כבר תיאמתם את החופש בעבודה, תכננתם כל פרט בטיול והילדים ממתינים בקוצר רוח לטיסה…
אבל שום דבר לא הכין אתכם למפח הנפש בעת קבלת ההודעה מחברת התעופה שמודיעה:
“טיסתכם בוטלה”
אז מה מגיע לכם במקרה של ביטול טיסה מטעם חברת התעופה? האם זכאים לפיצוי?
פספורטכארד עושים סדר
האם אני זכאי להחזר כספי בעבור טיסה שבוטלה?
כן, בניגוד לפיצוי כספי שזכאותכם לו תלויה במספר פרמטרים, מתן החזר מלא בגין הטיסה שבוטלה הוא מחובתן של חברות התעופה.
בעת ביטול טיסה, מחויבת חברת התעופה המבטלת להציע לנוסע את הזכות לבחור בין החזר כספי מלא לבין כרטיסים לטיסה חלופית, בתנאים דומים ובזמן מוקדם ככל הניתן.
שימו לב – זכות הבחירה בין ההחזר לטיסה חלופית, היא שלכם.
מי זכאי ומי אינו זכאי לפיצוי בגין ביטול טיסה?
על פי החוק הישראלי, הנוסע עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי אם טיסתו בוטלה ולא נמסרה הודעה מוקדמת של לפחות 14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי. גובה הפיצוי יקבע בהתאם למרחק הטיסה שבוטלה.
שימו לב 1, חברת תעופה שמסרבת לשלם פיצויים, חשופה לתביעה לפי החוק הישראלי ל4 שנים מביטול הטיסה.
שימו לב 2, בארה”ב אין חקיקה המחייבת פיצוי עבור ביטול טיסה.
עם זאת, נוסע לא זכאי לפיצוי באחד מהמקרים הבאים:
במידה והטיסה בוטלה עקב נסיבות שאינן בשליטת חברת התעופה הזרה או הישראלית ולא היה באפשרות החברה למנוע את ביטול הטיסה.
נסיבות אלו עשויות להיות:
תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים טיסה בטוחה, מצב ביטחוני שמונע מחברת התעופה לטוס אל ומהיעד הרלוונטי או סגירת שדות תעופה מכל סיבה.
כמו כן, גם ביטול כתוצאה משביתה או על מנת להימנע מחילול שבת או חג (בחברות הישראליות) עלול למנוע את זכאותכם לפיצוי.
האם אני זכאי להחזר עבור מלון או רכב ששכרתי מראש?
על פי החוק, חברות התעופה מחויבות להחזיר לך כספים רק עבור שירותי סיוע שסיפקו כגון: מזון, שתייה, לינה ושירותי הסעה, במקרים של ביטול או דחיית טיסה אשר הובילו לצורך בשירותים הללו.
עם זאת, הוצאות עבור שירותים נוספים כמו מלון או רכב ששכרת מראש ולא מומשו בעקבות ביטול הטיסה, נחשבות כנזק עקיף והחוק אינו מחייב את חברות התעופה להשיב עלויות אלו, גם אם הנזק נגרם בפועל.
לכן, בעיקר בימים אלו בהם ישנם שינויים תכופים, מומלץ לסגור את כל האטרקציות, מלונות ורכבים עם אופציה לביטול או לכל הפחות שינוי.
הטיסה שלי הוקדמה או התעכבה, האם אני זכאי לפיצוי?
ראשית, במידה וטיסתכם מתעכבת ביותר מ90 דקות והנכם מבוטחי פספורטכארד, תוכלו להעביר את הזמן עד הטיסה באחד מתוך 1200 טרקלינים המפוזרים במעל 600 שדות תעופה ברחבי העולם. כל שנדרש מכם לעשות הוא להרשם עד 6 שעות לפני הטיסה לשירות הFlight Delay.
בנוסף, על פי החוק הישראלי, הנוסע עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מטעם חברת התעופה אם טיסתו התעכבה מעל ל8 שעות. גובה הפיצוי ניתן בהתאם למרחק הטיסה שבוטלה:
- טיסה למרחק של עד 2,000 ק”מ – פיצוי בסכום של 1,440 ש”ח
- טיסה למרחק שבין 2,000-4,500 ק”מ – פיצוי בסכום של 2,310 ש”ח
- טיסה למרחק שמעל 4,500 ק”מ – פיצוי בסכום של 3,460 ש”ח
כמו כן, גם במקרה הקדמת טיסה, במידה וההודעה על הקדמתה ב5-8 שעות התקבלה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, תהיו זכאים להשבת הסכום ששולם או לכרטיס טיסה חלופי, לבחירתכם.
במידה והטיסה הוקדמה ביותר מ8 שעות, תהיו זכאים לכרטיס חלופי / השבת התמורה ובנוסף, לפיצוי שסכומו נקבע לפי מרחק הטיסה המתוכננת.
בדומה למקרי ביטול טיסות, נוסע לא זכאי לפיצוי בעת הקדמת או עיכוב טיסתו במידה והשינוי בוצע מתוקף נסיבות שלא היו בשליטת חברת התעופה הזרה או הישראלית ולא היה באפשרות החברה למנוע את הקדמת או איחור הטיסה.
נסיבות אלו עשויות להיות:
- תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים טיסה בטוחה, מצב ביטחוני או סגירת שדות תעופה.
- עיכוב/ הקדמה כתוצאה משביתה או השבתה.
איך ניתן לממש את זכויותינו בעת ביטול, הקדמת או עיכוב הטיסה?
- במקרי ביטול, הקדמת או עיכוב הטיסה, עליכם לפנות בכתב אל חברת התעופה מוקדם ככל הניתן.
- שמרו את כל הקבלות על ההוצאות ששולמו כתוצאה מהעיכוב או הביטול והעבירו אותן לחברת התעופה כחלק מפנייתכם.
- לפי החוק הישראלי, במידה ורכשתם את טיסתכם מסוכנות נסיעות, תוכלו לפנות אליהם ועליהם לסייע לכם בקבלת הפיצוי.
- לפי החוק הישראלי, בעת מקרים של החזר כספי בביטול טיסה – על החברה להשיב לנוסע את הסכום ששילם עבור הטיסה בתוך 21 ימים מיום הפנייה בכתב.
לפרטים המלאים אודות מקרים פרטניים, מומלץ להיכנס לאתר כל זכות המפרט על זכויותיכם המלאות.
כל המידע ניתן על פי החוק הישראלי.
המידע באתר הוא מידע כללי ואינו מידע מחייב. הזכויות המחייבות נקבעות על-פי חוק, תקנות ופסיקות בתי המשפט.
השימוש במידע המופיע באתר אינו תחליף לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.
שירות PassportCard Flight Delay ניתן בכפוף לתנאי השימוש. בחלק משדות התעופה לא קיים טרקלין. שווי השירות אינו עולה על 250 ש”ח לאדם.