אמסטרדם היא עיר עם קסם מיוחד. היא ידועה באווירת חופש ופתיחות, תרבות ליברלית, סצנה אמנותית מפותחת וחיי לילה עשירים שמתחילים עם רדת השמש. במאמר הבא תמצאו את 15 האטרקציות שאסור לפספס בביקור בעיר – מוזיאונים, שווקים, שכונות, פארקים והפתעות נוספות.

תעלות המים של אמסטרדם

מוזיאונים באמסטרדם

רייקסמוזיאום – Rijksmuseum

הרייקסמוזיאום הוא אחד המוזיאונים החשובים בעולם. יש בו אוסף עשיר של מעל 8,000 מוצגים, אשר משקפים את ההיסטוריה ההולנדית מימי הביניים ועד העת המודרנית: ספרים נדירים, ציורים של אמנים ידועים כמו ורמיר ורמברנדט, חפצים עתיקים ועוד. בנוסף, המוזיאון שוכן בתוך מבנה ארכיטקטוני ייחודי. לא לפספס.

מוזיאון ואן גוך – Van Gogh Museum

וינסנט ואן גוך יצר במהלך חייו אלפי ציורים, אשר רבים מהם מוצגים במוזיאון זה. בנוסף, ניתן לראות תערוכות מתחלפות של אמנים שהושפעו מואן גוך, ומעניקים פרשנות מחודשת לציורים שלו. טיפ קטן: המוזיאון לרוב עמוס מאוד, כך שכדאי להגיע בשעות הבוקר המוקדמות.

בית אנה פרנק – Anne Frank Huis

המוזיאון ממוקם בתוך עליית הגג שהייתה מקום המסתור של משפחת פרנק בזמן השלטון הנאצי. הוא מנגיש את סיפור השואה ובפרט את סיפורה של אנה, הנערה שכתבה את אחד היומנים המפורסמים בעולם. למרות הקושי, המוזיאון מביא לידי ביטוי גם את האופטימיות המרגשת שאיפיינה אותה ואת בני משפחתה.

מוזיאון פום – Foam

מוזיאון פום הוא מוזיאון צילום שנמצא במרכז אמסטרדם, ומשלב בין אמנים ידועי שם לאמנים צעירים ומבטיחים. הוא מציג תערוכות מודרניות ועכשוויות, העוסקות בנושאים שונים: צילום תיעודי, אופנה, צילום אורבני ועוד. מומלץ למי שמוכן לחווייה אומנותית מרעננת.

המוזיאון הטרופי – Tropenmuseum

המוזיאון הטרופי הוא מוזיאון אתנו-גיאוגרפי, אשר מציג מנהגים, מסורות ותרבויות מכל רחבי העולם. המוזיאון מתאים מאוד למשפחות עם ילדים, ומשלב תערוכות אינטראקטיביות ופעילויות חינוכיות. אם אתם אוהבים לשמוע סיפורים מארצות רחוקות ולצאת למסעות – זה המקום בשבילכם.

Night city view of Amsterdam, the Netherlands with Amstel river

כיכרות ורובעים באמסטרדם

כיכר דאם – Dam Square

כיכר דאם היא הכיכר המרכזית והמפורסמת ביותר בעיר, ורבות מהדרכים המרכזיות עוברות בה. היא נבנתה בשנת 1270, ומשתרעת על פני יותר מ-200 מטר. סביב הכיכר ניתן למצוא אטרקציות רבות כמו הארמון הלאומי של הולנד, מוזיאון מדאם טוסו, וכמובן חנויות, מלונות ומסעדות. 

רובע יורדאן – Jordaan

שכונת יורדאן נמצאת במרכז אמסטרדם, וידועה בזכות אווירה צעירה ואומנותית. מומלץ לקחת כמה שעות ולשוטט בין הרחובות הציוריים, שדרות העצים ותעלות המים הפסטורליות. בין לבין תפגשו הרבה חנויות בוטיק, בתי קפה אופנתיים, מסעדות וגלריות. 

רובע החלונות האדומים – De Wallen

כפי שאתם אולי יודעים, הזנות בהולנד היא חוקית, ורובע החלונות האדומים התפרסם בעיקר בזכות שירותי המין המוצעים בו. אך למעשה מדובר באחד הרובעים העתיקים בעיר, עם ארכיטקטורה מעניינת ופעילות חברתית ערה. בשנים האחרונות הוא עובר “מתיחת פנים”. בקיצור, מדובר במקום ששווה לחקור גם לפני רדת החשיכה.

