ארצות הברית היא אחד היעדים הנחשקים לרילוקיישן: הזדמנויות תעסוקה בשפע, רמת חיים גבוהה, חינוך איכותי ועוד. עם אוכלוסייה קוסמופוליטית של למעלה מ-330 מיליון איש, אין פלא שרבים תולים תקוות בחלום האמריקאי. בכתבה הבאה נפרט על כל מה שצריך לדעת בשלבים הראשונים של התהליך: ההבדלים בין המדינות השונות, עלויות המחיה, סוגי הויזות, ועוד. 

עבודה בארצות הברית

כשמדברים על רילוקיישן לארצות הברית, הנושא הראשון שיש לקחת בחשבון הוא תחום העיסוק – וכמובן גובה המשכורות. ניתן לראות בבירור שבארצות הברית, עובדים בעלי השכלה מרוויחים הרבה יותר מעובדים ללא השכלה: ברבעון הראשון של 2020 השכר השנתי החציוני של עובדים שלא השלימו 12 שנות לימוד עמד על 31,668 דולר. לעומת זאת השכר השנתי החציוני של עובדים בעלי תואר ראשון לפחות עמד על 72,020 דולר. זכרו שחוקי המיסוי ברילוקיישן חשובים לא פחות מאשר גובה המשכורת. 

הנה כמה דברים שחשוב לדעת על שוק העבודה האמריקאי:

  • שכר מינימום בארצות הברית: משתנה ממדינה למדינה, בין 5.15 ל-17 דולר.
  • שכר ממוצע בארצות הברית: 55,432 דולר לגבר, 44,564 לאישה (לפי משרד העבודה האמריקאי).
  • המדיניות הנהוגה בארצות הברית כלפי מהגרי עבודה: ארצות הברית היא מאוד מגוונת, ויש בה קהילות מהגרים רבות. כל עוד אתם מחזיקים בויזה הנכונה ומדברים אנגלית טובה, סביר להניח שישפטו אתכם על סמך הכישורים שלכם ולא על סמך היותכם מהגרים.

לאחר שהרחבנו מעט על אפשרויות התעסוקה בארצות הברית, עלינו להבין אילו ויזות מאפשרות לעבוד באופן חוקי, מבלי להסתבך עם רשויות החוק – כיצד מוציאים אשרת עבודה, אילו סוגי ויזות מתאימים למקצוע הרלוונטי והיכן ניתן למצוא את המידע העדכני ביותר בנוגע לדרישות ולתנאי הויזות השונות המתאימות לישראלים המעוניינים לעשות רילוקיישן לארצות הברית.

מקצועות נדרשים בארצות הברית 

  • רפואה: שינויים במבנה מערכת הבריאות האמריקאית הביאו למחסור גדול באנשי רפואה. על פי הסטטיסטיקה, המחסור ילך ויגדל בשנים הקרובות. 
  • אבטחה: יוצאי צבא ויחידות מיוחדות יוכלו לנסות ולהתקבל לתפקידי אבטחת אישים, אבטחה במקומות ציבוריים, וכו’. 
  • מחשוב: הסיליקון ואלי שבקליפורניה נחשב לאחת מבירות ההייטק העולמיות, שם תוכלו למצוא הזדמנויות רבות בכל מה שקשור לטכנולוגיה ומחשוב. 
  • שיווק: תחום השיווק נמצא בצמיחה מתמדת, מה שנותן יתרון גדול הן למומחים והן לאלו העושים את צעדיהם הראשונים בעולם זה. זה נכון בפרט לתחום השיווק הדיגיטלי והרשתות החברתיות.

איך למצוא עבודה בארצות הברית?

  • אם אתם מחפשים עבודה טכנולוגית, השקיעו בפרופיל לינקדאין מרשים. 
  • נסו להיעזר בקהילה הישראלית ובקהילה היהודית באזור אליו אתם עוברים. 
  • הכינו קורות חיים ומסרו אותם להגהה (כן, גם אם האנגלית שלכם מצויינת – אסור שיהיו טעויות).
  • אל תתייאשו – גם אם מקבלים תשובה שלילית ממעסיקים מסוימים, השוק התעסוקתי גדול ויש הרבה הזדמנויות.

