תכננתם את הנסיעה מראש, ארזתם את עצמכם היטב, ויצאתם לטיול שחלמתם עליו כבר הרבה זמן (או שקפצתם על המטוס הראשון שהיה בו מקום פנוי ונסעתם לחו”ל בספונטניות)? מכל מקום, לא משנה לאיזה סוג של חופשה אתם נוסעים – חכו רגע לפני שתעלו על המטוס וקראו את הטיפים הפחות-ידועים האלה לשמירה על הכסף שלכם מפני גניבות.

למעשה, נשיאת כסף בחופשה דורשת איזון בין בטיחות ליעילות. אתם רוצים להקשות על גנבים לשלוף את הכסף שלכם, אבל מאוד רוצים שיהיה לכם פשוט וקל לשלם עבור משהו מבלי להתחיל לפשפש בכיסים נסתרים בתיק או איפה שהוא עמוק בתוך הבגדים. הנה כמה טריקים טובים.

רגע לפני שאתם אורזים – לביטוח נסיעות לחו”ל הכנסו לכאן

1. הפרד ומשול

נכון כשאתם בבית (כלומר, בארץ) אתם מחזיקים את כרטיסי האשראי שלכם בארנק? ובכן, אל תעשו את זה כשאתם מטיילים בחו”ל. שימו לפחות כרטיס אשראי אחד במקום אחר, ועדיף או מוסתר היטב על גופכם או אפילו מומלץ יותר – להשאירו במקום בטוח (למשל, בכספת בבית המלון). כך, אם תאבדו את כל כרטיסי האשראי בדרך, או חס וחלילה יגנבו לכם את הארנק, לא תצטרכו להתחיל להתרוצץ בניסיון להשיג תחליפים ולא תשארו בלי כסף בחו”ל.

2. ארנק וכיס אחורי לא הולכים טוב

כדי להימנע מכייסים, שימו את הארנק בכיס הקדמי של המכנסים ואם יש לכם כיס שאפשר לכפתר, זאת האופציה הטובה ביותר. אם קריר מספיק כדי ללבוש מעיל, שימו את הארנק בכיס הפנימי שלו (רק אל תשכחו שהוא שם כשתורידו אותו…). בנוסף, חגורות כסף הן עדין פתרון מצוין שכן אפשר להסתירן מתחת לבגדים רק ודאו שהחגורה עמידה למים כי לפעמים מזיעים נורא, בעיקר באזורים חמים ולחים, והמסמכים עלולים להיפגע. נסו להימנע מתיקים אופנתיים שמיועדים במיוחד לנשיאת כספים וכרטיסי אשראי בחו”ל, כי זו הדרך הטובה ביותר לפרסם את העובדה שאתם מסתובבים עם דברים יקרי ערך או עם שטרות כסף.

3. למען הסדר הטוב

הכינו מראש סריקה של כל המסמכים החשובים ושלחו אותם אל עצמכם במייל. פעם היה מקובל לצלם את הדרכון, הוויזה, ביטוח הנסיעות וכדומה, ולשמור עליהם בנפרד בתוך המזוודה, אבל היום אפשר לנצל את הטכנולוגיה הדיגיטלית ובכך לוודא שהמסמכים לא יאבדו גם אם המזוודה תלך לאיבוד.

4. אל תתנו אמון בזרים

טוב, לא התכוונו למנוע מכם את אחת ההנאות הגדולות של נסיעה לחו”ל כי הרי יהיה לכם קשה להכיר את המקומיים אם לא תבטחו בהם, אבל היו זהירים בכל מה שקשור לבטחון האישי שלכם – שימו לב שאתם לא מתלווים אליהם לאזור מסוכן בעיר או אוכלים ושותים במקום שמרגיש לכם מפוקפק ואם יש לכם אפילו חשד קל, עדיף לוותר על ההרפתקה ולמצוא אחרת.

5. להעיף מבט לאחור

עשו לעצמכם הרגל – העיפו מבט לאחור בכול פעם שאתם קמים כדי לצאת ולעזוב את המקום שבו שהיתם. טיול, מעצם טבעו, הוא הסחת דעת אחת גדולה ואתם בטח נסחבים עם יותר דברים מאשר בבית, לכן היזהרו… אתם עלולים להשאיר את הז’קט או התיק על הכיסא בבית הקפה בפריז.

6. היזהרו משימוש בכרטיס אשראי באינטרנט קפה

יש מחשבים בבתי קפה שכוללים תוכנה או חומרה שמתעדת את ההקלדות שלכם, כך שהם יכולים לנצל את המידע הזה כדי לדוג את שם המשתמש והסיסמה שלכם לחשבונות מקוונים כמו בנק ואימייל, או לגנוב מכם את פרטי כרטיס האשראי שלכם.

עכשיו אתם מוכנים. נסיעה טובה ובטוחה!