ההתכוננות מראש היא המפתח בטיסות עם ילדים ולכן חשוב להבין מה כדאי לכם לארוז ואיך כדאי לכם להתנהל, לפני שתגיעו לכבש המטוס. יכול להיות שלא כל הטיפים שכאן יתאימו למשפחה שלכם, אבל אין לנו ספק שחלקם יהיו רלוונטיים לכם, מה שבטוח רלוונטי גם לכם הוא לא לשכוח לעשות ביטוח נסיעות המתאים לכם ולילדיכם.

1. הביאו אתכם צעצועים וספרים חדשים

דברים שהם עדיין לא מכירים ירתקו את תשומת הלב שלהם למשך זמן ארוך יותר מאשר הדברים המוכרים להם, שאיתם שיחקו כבר עשרות פעמים. נסו שלא לארוז צעצועים רועשים, כי בכול זאת אתם מוקפים בנוסעים אחרים שוודאי יעדיפו להעביר את הטיסה בשינה. הדבר החשוב ביותר הוא לא להוציא את הספרים והצעצועים מיד עם ההמראה. עדיף לחכות עם זה עד שתרגישו שחוסר הסבלנות מתגנב והצורך בפעילות מתעורר. אם תשלפו את הנשק הסודי מוקדם מדי, לא תהיה לכם תוכנית ב’.

2. טכנולוגיה, ברור

גם אם אתם מסוג ההורים שלא מאפשרים לילדים לראות יותר מדי טלוויזיה בבית, זהו הזמן המושלם להפר את כל החוקים. תנו להם לשבת מול המסך, לשחק בטאבלט או בטלפון או לראות אינספור פרקים בסדרה האהובה עליהם. אל דאגה, כשתחזרו הביתה הם יבינו מהר מאוד שהטיסה הייתה היוצא מהכלל.

3. הלבישו אותם בפיג’מה נוחה

ראשית, הם ייהנו מהחידוש שביציאה מהבית בפיג’מה ואתם תיהנו מהנוחות. ולמקרים של הקאות או דליפות חיתולים (בגילאים הרלוונטיים), ארזו גם פיג’מות להחלפה.

4. בגדים להחלפה, לעצמכם

ברור שאתם לא תעבירו את הטיסה לבושים בפיג’מה, וגם לא תארזו לכם סט בגדים שלם להחלפה, אבל אם איזה זאטוט יקיא עליכם אנחנו מבטיחים לכם שמאוד תעריכו חולצה בניחוח נקי על פלג גופכם העליון, במקום ריחות של קיא מעורבבים בריח מגבונים לחים.

5. הביאו מזוודת יד אחת, ורק אחת

אתם לא צריכים ספר לקרוא, אתם לא צריכים חטיפים לעצמכם ואתם כבר לא יכולים להסתדר רק עם מזוודת יד ובלי מזוודה נוספת שיורדת לבטן המטוס. אחרי שתמלאו את מזוודת היד בכל מה שיידרש לכם לטיסה הארוכה, כבר לא יהיה לכם כוח לסחוב שום דבר אחר ומאוד תעריכו את העובדה שאתם רק צריכים להיות אחראיים על מזוודת יד אחת בנמל התעופה העמוס.

6. אם הילדים שלכם מספיק גדולים, שיביאו תיק משלהם

היום, יש מזוודות יד קטנות לילדים שאלה הבוגרים מספיק, יכולים להסיע בכוחות עצמכם. במזוודה, תוכלו לארוז מספיק צעצועים שיעסיקו אותם גם בטיסה וגם במקרה שהטיסה שלכם תתעכב, חלילה. אם אתם מעדיפים שיהיה להם תיק גב, רק שימו לב שהוא לא כבד מדי בשבילם, אחרת תאלצו לעזור להם בשלב מסוים ולשאת על גבכם תיק נוסף.

7. ח-ט-י-פ-י-ם

הארוחות בטיסה לאו דווקא יתאימו ללוחות הזמנים של הילדים שלכם והאוכל בנמל התעופה לא תמיד יהיה לטעמם. לכן, ארזו חטיפים מוכרים להם, שאתם יודעים שהם אוהבים, כאלו שלא יפרו אף חוק ולא דורשים קירור. אבל אם בכל זאת הגעתם לנמל התעופה בלי חטיפים, מומלץ לקנות להם איזה פרי או שניים, כדי שלא להכביד על הבטן ולהסתכן בהקאות מאוחר יותר.

8. התחשבו בזולת

אם הילדים שלכם ידידותיים, הניחו להם להסתובב ולהגיד שלום לאנשים שסביבכם, אבל לאחר מכן הסבירו להם שלא מעירים את הישנים ונסו לעזור להם לשמור על השקט, במידת האפשר.

רגע לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך – לביטוח נסיעות לחו”ל הכנסו לכאן