רילוקיישן לסין הוא שונה באופן מהותי מרילוקיישן למדינה מערבית, בעיקר בשל הבדלי השפה והתרבות, אך יש לקחת בחשבון כי גם הסטנדרטים שאנו מכירים בכל מה שקשור לרפואה ולבריאות הם שונים. לכן, עוד לפני המעבר לסין חשוב לטפל בנושא ביטוח הבריאות ולדאוג לכם ולבני המשפחה למענה רפואי הולם

מערכת הבריאות בסין

רמת הרפואה בסין ומערכת הבריאות המקומית שונות מאוד מהסטנדרטים המערביים אליהם אנו רגילים: ההיגיינה נמוכה, המכשור מיושן והרמה המקצועית של הצוות הרפואי לרוב אינה תואמת את רמת בתי החולים בישראל.

בתי החולים בסין מנוהלים על ידי צוותים מקומיים, שרבים מהם אינם דוברים אנגלית וכל תפיסת הטיפול ומתן השירות שונה מאוד מהתפיסה המוכרת לנו. במקרה של אשפוז, לא תמיד יש שקיפות מלאה בין הרופאים למטופלים ואין אפשרות לבני משפחה לשהות זמן רב ליד מיטת החולים (גם כשמדובר בילדים או בטיפול נמרץ). 

לעומת זאת, רמת הרפואה המשלימה נחשבת למאוד מפותחת ותוכלו למצוא שפע גדול של רופאים, מטפלים ושיטות טיפול.

בסין קיימת מערכת בריאות ציבורית, אך היא מוגבלת מאוד ואינה מכסה את רוב השירותים הרפואיים. גם רפואת החירום בסין אינה מספיק טובה.

לאור האמור לעיל, מומלץ שכל אדם השוקל רילוקיישן לסין ידאג בראש ובראשונה לכיסוי רפואי איכותי שייתן מענה בעת הצורך, כולל טיפול בבתי חולים פרטיים עם צוות רופאים דוברי אנגלית.

צוות רפואי בסין
צוות רפואי בסין

מצב הקורונה בסין

סין, המדינה שממנה יצאה מגפת הקורונה בסוף דצמבר 2019, היא ככל הנראה גם המדינה המובילה בעולם בהתמודדות מול הנגיף. בעוד שמדינות רבות נלחמות בהתפרצויות וגלי תחלואה קשים, בעיקר של וריאנט הדלתא המדבק, סין מצליחה לעצור את התפשטות המחלה ולשמור על רמות תחלואה נמוכות מאוד, כך שרילוקיישן בזמן קורונה לסין, נחשב לבטוח יחסית נכון להיום.

הסיבה לרמת התחלואה הנמוכה היא ככל הנראה המדיניות המחמירה מאוד שסין אימצה כבר מתחילת המגפה, הכוללת סגרים נקודתיים נוקשים, הגבלות קשות על מעבר בין מחוזות, בדיקות המוניות והגבלות כניסה למדינה. רק בימים האחרונים דווח כי הרשויות בסין שלחו כ-4.5 מיליון תושבים לבידוד, במטרה להיאבק בהתפשטות זן הדלתא לקראת חגיגות הסתיו הקרבות. 

עם זאת, חשוב לציין כי שיטת הדיווח של סין שונה מעט בהשוואה לישראל ולמקומות אחרים בעולם ויש הטוענים כי היא לוקה בחסר: בסין מדווחים על חולים סימפטומטיים בלבד, ולא מכלילים את המקרים הא-סימפטומטיים. כמו כן, יש לא מעט גורמים בינלאומיים המפנים אצבע מאשימה נגד ממשלת סין וטוענים כי היא הסתירה מידע מול שאר מדינות העולם. באותו עניין, קיימות לא מעט תביעות בינלאומיות הדורשות פיצויים מהממשל הסיני.

מערכת מימון שירותי הרפואה בסין

הביטוח הרפואי הציבורי בסין נותן כיסוי ביטוחי לכ-95% מהאוכלוסייה המקומית, כאשר סוגים שונים של אוכלוסיות זכאיות לכיסוי שונה, למשל: תושבים באזורים כפריים זכאים לכיסוי שונה מאשר עובדים המועסקים בערים. כמו כן, הביטוח הציבורי נותן כיסוי ביטוחי שונה בבתי החולים השונים, כאשר דווקא בבתי חולים הנחשבים לפחות מתקדמים יש כיסוי גדול יותר על מנת לעודד את האוכלוסייה להשתמש בהם. 

רופאה וסטטוסקופ

בתי החולים בסין

ברחבי סין יש עשרות אלפי בתי חולים, אך כדי לקבל טיפול רפואי מקצועי מומלץ לפנות לבתי החולים הפרטיים. כדאי להכין רשימה מסודרת של בתי חולים דוברי אנגלית באזור מגוריכם בסין, וכן לברר אודות המוסדות הרפואיים המומלצים באזור. רשימה כזאת יכולה לסייע ולהקל בעיקר בעת חירום.

