מה צריך כדי לטוס מישראל להודו?

אז נתחיל מההתחלה, בגלל המצב בעולם והעובדה שהודו נפתחה לא מזמן לתיירים, יש מספר טפסים שעליכם למלא ולהסדיר לפני היציאה מהארץ:

– להציג תעודת מתחסן עם מינימום 2 חיסונים.

– לא מחוסנים- צריכים להציג בדיקת PCR שלילית שנעשתה בטווח 72 שעות לפני הטיסה.

– ויזת כניסה להודו, ניתן להגיש בקשה כאן.

– מילוי הצהרת נוסע נכנס להודו, ניתן למלא כאן.

מידע חשוב!

– כרגע יש טיסות ישירות לניו דלהי פעם בשבוע כל יום שבת עם חברת אייר אינדיה, טיסה ישירה לוקחת בין חמש לחמש וחצי שעות בלבד! מחירי הטיסות כרגע יחסית גבוהים, אבל אמורות להיפתח בקרוב עוד טיסות ישירות של חברות נוספות להודו, מה שאמור להוזיל את מחירי הטיסות.

– כסף: רופי הודי (25 רופי שווה ערך ל-1 ש”ח)

– חשמל: יש צורך במתאם לתקע עם 3 פינים.

– סים: מומלץ לרכוש כרטיס סים מקומי.

– הגבלות קורונה: נכון להיום (29.3.22) במלונות בניו דלהי דורשים להיום עם מסכות במרחבים סגורים, מעבר לזה אין הגבלות בכלל.

דרכי התניידות בהודו:

בערים הגדולות אנחנו ממליצים להתנייד באמצעות טוקטוק (ריקשה), הכבישים פקוקים מאוד וזה כלי הרכב הכי מהיר להתנייד איתו! מעבר בין הערים/אזורים יכול להיות באמצעות טיסה פנימית או רכבת. קחו בחשבון שהנסיעות בין הערים ארוכות ויכולות להגיע בממוצע ל3-4 שעות, ולפעמים אף יותר.

כמה טיפים לדרך

– היעזרו במדריך מקומי! יש המון מדריכים מדהימים שמכירים את המקומות הכי אותנטיים ויעזרו לכם לתכנן את הטיול שלכם בצורה הכי טובה שאפשר. אנחנו היינו כל הטיול עם מדריך בשם Vikram שהיה מושלם! הכיר כל פינה וידע לענות על כל הצרכים שלנו במהלך הטיול.

– הכל לוקח יותר זמן בהודו, התמסרו לאווירת החופש ותהנו מכך שאין צורך למהר לשום מקום.

– נסו להימנע מהצעות של אנשים לא מוכרים, יש המון נוכלויות ברחוב אז חשוב להיות עירניים.

– למי שרוצה לעשות מסלול דומה לשלנו, אנחנו ממליצים לעשות לפחות 10 ימים על מנת לחוות את כל המקומות כמו שצריך.


צילום: עידן ארד

5 המקומות המומלצים ביותר ע”י נבחרת המטיילים שלנו

  1. טאג’ מאהל- אוהד הנווד
    “אחד משבעת פלאי תבל וכנראה המקום הכי מיוחד בהודו! הטאג׳ מאהל נמצא באגרה ומושך אליו מליוני מבקרים בשנה ובצדק. ממליץ לכם להגיע כמה שיותר מוקדם כדי להנות מהמקום בלי יותר מידי אנשים. שימו לב! אסור להכניס נוזלים מכל סוג חוץ ממים, איפור, אוכל, טבק וציוד צילום מתקדם כמו חצובה או רחפן.”
  2. שוק התבלינים ג’איפור- דניאל עמית
    “אחד המקומות שהכי אהבתי היה שוק התבלינים שנמצא במרכז העיר ג׳איפור (Spices Market Jaipur). יש שם את כל סוגי התבלינים שאתם מכירים וכנראה גם כאלה שאתם לא מכירים. הכל מלא בשלל ריחות וצבעוני! ממליצה לכם לחפש באזור דוכן מומו, מאכל שאין נסיעה להודו בלעדיו!”
  3. אטרקציות מומלצות- דור דמרי ועמית ויזל
    ממש אהבנו את האומגות! נסענו שעתיים מניו דלהי והגענו למבצר נימרנה (Neemrana Fort) שם עשינו אומגות מעל נופים מדהימים! הופתענו לגלות שהמקום הוא גם מלון! עוד אטרקציה שממש נהננו ממנה והייתה במרחק חצי שנה נסיעה מג’איפור הייתה כדור פורח (Sky Baloon). הגענו לפני הזריחה ועפנו מעל הכפרים וראינו את המקומיים רצים אחרינו קילומטרים! זאת הייתה חוויה מטורפת!”
  4. תרבות מקומית- אורי לייזרוביץ’
    “מאוד אהבתי לראות את התרבות המקומית בהודו, איך המקומיים חיים ועד כמה הפער בין העושר לעוני במדינה הזאת הוא עצום! באחד הימים הלכנו אפילו לבקר באחד הכפרים המקומיים ללמוד איך הם חיים שם ביום יום שלהם וזאת הייתה חוויה עוצמתית שכנראה לא אשכח.”
  5. מלונות מומלצים- ירדן הראל
    “לפני שהגעתי להודו הייתי בטוחה שהיא מתאימה רק לתרמילאים ומוצ’ילרים אבל ממש הופתעתי לראות שיש גם מלונות ברמה גבוהה ולא רק הוסטלים! במהלך הטיול ישנו בכמה מלונות מטורפים כמו ה-Taj Palace בניו דלהי אבל המלון שהכי אהבתי היה ללא ספק ה-Oberoi באגרה. המלון עצום ומדהים ביופיו אבל החלק הכי טוב הוא שהוא נמצא ממש מול הטאג’ מאהל! יכלתי פשוט לראות מהמרפסת בחדר שלי את אחד משבעת פלאי תבל! מטורף.”

