שיותר תרבויות מקומיות בביקור אחד. אם גם אתם מתכננים בביקור הקרוב שלכם לדלג בין המדינות השונות או אפילו לבקר בשתי מדינות בלבד, חשוב שתיקחו לתשומת ליבכם שבימים אלה יתכן שהתענוג ידרוש מכם היערכות מיוחדת.

החדשות הטובות הן שכל עוד אתם מוכנים לגלות גמישות, המגבלות הנוכחיות לא אמורות להוות בעיה מיוחדת. זאת כיוון שכדי לעבור ממדינה למדינה, לא בהכרח צריכים לעבור בגבולות יבשתיים. מעבר לכך, תמיד אפשר לוותר על המעבר היבשתי וללכת על טיסת פנים קצרה. הנקודה החשובה היא שלא ניתן לתכנן מסלול בין מדינות מבלי להתייחס להגבלות הרלוונטיות לכל מדינה לאורך המסלול. בהקשר זה נמליץ לתכנן מראש מספר מסלולים, שיאפשרו לכם להתאים את תכנית הטיול למקרה שבו באחת או יותר מהמדינות שאתם מתכננים לבקר בהן, ההגבלות ישתנו באופן פתאומי.

רעיונות מקוריים לטיולים בארצות הברית

בדרך כלל ישראלים שמגיעים לחופשה בארצות הברית, מבלים את רוב זמנם בערים הגדולות כמו ניו יורק, בוסטון או וושינגטון שבחוף המזרחי או לוס אנג’לס וסן פרנסיסקו שבחוף המערבי. ההמלצה שלנו היא דווקא לחקור בחופשה הקרובה שלכם את הערים הפחות מוכרות, שבהן ניתן לחוות אטרקציות ייחודיות ולהיחשף לאווירה שונה מזו המאפיינת את היעדים היותר מפורסמים.

אם אתם מתכננים חופשה בניו יורק, באפשרותכם לקפוץ למדינת ורמונט כדי להשתתף בסיור מודרך בין מבשלות הבירה שפזורות בברלינגטון, לבקר במפעל הגלידות של בן אנד ג’ריז בעיירה ווטרבורי (Waterbury) וב-Brag Farm שממוקמת סמוך למונטפלייה (Montpelier), המתמחה בייצור סירופ מייפל שאין שני לו. לעת ערב ניתן לשוט באגם שמפליין (Champlain) בעיקר אם במהלך היום חרשתם את השבילים והתפעלתם מהנוף המרהיב בפארק הלאומי הר מנספילד (Mount Mansfield State Park).

ורמונט היא כמובן רק דוגמה אחת מני רבות לערים שרק ממתינות שתגלו אותן. דוגמאות נוספות ישנן בשפע ובכלל זה עיירת הקייט בר הרבור (Bar Harbor) שבמדינת ניו אינגלנד, העיירה הכפרית בנדון (Bendon) שבאורגון, סיינט אוגוסטין (St. Augustine) שבפלורידה ועוד רבות ומרתקות אחרות. ביקור בערים ועיירות שנחשבות לפחות מתוירות, לא רק יאפשר לכם להכיר את אמריקה מזוויות חדשות אלא גם מתאים כמו כפפה ליד לתקופת הקורונה, שבה מומלץ באופן כללי להימנע מאזורים צפופים דוגמת אלו הנהנים משטף בלתי פוסק של תיירים מכל רחבי העולם.

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית בארצות הברית?

כמו בשאר התחומים, גם הנחיות הבידוד משתנות ממדינה למדינה, אך נכון להיום אין מדינות שההגעה אליהן דורשת בידוד.

באיזו מתכונת פועלים מוזיאונים, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים אחרים?

ההופעות, המופעים ואירועי הספורט חזרו לפעול, ללא מגבלות כלל מלבד חובת עטיית מסכה.

מילון עברי-אנגלי ברוח הקורונה

  • בידוד – quarantine
  • בית חולים – hospital
  • שיעול – cough
  • חום – high fever
  • טיסה – flight

טלפונים ומרכזי מידע חשובים