שכונת דה פייפ – De Pijp

שכונת דה פייפ נבנתה במאה ה-19 כשיכון עני למעמד הפועלים, והפכה עם השנים לאחד המקומות המבוקשים בעיר. בשכונה יש שוק מרכזי, אווירה תוססת ועשרות אטרקציות. אם אתם בסביבה, תוכלו לבקר במבשלת הבירה של הייניקן או לטעום אוכל הולנדי מסורתי.

שווקים באמסטרדם 

שוק אלברט קאופ – Albert Cuyp Market

השוק הזה ממוקם במרכז של שכונת דה פייפ, וניתן למצוא בו הכל מהכל: אוכל, בגדים, תכשיטים, מזכרות ועוד. השוק מכיל כ-260 דוכנים, מה שהופך אותו לאחד הגדולים באירופה. הוא גם אחד השווקים העתיקים בסביבה, ופעיל כבר כמעט 120 שנה.

  • Albert Cuypstraat 203, 1073 BE Amsterdam
  • פתוח כל יום חוץ מראשון, 09:00-17:00
  • טווח מחירים נמוך

שוק ווטרלופליין – Waterlooplein Flea Market

שוק ווטרלופליין הוא שוק פשפשים גדול וצבעוני, עם היסטוריה מעניינת והרבה מציאות במחירים טובים. השוק ממוקם בקרבת הרובע היהודי העתיק, וליד נהר האמסטל. גם אם וינטג’ זה לא הסגנון שלכם, שווה להגיע לסיבוב.

  • Albert Cuypstraat 203, 1073 BE Amsterdam
  • פתוח כל יום חוץ מראשון, 09:00-17:00
  • טווח מחירים בינוני

נורדמרקט – Noordermarkt

נורדמרקט הוא שוק הממוקם בשכונת יורדאן האופנתית. במהלך השבוע הוא מציע דוכנים מגוונים, ובכל יום שבת מתקיים בו יריד מיוחד של תוצרת מקומית ואורגנית. מדובר בגן עדן לחובבי אוכל – המחירים לא זולים, אבל האיכות מצויינת.

  • ימי שני 09:00-13:00, שבת 09:00-16:00
  • 1015 MV Amsterdam
  • טווח מחירים גבוה

וונדלפארק – Vondelpark

זהו פארק ירוק ורחב ידיים, אשר נחשב לאהוב ביותר מבין הפארקים באמסטרדם. הוא משתרע על פני 120 דונם ומציע למבקרים מדשאות, שבילי אופניים, מגרשי משחקים ופינות רגועות לפיקניק. יש גם כמה אטרקציות, כמו אזור סקייטבורד, בתי קפה ותיאטרון בו מתקיימות הופעות בחודשי הקיץ. הזדמנות ליהנות מהטבע גם בלב העיר.

שייט באמסטרדם

שייט בסירה לאורך תעלות המים של אמסטרדם הוא אטרקציה פופולרית, שמעניקה נקודת מבט שונה ומרתקת על העיר. במהלך הסיור לומדים על ההיסטוריה המקומית ועוברים בחלק מהמוקדים התיירותיים החשובים. בנוסף, הסיור מאפשר להירגע ולנוח, בלי הצורך ללכת ברגל או לפדל על אופניים.

הארמון המלכותי של אמסטרדם – Royal Palace

הארמון המלכותי (או בהולנדית Koninklijk Paleis) הוא ארמון מרהיב מהמאה ה-17, שממוקם בכיכר דאם במרכז העיר. הוא שימש אנשים חשובים רבים לאורך ההיסטוריה, כולל את נפוליאון, וגם היום נערכים בו טקסים ואירועים ממלכתיים. כשהארמון לא נמצא בשימוש, ניתן להיכנס ולסייר בו.

חוץ מכל האפשרויות שרשמנו לכם כאן תזכרו שיש עוד עשרות אפשרויות ומקומות לנסוע אליהם ולבקר בהם באמסטרדם. אם אתם מחליטים להגשים חלום ולקנות כרטיס לאירוע שתמיד רציתם להיות בו, שווה לבדוק מה קורה במקרה של ביטול. אז אם אתם לקוחות של פספורטכארד תקבלו כיסוי לכרטיסי בילוי/ הופעות/ מוזאונים, משחקים ואטרקציות – עד $500 במקרה של ביטול נסיעה. 

*בכפוף לרכישת הכיסוי המתאים לתנאי הפוליסה ובעקבות אירוע רפואי בלבד.