בנציגות ישראל באזורכם ניתן לקבל רשימה של רופאים ובתי חולים הקרובים אליכם, וכן אפשר להיעזר בחברת הביטוח שבחרתם על מנת לקבל הדרכה וסיוע מקצועיים. במידה וביצעתם רילוקיישן עם המשפחה ויש ילדים בתמונה, חשוב אף יותר לבדוק את מדיניות בית החולים הסמוך אליכם בכל הנוגע לטיפול בהם. 

האם מערכת הבריאות הציבורית רלוונטית לישראלים הנמצאים ברילוקיישן בסין?

כיוון שרמת שירותי הרפואה הציבוריים בסין אינה מספיק טובה, מומלץ כי ישראלים היוצאים לרילוקשיין ידאגו לביטוח בריאות פרטי ואיכותי שייתן מענה רפואי מספיק טוב בעת הצורך.

בסין קיימות לא מעט חברות וסוכנים שמציעים ביטוח רפואי פרטי לתקופות ארוכות. עם זאת, חשוב מאוד לברר לעומק מהו הכיסוי הביטוחי שהם נותנים במסגרת הפוליסה: האם מדובר בשירותי בריאות ברמה מספיק טובה, האם הביטוח כולל טיפולי חירום וטיפולי שיניים ועוד. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי הביטוחים הפרטיים בסין הם מאוד יקרים.

בנוסף, יש מספר חברות וסוכנים ישראלים המציעים ביטוח רפואי עבור ישראלים ברילוקיישן, שמותאם לצרכים ולסטנדרטים אליהם אנו רגילים ונותן מענה הולם בעת הצורך. אחד מהם הוא ביטוח הבריאות של דיוויד שילד המציע במסגרת הפוליסה שירותים רפואיים ברמה גבוהה, כיסוי רפואי נרחב, מביקור אצל רופא ובדיקות שגרתיות ועד ניתוחים, השתלות ומחלות קשות; גישה חופשית 24/7 למוקד חדר רופאים דובר עברית, בו ניתן להתייעץ עם רופאי משפחה, רופאי ילדים ורופאים נוספים במגוון תחומי התמחות; וקבלת שירותים רפואיים מלאים גם בעת ביקורים בישראל.

האם כדאי לרכוש פוליסת בריאות נוספת לזו שהמעסיק נותן?

במידה ותנאי ההעסקה שלכם כוללים ביטוח בריאות, מומלץ לבדוק ביסודיות מה כולל הביטוח שאתם מקבלים והאם השירותים מספקים עבורכם. במידה ויש פערים, כדאי מאוד לדאוג להשלמתם על ידי הוספת ביטוח פרטי שמותאם לצרכיכם. חשוב לשים לב שהביטוח מאפשר קבלת שירותים רפואיים ברמה מספקת ועם אפשרות בחירה התואמת את הסטנדרטים אליהם אתם רגילים. כמו כן, זכרו כי לא בכל מקום בסין תוכלו לקבל טיפול רפואי על ידי רופאים דוברי אנגלית. הכיסוי הביטוחי של פספורטכארד רילוקיישן נבנה במיוחד עבור ישראלים המתגוררים מעבר לים ומבטיח שירותים רפואיים איכותיים ומותאמים אישית לצרכיהם, כולל כיסוי רפואי נרחב, מביקור אצל רופא ובדיקות שגרתיות ועד ניתוחים, השתלות ומחלות קשות; גישה חופשית 24/7 למוקד חדר רופאים דובר עברית, בו ניתן להתייעץ עם רופאי משפחה, רופאי ילדים ורופאים נוספים במגוון תחומי התמחות; וקבלת שירותים רפואיים מלאים גם בעת ביקורים בישראל.

בתי חולים ומרפאות מומלצים בבייג’ינג:

  • Beijing United Family Hospital

כתובת: 2 Jiangtai Rd, Chaoyang, Beijing.

טלפון: +86-10-59277000

  • Beijing International SOS Jiuyuan Center

כתובת: Kunsha Center Parking Lot – China, Beijing, Chaoyang, Xindong Rd, 新源里16.

טלפון: +86-10-64629112.

כתובת: No.1 Shuaifuyuan,Wangfujing, Dongcheng District, Beijing, China.

טלפון: +86-10-69156699.

כתובת: 2 Yinghua East Street, Chaoyang District, Beijing

טלפון: +86-10-64342388.

  • China-Japan Friendship Hospital International Medical Center

כתובת: 2 Yinghua East Street, Chaoyang District, Beijing
טלפון: +86-10-64223209.

בתי חולים ומרפאות מומלצים בשנגחאי:

כתובת: 102 Qinjiang Road, Xuhui, Shanghai, Shanghai Landseed International

טלפון: +86-21-61957888.

כתובת: No.12,Wulumuqi Zhong Road. Shanghai

טלפון: +86-21-52889999.

כתובת: No. 155, Songyuan Road, Xuhui District, Shanghai

טלפון: +86-400-1634482.

כתובת: 1139 Xianxia Road, Changning District, Shanghai

טלפון: +86-400-6393900.