את היעדים המסתוריים ביותר, מלאי ניחוחות הקסם – וגם רחוקים – שאתם יכולים לחשוב עליהם למסע הבא שלכם בעולם, תמצאו בארצות המזרח הרחוק. שם, במדינות דרום מזרח אסיה, צבר מדינות שכאילו יצאו מסיפורי אגדות, כאילו הזמן בהן חולף אחרת. מעבר לארכיטקטורה יוצאת דופן, נהרות גועשים ואטרקציות שונות בתשלום – האוויר, האווירה, האוכל, והאנשים שתפגשו שם יאפשרו מסע אחר לגמרי – מבחוץ, ואולי גם מבפנים. עם מחירי הטיסות הצונחים היום, כשאתם יכולים להשיג טיסה לבנגקוק ולשאר יעדי המזרח לעיתים אף בפחות מ – 600 דולרים (כן, כן – הלוך וחזור לאדם אחד), אולי הגיע הזמן להתחיל לתכנן את החופשה שלכם במזרח הרחוק. אבל מאיפה מתחילים? כל מה שאתם צריכים לדעת – במאמר שלפניכם.

רגע לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך – לביטוח נסיעות למזרח הרחוק הכנסו לכאן

מה שחשוב לזכור

מדינות המזרח הרחוק כוללות, בין השאר, את מחוזות הודו הענקית, נפאל המרהיבה, תאילנד מלאת האטרקציות (אשר מתאימה מאוד גם לטיולי משפחות), ואחרות. במדינות כאלו, רחוק מהבית, חשוב כי בראש ובראשונה תשמרו על עצמכם, תארזו קפידה ובהתאם לצרכים במדינת היעד (למשל – בררו בנוגע לשקעים החשמליים המקובלים שם, והצטיידו במתאם מתאים למטענים ולמכשירי החשמל שאתם מביאים איתכם), וגם – בביטוח נסיעות שיאפשר לכם נסיעה “בראש שקט”. ביטוח נסיעות מקיף, יאפשר שיפוי כספי מיידי בכל מקרה של חלילה פציעה או מחלה, כמו גם באובדן מזוודה או סמארטפון, ובמקרים אחרים שיעיבו על שמחת החופשה. בטחו את עצמכם היטב, על מנת שתוכלו ליהנות מימי החופשה שלכם באופן מלא וללא דאגות.

לאן תבחרו לנסוע?

מבין כלל מדינות המזרח הרחוק, הקרובה ביותר אלינו היא צפון מזרח הודו (ניו דלהי, למשל). מדובר בטיסה של כשבע שעות – כשהטיסה ישירה, שתוכלו להשיג הרבה יותר בזול, אם תבחרו בטיסה עם עצירות (ואז, תוכלו לבלות בדרכים עד שלושה ימים). וייטנאם היא הרחוקה ביותר, כשמדרום לה סינגפור וממזרח לה ים סין הדרומי. להאנוי בוייטנאם תוכלו להגיע בטיסות של בין 13 ל – 19 שעות, עם עצירות ביניים. בכל אחת ממדינות המזרח תמצאו, בין השאר :

נופים וטבע – ממישורי הירוק של תאילנד ועד להימאלאיה בנפאל, במזרח תמצאו הכל – כפרים של בתי קש ובהם ילדים שמחים משחקים באבנים ובירקות ישר מהעץ, ערים שקצב החיים בהם יפתיע אפילו את התל אביבים שבינינו, נופי מדבר בצפון סין או פסגות הרים מושלגות בנפאל או טיבט.

תרבות שונה לגמרי – שפע הדתות, התרבויות, המנהגים והשפות, כמו גם אורחות החיים ותרבות המאירה פנים למבקרים – יהפכו כל מפגש עם המקומיים לחוויה. בכל טיול, כמעט בכל מקום במדינות המזרח הרחוק, תיחשפו לדתות, תרבויות, מבני דת ותפילה, טקסים ואורחות חיים צבעוניים, שונים ומפתיעים.

נוחות הטיול – במרבית מדינות המזרח עלות המחייה נמוכה יחסית למדינות אירופה, כמו גם לעלות המחיה בישראל. מסיבה זו, ובשל עלות הטיסה הקבועה – מדובר באתרים שנוח לתכנן בהם טיולים ארוכים יחסית – גם בתקציבים מצומצמים.

שלוש שאלות שחשוב לשאול עם תחילת תכנון החוויה

החלטתם לנסוע לטיול במזרח? בשל הטיסות הארוכות ומגוון האפשרויות לטיול – אנחנו ממליצים לשקול טיולים ארוכים, של לכל הפחות עשרה ימים. ככל שתתכננו טיול ארוך יותר – תוכלו לראות יותר, כולל מעבר נוח בין המדינות (הקפידו להצטייד באשרת כניסה לכל המדינות אליהן אתם מתכננים להגיע). על מנת לבחור את מסלול הטיול, התקציב הנדרש לכם ומאפיינים נוספים, הנה כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם:

  • איזה סוג של טיול אתם מחפשים? לאוהבי הטיולים העירוניים, המזרח מציע שפע של אטרקציות במדינות כמו הודו, סין, ואחרות. אוהבי הטבע, המסעות ואולי אפילו הטרקים, יהנו אולי מטיולים באזור המדינות הודו, נפאל, בורמה, וייטנאם, לאוס, תאילנד, ואחרות. מי שמחפש טיול קרוב לים, יוכל לתכנן טיול לאורך החופים היפהפיים של הודו, תאילנד, או לאורך רצועת החוף הצרה, הארוכה והמהפנטת בוייטנאם.
  • איך אתם מטיילים? טיול כוכב, כזה שבו אתם חוזרים ללינת לילה באותו מקום, יגביל את שטח הטיול שלכם – ואז תרצו לבחור אזורים מרובי אטרקציות. לעומת זאת, טיול “קל”, בו אתם יכולים לארוז את המזוודות ולעבור ממקום למקום – יאפשר חופש תנועה גדול יותר – ומתאים יותר למטיילים עצמאיים, ואולי פחות למשפחות. יש מקומות במזרח, אגב, בהם נפלא לטייל בקרוואן. חשוב גם להחליט איך תתניידו מאזור לאזור – למשל, האם בכוונתכם לשכור רכב, או להשתמש בתחבורה הציבורית באזור, וכדומה.
  • מתי טסים? מדינות המזרח מציעות מגוון נרחב של אזורי אקלים – החל מאקלים דומה לשלנו וכלה באקלים טרופי (למשל בדרום וייטנאם, בדרום הודו, בקמבודיה ובסרי לנקה), שם העונות נחלקות לשתיים – העונה היבשה (בין דצמבר למאי) והעונה הרטובה (בין יוני לנובמבר). תכננו את המסלול שלכם על פי תאריכי הטיסה הצפויים, להנאה מרבית מאקלים נוח.