כדי לאתר משרה מתאימה לפני המעבר, ניתן להיעזר באתרים הבאים:

ויזות בארצות הברית

כל אזרח זר שמעוניין להיכנס לארצות הברית, מחויב להחזיק בויזה הרלוונטית אליו באופן אישי. את הוויזה יש להוציא לפני שעוזבים את ישראל. הויזה הבסיסית (אשר ניתנת לישראלים ואירופאים כאחד) מאפשרת כניסה לשלושה חודשים בלבד, ללא זכות לעבוד. ויזת עבודה, לעומת זאת, היא עניין מעט מסובך יותר. 

ויזות לארצות הברית נחלקות לשש קטגוריות: תיירות וביקור, לימודים, עסקים, הגירה, עבודה וקטגוריה שישית הכוללת תת-קטגוריות נוספות (עובדי דת, איחוד משפחות פליטים, דיפלומטיה ועוד). 

ויזת עבודה בארצות הברית 

ארצות הברית מציעה מניפה שלמה של ויזות המיועדות עבור עובדים זמניים שלא מעוניינים להשתקע לצמיתות בארצות הברית. חשוב מאוד להדגיש כי לאזרח ישראלי אין אפשרות להגיש בקשה לקבלת Temporary worker visa, לפני שהמעסיק שמעוניין להעסיק אותו, מקבל אישור רשמי להעסקתו מה- USCIS – U.S Citizenship and Immigration Services.
להלן הסברים על מספר סוגי ויזות בקטגוריה הספציפית הזו:

ויזת עבודה מסוג O

אדם שיעלה בידו להוכיח כי הגיע להישגים יוצאי דופן בתחומים כמו מדע, אמנות, חינוך, עסקים או ספורט, יכול להגיש בקשה לקבלת ויזה מסוג O. הוויזה מיועדת עבור Individual with Extraordinary Ability or Achievement וכן עבור אלו התומכים באזרחים שמציגים הישגים או יכולות יוצאי דופן בתחום העיסוק שלהם.

ויזת עבודה מסוג H-18

זוהי אחת הוויזות הפופולאריות ביותר בקרב ישראלים המעוניינים לעשות רילוקיישן לארצות הברית. ויזה זו באה לעולם ב-1990, במטרה להקל על מעסיקים להעסיק אזרחים זרים המחזיקים ביכולות גבוהות בתחומים בהם ישנו מחסור בכוח אדם בארצות הברית.

ויזת עבודה מסוג P-3

סוג זה של ויזה מתאים עבור ישראלים המעוניינים להגיע לארצות הברית כדי להופיע, להדריך או לאמן, כל עוד תחום העיסוק שלהם הוא ייחודי לתרבות שלנו. הכוונה היא לביטוי תרבותי שהינו ייחודי לחברה, ללאום, למדינה ועוד. למשל, הוויזה הספציפית הזו יכולה להתאים למדריך בעל ניסיון עשיר בקרב מגע: כיוון שקרב מגע מזוהה במידה רבה עם ישראל, ולכן באפשרותו להשיג את הוויזה הנכספת.

ויזת סטודנט בארצות הברית  

ויזת סטודנט נמצאת בקטגוריית “Study & Exchange” ומיועדת עבור כל מי שמעוניין להגיע לארצות הברית למטרות לימודים. ישראלים שמעוניינים ללמוד בקולג’, אוניברסיטה, בית ספר תיכון, בית ספר יסודי פרטי או מוסדות לימודיים מסוגים אחרים, צריכים להשיג ויזת סטודנט מסוג F. לעומת זאת ישראלים שמעוניינים ללמוד בבית ספר מקצועי או במוסדות לימודיים שאינם מוגדרים כ”אקדמיים” (nonacademic), צריכים להשיג ויזת M. במקרים שבהם מדובר בלימודי פנאי או בקורסים קצרים בלבד, יתכן שהוויזה המתאימה יותר היא ויזת B, מקטגוריית “Visitor Visa”.

