מעטות הן המדינות שאליהן מגיעים מדי שנה כל כך הרבה מבקרים כמו תאילנד. וזה לא מפתיע כשלוקחים בחשבון את היופי הטבעי של ארץ זו, את התרבות התוססת, את מזג האוויר החם ואת האנשים הידידותיים.

תאילנד היא אחד המקומות שמושכים אליהם תרמילאים טירונים שיוצאים לראשונה לטיול הגדול שלהם. אבל חשוב לא להתבלבל – למרות שמסע כאן פירושו הליכה בעקבות שבילים תיירותיים כבושים היטב – אי אפשר להתכחש לעובדה שלוקח קצת זמן עד שמצליחים להתמודד עם האופי והטמפרמנט של המדינה הזאת. כדי להבטיח שתנחתו על הרגליים כשתגיעו לתאילנד לראשונה, לא מספיק רק ללמוד על אתרים מומלצים לביקור, להתכונן היטב ולהצטייד בביטוח נסיעות מתאים לכול פעילות שהיא (לדוגמה, כיסוי פעילות אתגרית)… כדאי שיהיו באמתחתכם גם חמשת הטיפים הפרקטיים הבאים.

רגע לפני שאתם אורזים – לרכישת ביטוח נסיעות לתאילנד הכנסו לכאן

1. לאט לאט!

אל תתאמצו להשתלב ולהתאים את עצמכם מהר מדי. בטח תתחילו בבנגקוק אז אין מה למהר. חכו כמה ימים שבהם תוכלו לספוג את האווירה התוססת של עיר הבירה. כאן כדאי לנהוג לפי העצה הנבונה שאומרת, “כשאתם מגיעים למקום חדש, חכו קצת עד שגם הנשמה שלכם תגיע…”.

בלו לפחות לילה אחד ברחוב הנודע קאו סאן רואד (Khao San Road) לפני שתצאו אל האיים בדרום או לצ’אנג מאיי (Chiang Mai) בצפון – שם אולי תקבלו קצת הלם תרבותי אבל ללא ספק תוכלו לספוג מעט מהאווירה התאילנדית שאליה הגעתם.

2. וואט (Wat) זה מקדש

תאילנד היא מדינה של מקדשים, חלקם מרהיבים ומרשימים וחלקם זעירים וצנועים, אבל אם תנסו לבקר בכולם תתישו את עצמכם. כדי שתוכלו להנות מחווית המקדשים, נסו לצמצם את הביקור שלכם למקדשים גדולים כמו וואט פו (Wat Pho) ו-וואט פרא קאיאו (Wat Phra Kaeo) בבנגקוק, ו-וואט פרא סי סנפט (Wat Phra Si Sanphet) ב-איוטאיה (Ayutthaya). אל תשכחו שתאילנד היא הרבה יותר מאשר פאר אדריכלי – גם החיים ברחוב ובחופי הים הם חלק בלתי נפרד מהחוויה שממתינה לכם.

3. אוכל רחוב מתעתע

בתאילנד יש שפע של אוכל רחוב באיכות גבוהה ובמחירים זולים להפליא, אבל הוא יכול להיות גם מסלול מהיר להרעלת מזון. השתמשו בכול אמצעי הזהירות ההיגייניים (כמו רחיצת ידיים לפני ואחרי) ומעל לכול, אכלו במקומות שבהם מצטופף המון רב של אוכלים נוספים. ככול שמחזור המזון מהיר יותר, כך יש סיכוי שהאוכל יהיה טרי יותר. ובעיקר, אל תשתו מי ברז.

4. הגנה מפני עקיצות

יתושים נמצאים בכול מקום בתאילנד לכן כדאי שתגנו על עצמכם מפני עקיצות. השתמשו בתרסיס דוחה יתושים מיוחד לאזור – תוכלו לקנות אותו בחנויות הטיולים המיוחדות, פשוט ספרו למוכרים בחנות לאן אתם נוסעים והם כבר יפנו אתכם אל התרסיסים המתאימים. שימו לב לרמת ריכוז החומר המדביר בתרסיס כי היא משפיעה על משך הזמן שבו התרסיס יהיה פעיל.

מומלץ גם לטפל בבגדים בתרסיס פרמתרין נגד יתושים ברגע שמגיעים לתאילנד. הקפידו לעשות זאת בחוץ, באוויר הפתוח ולהניח לבגדים להתייבש.

5. קניות בשוק

ביקור בשוק בתאילנד הוא באמת חובה. כאן תמצאו את המחירים הטובים ביותר ולפעמים גם את הסחורה הטובה ביותר. תאילנד היא מדינת המוצרים המזויפים כך שלא סביר שמה שאתם קונים הוא מקורי… ואף פעם אל תשכחו להתמקח. הורידו את המחיר לפחות לשליש מהסכום הראשוני.

חלק מהשווקים הטובים ביותר פתוחים בסופי שבוע כמו שוק צ’טוצ’ק (Chatuchak) בבנגקוק, השוק הצף תהא-קהא (Tha Kha) ליד סמוט סונגקהראם (Samut Songkhram) והבזאר הלילי של צ’אנג מאי.

6. איך להימנע מהונאות

בתאילנד מישהו ינסה לעבוד עליכם בכול פינה, אז שימרו על השכל הישר. אל תסמכו על עוזרים זרים אקראיים שנדבקים אליכם ברחוב עם מידע על חגים ומקדשים סגורים. עדיף לבדוק זאת באכסניה או בבית המלון שלכם. תמיד סכמו את המחיר לפני שאתם נכנסים לטוק טוק והתעקשו עם נהג המונית על הפעלת מונה. שמרו את החפצים קרוב אליכם והכי טוב, שמרו על הכסף בארנק חגור וצמוד לגוף שלכם.

צאו לטייל בכיף ברחבי תאילנד, מצוידים כראוי במידע ובציוד שישמור עליכם וכמובן, אל תשכחו לרכוש ביטוח נסיעות מתאים לטיול שלכם.

מתכננים טיול לתאילנד עם כל המשפחה? האזינו לפרק המלא של הפודקאסט שלנו