קייטי וודינגטון מהחברה ‘זנית-הולידיי’ מספרת על זוג לקוחות שהיו בטוחים שהם נוסעים לחופשה של הרגע האחרון לאיביזה ועד להגעתם לנמל התעופה של ז’נבה לא הבינו שבעצם הזמינו טיול סקי – כיוון שארזו רק מכנסיים קצרים וחולצות טריקו הם נאלצו לבלות את שבוע החופשה באתר הסקי הקר בקריאה במרפסת החדר שלהם… אז נכון שאם אתם מזמינים חופשה להוואי הייתם מצפים לבלות אותה עסוקה בבטן-גב על החוף, אבל אל תטעו – 3 אתרי הסקי הייחודיים שבהמשך מבטיחים חוויות שלא תמצאו במקומות אחרים.

רגע לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך – לרכישת ביטוח נסיעות לחו”ל הכנסו לכאן

לעוד מידע על חופשת הסקי המושלמת, מוזמנים לשמוע את פרק הפודקאסט שלנו על חופשות סקי.

סקי בהוואי – באתר Mauna Kea – מאונה קיא

אם אתם מחפשים גלישה פחות ממסדית, אתר זה מיועד לכם. מאונה קיא (שפירושו “הר לבן”) אינו אתר סקי מאורגן, אם כי יש לו עבר מרשים ואוהדים רבים. “שטח הסקי” נמצא ב-Big Island (האי הגדול), והוא אחד מאתרי הסקי הייחודיים ביותר בעולם, ללא מעליות וללא מסלולים רשמיים. המאונה קיא מופעל בעצם על ידי ארגון סקי מקומי וכמה קבוצות תיירים. במקום מעלית, יש כביש אחד ויחיד שיוביל אתכם ברכב 4X4 מהבסיס אל פסגת הר הגעש הרדום שגובהה 4,205 מטרים.

מלבד היות האתר ממוקם על אי טרופי, עובדה שהופכת אותו לכול כך שונה ומעניין מהרגיל – הרקע ששולט כמעט בכול צילומי ההר כולל את הטלסקופ הקנדי-צרפתי-הוואי ואת המכתש הוולקני הגדול.

לפני שמזמינים סקי בהוואי – כדאי לדעת שהשלג במאונה קיא מאוד לא צפוי ונמס די מהר. עדיף להתקשר מראש או “להסתכן ולהיתקע” באי מקסים שמציע שתייה, גלישה וטבע מרהיב. החלק הטוב ביותר בטיול הסקי הוא שבבוקר אפשר ליהנות מחוף הים ואחר הצהריים לגלוש במדרונות הסקי.

כתובת: Big island

פרטים נוספים באתר Hawaii info guide

סקי במרוקו – Oukaïmeden – אוקיימידן

אתר אוקיימידן הוא ממש מציאה במדבר במרחק של כ-74 קילומטרים ממרקש. זהו אתר הסקי הגבוה ביותר באפריקה כאשר פסגת ההר מתנשאת לגובה של 3,258 מטרים והבסיס ממוקם בגובה 2,600 מטרים.

הציוד אולי מיושן, ורבות מהחנויות מציעות ציוד משנות השמונים, אבל אל תתנו לעובדות אלה לעצור בעדכם. גם המחירים תקועים אי שם בשנות ה-80… האתר מציע כ-20 שבילים שאינם מתוחזקים היטב, מה שמקשה על הדרך חזרה. אם אתם חוששים לעשות את הדרך לבד תוכלו לשכור מדריך מקומי שיבטיח שחלילה לא תתנגשו בעץ או תצנחו מהצוק. כשתהיו מוכנים לנסות הרים חדשים, אל תצפו לשירות אוטובוסים או מעליות וכדאי גם להצטייד בביטוח סקי מתאים שידאג  לחלץ אתכם אם צריך כי המקום מציע שירות חמורים בלבד. בכל מקרה קחו אתכם גזר או מקל כדי לזרז את אמצעי התחבורה

כתובת: P2030, Morocco

פרטים נוספים באתר ski resort info

סקי במקסיקו – Monterreal  – מונטראל

מאחורי חופים עם חולות לבנים, ערסלים בין העצים וכלבי צ’יוואווה משוטטים – שוכנים הרי מקסיקו. בהרי מונטראל במדינה זו, נערמות כמויות רציניות של שלג רק בחודשים דצמבר וינואר. כדי שאפשר יהיה לעסוק בסקי במהלך השנה כולה, מוסיפים שלג מלאכותי לאתר.

עם שני שבילים בלבד, מונטראל אינו ההימור המושלם לשבוע סקי אינטנסיבי, אבל האתר מציע כמה חוויות סוריאליסטיות נוספות חוץ מסקי, כמו גלישת רוח, טיפוס על שרידי חורבות וטעימות יין שמאפיינות את מקסיקו המסורתית יותר.

כתובת: Carretera San Antonio de las Alazanas (Coahuila 112) Km 32 s/n, Santa Anita del Peñasco, 25350 Arteaga, COAH, Mexico

פרטים נוספים באתר monterreal