מהו תהליך הוצאת הויזה? 

ברמת העיקרון, התהליך תלוי בסוג הויזה – במקרים מסוימים המעסיק העתידי הוא זה שידאג לבירוקרטיה. אם עדיין אין לכם מעסיק, תצטרכו לקבוע תור בשגרירות האמריקאית בישראל, להביא איתכם את המסמכים הרלוונטיים, ולעבור ראיון אישי. תוכלו לצרף לבקשה את בן או בת הזוג, וכן ילדים מתחת לגיל 21. אם אתם מגישים בקשה לויזת סטודנט, הביאו גם את מסמכי הרישום מהמוסד שאליו התקבלתם.

ביטוח רפואי בארצות הברית 

מערכת הבריאות בארצות הברית שונה מרב מדינות העולם ובמיוחד ממה שאנחנו מכירים בישראל.
מערכת הבריאות האמריקאית מתבססת על פוליסות פרטיות שכל אדם צריך לדאוג לרכוש לו ולמשפחותו. בחלק ממקומות העבודה  ניתן לקבל ביטוח בריאות וזהו קריטריון חשוב. אך גם כאן מומלץ להבין בדיוק מה מקבלים. במידה ואינכם מקבלים ביטוח בריאות ממקום העבודה, מומלץ לרכוש באופן פרטי שכן ללא כיסוי מתאים – כל הליך רפואי עלול לעלות עשרות אלפי דולרים. 

פספורטכארד רילוקיישן מציעה פוליסות ביטוח עם כיסוי מקיף, שירות 24/7 בעברית שידעו לעזור לכם להבין איך להתנהל בעולם הבריאות האמריקאי, גישה לרופאים הטובים ביותר.
כיסוי במצבי חירום ובשגרה כמו בדיקות והליכים שגרתיים, התפתחות הילד וכל מה שצריך כדי להתחיל בביטחון  את החיים במקום חדש.


החיים בארצות הברית

החיים בארצות הברית מציעים כלכלה איתנה ומגוון אפשרויות, מה שהופך אותם ליעד אטרקטיבי עבור מהגרים מרחבי העולם. ערכי הבסיס הם דמוקרטיה, שלטון החוק וחירויות הפרט – וכל אחד מקבל הזדמנות שווה להצליח בשוק התעסוקה. חשוב לתכנן את ההגעה ולבחור את המדינה בצורה מושכלת, בהתאם לצרכים ולמקצוע שלכם.

מיסוי ועלויות מחייה בארצות הברית 

עלויות המחיה בארצות הברית משתנות מאוד בין המדינות השונות, ותלויות בסגנון החיים שאתם מעוניינים בו. יש לקחת בחשבון הוצאות בריאות, חינוך, דיור וכו’, שכן שירותים רבים אינם ממומנים על ידי הרשויות. המיסוי משתנה גם הוא, מורכב לרוב ממס הכנסה פדרלי ומס הכנסה של המדינה, ולרוב הינו נמוך יותר מאשר במדינות סוציאליות.

פתיחת חשבון בארצות הברית 

כדי לפתוח חשבון בנק בארה”ב, יש צורך בהוכחת כתובת ומסמכי זיהוי נוספים כמו דרכון ומספר ביטוח לאומי. מגוון סוגי החשבונות הזמינים הוא גדול והדרך הפשוטה ביותר לגשת להליך היא פשוט להגיע פיזית לסניף הקרוב של הבנק בו אתם מעוניינים. 

תחבורה ציבורית בארצות הברית

באופן כללי, התחבורה הציבורית בארצות הברית נחשבת טובה וכוללת אוטובוסים, רכבות, רכבת תחתית, וכן מוניות ואובר. כמו במקומות אחרים, הערים הגדולות נהנות מתחבורה בתכיפות גבוהה יותר מאשר הפרברים. 

התרבות בארצות הברית

בארצות הברית יש הרבה הגירה, ולכן אפשר למצוא אירועים תרבותיים מכל רחבי העולם – החל מראש השנה הסיני, דרך חג המולד והפסחא, ועד לחגים היהודיים המוכרים. בערים הגדולות ניתן למצוא תרבות בילוי תוססת, וכן פארקי שעשועים ואטרקציות למשפחות. 

