תאילנד היא מדינה גדולה ומתויירת, אשר מתחלקת לצפון ודרום וכוללת מספר גדול של איים. קיימים בה שדות תעופה רבים, אשר הופכים את ההתניידות לקלה ופשוטה. טיול בתאילנד לרוב כולל מספר טיסות פנים, ולכן חשוב להכיר את מפת שדות התעופה, ולבדוק איפה אתם רוצים לטייל ואיפה הכי כדאי לנחות. 

שדות תעופה מרכזיים בתאילנד

בתאילנד יש לא פחות מ-39 שדות תעופה הפזורים ברחבי המדינה, מתוכם עשרה בינלאומיים. 

הרשימה הבאה כוללת את שדות התעופה המרכזיים שכדאי להכיר.

  • שדה התעופה הראשי בבנגקוק – סוברנאמי Suvarnabhumiג(BKK)
  • שדה התעופה המשני בבנגקוק – דון מואנג Don Mueangג(DMK)
  • שדה התעופה הבינלאומי של פוקט Phuket International Airportג(HKT)
  • שדה התעופה בצ’יאנג ריי – מאה פה לואנג Mae Fah Luangג(CEI)
  • נמל התעופה הבינלאומי של צ’יאנג מאי Chiang Mai International Airportג(HKT)
  • נמל התעופה הבינלאומי של קראבי Krabi International Airportג(KBV)
  • נמל התעופה הבינלאומי של האט יאי Hat Yai International Airportג(HDY)
  • נמל התעופה סאמוי – Samui Airportג(USM)
  • נמל התעופה הבילאומי של סוראט תאני Surat Thani International Airportג(URT)
  • נמל התעופה הבינלאומי של אודון תאני Udon Thani International Airportג(UTH)
  1. שדה התעופה הראשי בבנגקוק – סוברנבהומי Suvarnabhumi (BKK)

סוברנבהומי הוא אחד מהנמלים הגדולים והעמוסים בדרום-מזרח אסיה. הוא מכיל שלושה טרמינלים – שניים בינלאומיים ואחד לטיסות פנימיות. יש בו דיוטי פרי גדול עם חנויות מגוונות, החל מבוטיקים יוקרתיים ועד לחנויות כלבו. השדה מציע גם מסעדות רבות, עם אפשרויות לאוכל תאילנדי או מערבי. בנוסף, תוכלו למצוא שירותים משלימים: החלפת כספים, שמירת מזוודות, טרקליני המתנה ועוד.

  1. שדה התעופה המשני בבנגקוק – דון מואנג Don Mueang (DMK)

נמל דון מואנג, אשר נקרא בעבר “נמל התעופה הבינלאומי של בנגקוק”, הוא נמל גדול ופעיל. יש בו שני טרמינלים, אחד לטיסות פנימיות ואחד לבינלאומיות. הוא מציע מבחר חנויות, מסעדות ובתי קפה. תוכלו למצוא גם שירותים משלימים סטנדרטיים, כמו כספומטים, דלפקי החלפת כספים, השכרת רכב וכו’. 

  1. שדה התעופה הבינלאומי של פוקט Phuket International Airport (HKT)

שדה התעופה של פוקט הוא מהשדות הגדולים בתאילנד. יש בו טרמינל לטיסות פנים וטרמינל לטיסות בינלאומיות. תוכלו ליהנות משירותי השכרת רכב, טרקלין המתנה (בתשלום), מסעדות מזון מהיר ומתקנים בסיסיים נוספים. הוויי פיי בשדה התעופה מוגבל לשעתיים.

  1. שדה התעופה בצ’יאנג ריי – מאה פה לואנג Mae Fah Luang (CEI)

שדה התעופה מאה פה לואנג נמצא בסמוך לאוניברסיטה אשר נקראת באותו השם, ממש מחוץ לעיר צ’יאנג ריי. הוא מכיל טרמינל אחד אשר משמש לטיסות פנימיות ובינלאומיות. זהו נמל עמוס, אשר מציע חנויות בסיסיות (בעיקר מזכרות) ושירותים כמו ויי פיי חינם לשעתיים, עמדות טעינה, קיוסק, ומספר מסעדות ובתי קפה. 

  1. נמל התעופה הבינלאומי של צ’יאנג מאי Chiang Mai International Airport (HKT)

נמל התעופה של צ’יאנג מאי הוא הרביעי הכי גדול בתאילנד, ואם אתם מטיילים בצפון תאילנד – כנראה שתעברו בו. הוא נמצא במיקום נוח, סמוך למרכז העיר, ומציע מבחר לא רע של חנויות ומסעדות. יש אזור המתנה מרווח, וניתן גם לרכוש כרטיס ללאונג’ אקסקלוסיבי הכולל מקלחות. 