אז איפה טיילנו?

ניו דלהי

ניו דלהי היא עיר הבירה של הודו ונחשבת לתחנה הראשונה של כל מי שמגיע להודו. אמנם הרבה אנשים תופסים את העיר כלא אטרקטיבית אך יש בה המון מה לעשות! החל משווקים עצומים, מקדשים עתיקים ושלל אטרקציות אחרות.
ניו דלהי היא האמנם עיר צפופה המכילה 18 מיליון איש, אך היא גם נחשבת לאחת הערים המפותחות במדינה וטיול בהודו לא נחשב לשלם בלי לבקר בה. ניו דלהי מחולקת לשני חלקים: ניו דלהי ואולד דלהי. אולד דלהי היא החלק הפחות מפותח בעיר, בה תמצאו הרבה שווקים שוקקי חיים, אתרים עתיקים ומאכלים שיתנו לכם תחושה אמיתית של הודו. ניו דלהי היא החלק המפואר והמפותח של העיר, שם תוכלו למצוא שכונות פאר, כיכרות גדולות ומפוארות, בנייני הממשלה ומלונות יוקרה

ג’איפור

נחשבת לעיר הבירה של מחוז ראג’סטן, אחד המחוזות היפים ביותר בהודו! העיר ידועה בתור “העיר הורודה” בשל צבעי הקירות של הבתים בעיר שנצבעו לכבוד הגעת מלכת אנגליה במאה ה-18. בנייני העיר מזכירים סיפור מהאגדות, אך חוץ מארכיטקטורה מרשימה יש המון מה לעשות בג’איפור. לכן, אנחנו ממליצים בביקור בג’איפור להגיע לפחות ל2-3 ימים.
אל תפספסו ביקור בCity Palace שפתוח למבקרים כמוזיאון, ונחשב למרהיב ביופיו.
בשעות זריחת השמש מומלץ לבקר בHawa Mahal, המוכר גם בכינויו “ארמון הרוחות”, בשעות הזריחה הנוף נצבע בצבע ורוד, ומדובר במראה חד פעמי. כמובן שתוכלו גם לבקר בגני Ram Niwas שמשתרעים על שטח של 146 ק”מ (!!), לשם ההשוואה מדובר בגודל של תל-אביב שלוש פעמים

אגרה

אגרה מפורסמת בעיקר בזכות מבנה הטאג’ מאהל שנמצא בה, שנחשב לאחד משבעת פלאי תבל, וכמובן שאף טיול בהודו לא שלם בלי ביקור באתר המרשים והמטורף הזה. יש להזמין את הכרטיסים מראש, ואם תרצו לבקר שם בלילה תוכלו לעשות את זה רק פעמיים בחודש. למי שלא רוצה להגיע במיוחד רק בשביל לבקר בטאג’ מאהל, אנחנו ממליצים להקדיש לפחות לילה אחד בעיר. אז מה עוד יש לעשות באגרה? תוכלו לבקר במבצר האדום העשוי מאבן חול אדומה והוכרז כאתר מורשת עולמית, שכן הוא דוגמא לאדריכלות המוגולית ונחשב למרשים וייחודי. מסביב לנהר היאמונה, מרוכזים שאר מוקדי העניין של אגרה, כמו אזור הטאג’ גאנג’ בו מתרכזים כל המלונות, המסעדות, הבאזר והמרכז המסחרי של אגרה.
הדרך לאגרה היא קלה במיוחד, ותוכלו להגיע אליה בטיול יום מדלהי, ברכבת מהירה או באוטובוס. אנחנו ממליצים להישאר את הלילה, גם כדי לראות אתרים נוספים בעיר וגם כדי להנות מהטאג’ מאהל בשקיעה ובזריחה.


צילום: עידן ארד