מזג האוויר בארצות הברית 

מזג האוויר בארצות הברית מגוון ומשתנה בהתאם לאזור הגאוגרפי. בדרום מערב ארצות הברית ישנו אקלים חם ויבש, קיץ ארוך וחורף קצר. בצפון-מערב, באזורי וושינגטון ואורגון, האקלים מעט קריר יותר. באזור צפון-מזרח, כמו מינסוטה ומישיגן, האקלים קר והחורפים ארוכים ומושלגים. בדרום, בטקסס, האוויר חם ולח, עם קיץ ארוך וחורף נעים. 

יתרונות וחסרונות בארצות הברית למהגרים 

היתרון המרכזי הוא כמובן השפה האנגלית, שהופכת את ארה”ב ליעד הרבה יותר קל להגירה מאשר מדינות אירופה. כמו כן ארצות הברית מתאפיינת באפשרויות חינוך טובות והזדמנויות תעסוקתיות ואקדמאיות. החסרונות הם עלות המחייה הגבוהה וכן שבוע העבודה, שבדומה לישראל הינו עמוס ולחוץ.

ישראלים בארצות הברית

בארצות הברית תוכלו למצוא את הקהילה הישראלית השניה בגודלה אחרי ישראל. זה אומר שכל התשתיות הישראליות יעמדו לרשותכם – בתי כנסת, חנויות, מסגרות חינוך, מרכזים תרבותיים ועוד. קיימים הבדלים באופי הקהילה בין המדינות השונות – במקומות מסוימים מדובר בקהילה דתית, ובאחרים זוהי קהילה ישראלית חילונית.

איפה לגור בארצות הברית

מחיר ממוצע לשכירות – 3 חד’מחיר ממוצע לרכישת דירהקהילה ישראלית\יהודיתאיכות מערכת החינוךרמת הביטחוןמאפיינים נוספים
ניו יורק3 עד 5 אלף דולר1-3 מיליון דולרקיימות קהילות ישראליות ויהודיות גדולותמערכת חינוך טובה, בתי ספר יהודיים פרטייםרמת ביטחון גבוהה בשכונות המומלצות למגוריםעלות מחייה גבוהה מאוד
ניו ג’רזי 1.5-2.5 אלף דולר 250-600 אלף דולרקיימות קהילות ישראליות ויהודיות גדולותמערכת חינוך טובה, כולל חינוך פרטירמת ביטחון גבוהה בשכונות המומלצות למגוריםחיי חברה ישראליים – חנויות, תנועות נוער, מרכז קהילתי
פלורידה1.2-2.5 אלף דולר 200-500 אלף דולרקיימות קהילות ישראליות ויהודיות גדולותמערכת חינוך טובה, כולל בתי ספר אלטרנטיבייםרמת ביטחון גבוהה בשכונות המומלצות למגורים מזג אוויר מצויין, קרוב לטבע, הרבה מקומות בילוי
טקסס1-2.5 אלף דולר 200-500 אלף דולרקיימות קהילות ישראליות ויהודיות בינוניותמערכת חינוך איכותית מאודרמת ביטחון גבוהה בשכונות המומלצות למגוריםמיסים נמוכים ומחיה זולה, מה שמביא לשיעורי הגירה גבוהים
קליפורניה2.5-5 אלף דולר 500 אלף עד מיליון דולרקיימות קהילות ישראליות ויהודיות גדולותמערכת חינוך איכותית מאודרמת ביטחון גבוההבירת ההייטק של ארה”ב, יוקר מחייה גבוה
סיאטל2-3.5 אלף דולר600 אלף עד מיליון וחצי דולרקהילה יהודית קיימת, הקהילה הישראלית משמעותית יותרמערכת חינוך איכותית מאוד, כולל חינוך יהודי פרטירמת ביטחון גבוהה יחסית לאיזור אורבנילא קל למצוא דירה בשכירות

רילוקיישן עם המשפחה בארצות הברית  

הגירה היא תהליך מורכב ורצוף אתגרים וחשוב להבין כי מדובר על מסע שדורש לא מעט סבלנות, כוחות נפשיים ונכונות להשקיע מאמצים רבים. על אחת כמה וכמה כשמדובר במעבר של משפחה עם ילדים. למרות כל זה, תכנון מוקדם ומחושב, הסתמכות על מומחים וקבלת החלטות בכובד ראש, יאפשרו לכם ליהנות מנחיתה רכה ככול האפשר ולהתחיל את החיים החדשים בארצות הברית ברגל ימין.