  1. נמל התעופה הבינלאומי של קראבי Krabi International Airport (KBV)

נמל קראבי מארח מעל ל-4 מיליון נוסעים בשנה. יש בו שני טרמינלים (טיסות פנימיות וטיסות בינלאומיות). בין הטרמינלים ניתן ללכת ברגל. בשני הטרמינלים יש כספומטים, עמדות החלפת כסף ובתי קפה, ובבינלאומי גם שמירת מזוודות. בנוסף יש מסעדה אחת אשר משרתת את שני הטרמינלים. וייפיי זמין במסעדות ובטרקלינים בתשלום.

  1. נמל התעופה הבינלאומי של האט יאי Hat Yai International Airport (HDY)

האט יטי הוא נמל גדול למדי, בו עוברים כשלושה מיליון נוסעים בשנה. יש בו שישה טרמינלים, אך רק אחד מהם הוא בינלאומי. הנמל מציע מתקנים בסיסיים: כספומטים, החלפת כספים, מספר דלפקי מידע, מסעדות מזון מהיר, שמירת חפצים וכו’. ניתן למצוא גם ספא וטרקלין המתנה VIP בתשלום.

  1. נמל התעופה סאמוי – Samui Airport (USM)

שדה התעופה סאמוי הוא כנראה אחד משדות התעופה היפים בעולם. הוא מעוצב בהשראת הטבע, עם תקרות שקופות, גנים פנימיים ואזור המתנה אלגנטי עם ספות וכריות. יש בו שני טרמינלים (טיסות פנימיות וטיסות בינלאומיות), ביניהם ניתן ללכת ברגל. בשדה תמצאו מבחר איכותי של חנויות ומסעדות, טרקלין VIP בתשלום, ועוד.

  1. נמל התעופה הבינלאומי של סוראט תאני Surat Thani International Airport (URT)

נמל סוראט תאני נמצא סמוך לעיר סוראת תאני שבדרום תאילנד. זהו הנמל העשירי בגודלו במדינה, ורמת העומס שלו בינונית. בשדה התעופה תמצאו מסעדה ובית קפה, חנות מזכרות, וייפיי חופשי וכספומט. אין דלפק החלפת כספים – אז אם אתם מגיעים עם מזומן, כדאי לדאוג להחליף אותו מראש. 

  1. נמל התעופה הבינלאומי של אודון תאני Udon Thani International Airport (UTH)

בנמל התעופה של אודון תאני יש טרמינל אחד, ולמרות שהנמל הוא בינלאומי בהגדרתו, הוא משמש בעיקר לטיסות פנימיות ומשרת גם מטיילים המגיעים ללאוס הסמוכה. במקום תמצאו מספר בתי קפה, מסעדת בופה אחת, דלפק מידע ושירותי השכרת רכב. לא קיימת שמירת חפצים, ולא דלפק החלפת כספים.

הצטרפות ל-PassportCard Flight Delay

בעידן שלנו, בו טיסות ממריאות ונוחתות בתדירות של רכבת או אוטובוס, איחורים וביטולים הם עניין שבשגרה. הם גם גורמים להרבה כעס בקרב הנוסעים, ובצדק. מזל שב8 מתוך 10 נמלי התעופה של תאילנד, יש טרקלין בו תוכלו לנוח במקרה וטיסתכם מתעכבת. ההצטרפות לשירות PassportCard Flight Delay היא קלה ופשוטה. כל מה שצריך לעשות הוא להירשם דרך אתר האינטרנט, ולקבל אישור הרשמה לכתובת המייל. כל עיכוב של מעל 90 דקות מרגע פתיחת דלפקי הצ’ק אין ואשר מדווח במנוע הטיסות העולמי, יזכה אתכם בשובר מיוחד שבאמצעותו תוכלו להיכנס לטרקלין.

רכישת ביטוח לחו”ל בפספורטכארד

אם בחרת לטוס לתאילנד בימים אלו, חשוב יותר מתמיד לרכוש פוליסת ביטוח איכותית שתכסה אותך בכל מצב. הפוליסה של פסטורטכארד מעניקה את הכיסוי המקיף ביותר, כולל מענה 24/7 בשפה העברית, כרטיס תשלום נטען להוצאות רפואיות ועוד.