פעמיים בשנה, מכריזות חלק מחברות הלואו קוסט על מועדי הפתיחה של מכירת הכרטיסים לחודשי החורף או הקיץ. במועדים אלו, תוכלו ליהנות מכרטיסי טיסה מהארץ למיקומים שונים באירופה (אנגליה, צרפת, הולנד, גרמניה, ועוד) – במחירים נמוכים בצורה מעוררת השתאות (ממש עד כדי כמה עשרות דולרים לטיסה הלוך ושוב). האתגר? מדובר בתאריכים מרוחקים עד כדי שנה קדימה – ואין אפשרות לבטל או להעביר את הכרטיס. מה עושים, ואיך מארגנים חופשה מושלמת? האם מומלץ לרכוש כרטיסי טיסה מראש או אולי זול ונכון יותר לרכוש את כל הנדרש לחופשה שלכם ממש ברגע האחרון?

רגע לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך – לרכישת ביטוח נסיעות לחו”ל הכנסו לכאן

לעוד טיפים על איך לנפוש בזו”ל, מוזמנים לשמוע את פרק הפודקאסט המלא בנושא.

מסלול המראה

שנה מראש או אולי יומיים מראש? זה עניין של אופי

אין ספק שמבין כלל האפשרויות – יש שתי דרכים זולות (ומומלצות) לארגן חופשה מושלמת – קצת יותר מחצי שנה מראש, או ממש כמה ימים מראש. כל האפשרויות שבין לבין (החל משבוע קודם ועד חצי שנה קודם) – הן יקרות יותר. הנה פירוט אודות היתרונות בכל שיטה – באיזו דרך תבחרו אתם הזמין את החופשה החלומית הבאה שלכם?

המשכימים להזמין, מזמינים בזול

האפשרויות לתכנן את הטיול שלכם מעל חצי שנה מראש תזכה אתכם בהנחות ומבצעים השמורים למקדימים. בחבילות טיסה וקרוז, למשל, נהוג לאפשר יותר “כסף ספינה” (סכום כסף שיעמוד לרשותכם לבזבוז על הספינה, למשל, ברכישה של משקאות אלכוהוליים או ארוחות במסעדות בתשלום נוסף) למזמינים מוקדם (לצד, אגב, הבטחת תשלום שתאפשר החזר כספי אם המחירים ירדו).

גם בטיסות של חברות הלואו קוסטאיזיג’ט, אודותיהן סיפרנו בתחילת המאמר, כמו גם של חברות לואו קוסט אחרות הפועלות מישראל, המקדימים להזמין מרוויחים. קהל עוקבים נאמן “סופר את הימים” עד לתחילת המכירה – ומסתער על כרטיסי הטיסה המוצעים ביום פתיחת המכירה. הכרטיסים הזולים במועדים שנקבעו מראש נעלמים מחנות הכרטיסים בתוך פחות מיממה. הכרטיסים שיישארו עבור אלה שמזמינים מאוחר יותר – הם במועדים אחרים ובמחירים גבוהים יותר.

אז איך תזמינו כרטיסי טיסה או חבילות נופש זמן רב כל כך מראש?
תוכלו להתחיל באתרי טיסות כמו סקייסקאנר (SkyScanner), או בחברות תעופה המתמחות בארגון טיולים. בכל אחת מן האפשרויות – בררו בנוגע להוזלה במחיר עקב ההזמנה המוקדמת.

הפרשי המחירים של המזמינים מעל חצי שנה מראש – 25% ויותר.

לא תמיד חייבים לתכנן הכל (כל כך הרבה זמן) מראש

עוד קטגוריה של טיולים מוזלים משמעותית, היא זו של הטיולים של הרגע האחרון. כיום, ניתן להזמין כל היבט של החופשה שלכם ברגע האחרון – כולל טיסות, חבילות נופש, מלונות ודירות נופש, קרוזים – ועוד, והכל, במחירים מופחתים משמעותית.

אם אתם לא מאלה שחייבים לתכנן את החופשה לפרטי פרטים, לדעת אודותיה לפחות כמה חודשים מבעוד מועד ולהתכונן פיזית ונפשית – הזמנת חופשה בחו”ל ברגע האחרון מוסיפה אדרנלין, הרפתקה והתרגשות לטיול שלכם. למעשה, אתם יכולים להחליט על תאריך שבו תטוסו ליעד לא ידוע באירופה, להתכונן לחופשה שלכם מבלי לדעת לאן תגיעו בסופו של דבר – ויום או יומיים לפני תאריך הטיסה המיועד, להיכנס לאפליקציות כמו “חוליו” או “הדקה ה – 90” – ולהזמין כרטיסי טיסה, מלון, ואולי גם רכב שכור, על פי היצע הכרטיסים של הרגע האחרון; כאשר הפרשי המחירים של המזמינים “ברגע האחרון” – 35% ויותר.

שיא המחירים הזולים בכל הזמנים

בשנה שעברה, נמכרו בחברות הלואוקוסט כרטיסי טיסה למגוון יעדים כמו למשל פאפוס, עיירת החוף המרהיבה בקפריסין, במחירים של 10 אירו לכיוון. במחירים כאלה עבור כרטיסי הטיסה – צפוי להישאר לכם שפע של תקציב לשופינג.

ומה אם אתם דווקא אוהבים להזמין את החופשה שלכם בדיוק שלושה חודשים מראש?

הישראלים יוצאים, בממוצע, לשתיים-שלוש חופשות בחו”ל בכל שנה. אנחנו אוהבים לנסוע לחו”ל, ונהנים לעיתים לא רק מהחופשה עצמה, אלא גם משלבי התכנון שלה – בחירת היעד, תכנון המסלולים והלו”ז, ואפילו מהבירוקרטיה הכרוכה ברכישת ביטוח נסיעות ואריזה; וכמובן מסיכום החופשה, פרסום ברשתות החברתיות או עיצוב אלבומי תמונות, וכדומה. בכל מקרה, הבחירה לצאת לחופשה היא לא תמיד תוך כדי אילוצים כלכליים מוקפדים – ואין שום פסול בבחירה לצאת לחופשה בדיוק בזמן שמתאים לכם – גם אם בסופו של יום, החופשה תעלה לכם עוד 2,000 ₪. אחרי הכל, לא כולם יכולים לנחש מבעוד מועד, מתי יהיה להם זמן טוב לטוס עד כדי שנה קודם לכן – ובוודאי שלא כולם בנויים לרכישת כרטיסי טיסה ונופש מהיום להיום.