קיים הבדל משמעותי בין המדינות השונות בארה”ב ביחס להטבות הילודה שהן מציעות, האטרקציות למשפחות, רמת הביטחון וכו’. מומלץ לקרוא על כל מדינה בנפרד, להתייעץ עם ישראלים נוספים אשר נמצאים במקום, ואף לתכנן את התהליך עם יועץ הגירה.

אם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה, יש לרכוש ביטוח בריאות מתאים מבעוד מועד שכן בפוליסות הביטוח הפרטיות ישנה תקופת המתנה של שנה לכיסוי של הוצאות הריון ולידה שיכולות להגיע לעשרות אלפי דולרים. 

למידע על ביטוח בריאות בארה”ב 

מערכת החינוך בארצות הברית 

○ איכות מערכת החינוך בארצות הברית: קיימים הבדלים משמעותיים בין בתי הספר הפרטיים לציבוריים, כאשר אלו הפרטיים יהיו לרוב ברמה גבוהה מאוד, לעומת הציבוריים שמתמודדים עם אתגרים כמו מחסור במורים וכיתות גדולות.

○ השפה שלומדים בה בארצות הברית: השפה הראשונה היא כמובן האנגלית, והשניה היא לרוב ספרדית או צרפתית.

מסגרות חינוך בינלאומיות בארצות הברית: קיים היצע רחב של מסגרות אירופאיות ובריטיות.

מסגרות חינוך יהודיות בארצות הברית: תוכלו למצוא מסגרות יהודיות רבות, החל ממסגרות רפורמיות מודרניות ועד למסגרות אורתודוקסיות מסורתיות. 

כמה זמן מראש צריך לחפש מקום במסגרות החינוכיות בארצות הברית: מומלץ ליצור קשר עם המסגרת בה אתם מעוניינים בהקדם האפשרי. 

עלויות ההרשמה למסגרות החינוכיות בארצות הברית: עלות המסגרות הפרטיות נעה בין כמה אלפי לכמה עשרות אלפי דולרים. 

כיצד להירשם למסגרות החינוכיות בארצות הברית: עבור בתי הספר הציבוריים, תצטרכו הוכחת מגורים, תעודה מזהה ופנקס חיסונים. עבור הפרטיים, יש לפנות ישירות לבית הספר דרך המייל או האתר. 

לימודים אקדמיים בארצות הברית 

חשוב לדעת, לפני שאתם מתכננים יציאה לרילוקיישן על מנת ללמוד באחד מהמוסדות הגבוהים בארה”ב יש צורך לקבל ויזת סטודנט מסוג F1. את ויזת הסטודנט ניתן להנפיק רק לאחר קבלה למוסד לימודים המוכר בארה”ב, תשלום אגרה המיועדת לסטודנטים (SEVIS I-901) ומילוי טופס מיוחד למועמד לוויזת לימודים אותו מספק מוסד הלימוד הייעודי. המגישים בקשה לויזת לימודים בפעם הראשונה יכולים להגישה לכל המוקדם 120 יום לפני תחילת הלימודים, ולהיכנס לארה”ב לכל המוקדם 30 יום לפני תחילת הלימודים. סטודנטים ממשיכים אשר הפסיקו את לימודיהם לתקופה העולה על 5 חודשים או יותר, צריכים לבצע מחדש הליך בקשת ויזת לימודים. לימודים בארה”ב יכולה להיות חוויה מצוינת ומלמדת, אבל יש להיערך בהתאם.

*חברת פספורטכארד רילוקיישן עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.