על הנייר טיסה היא הדבר הזה שצריך לעשות כדי להגיע ליעד האמיתי שלנו. אבל היות שמדובר בכמה שעות (לפעמים כמה שעות טובות), שמצריכות מעבר לטיסה גם מספר דאגות כגון נזק למזוודה בטיסה, גם התנאים של הטיסה הופכים להיות חלק בלתי נפרד מההנאה שלנו. בשנים האחרונות הפכה בחירת המושב במטוס לכלי בידיהן של חברות הנסיעה לגביית תשלום נוסף על מחיר כרטיס הטיסה, ממש בדומה לעלות הכבודה. יחד עם זאת פעמים רבות מדובר בשירות ששווה לשלם עליו, כי הוא מבטיח לכם טיסה שקטה. כשטסים עם ילדים למשל, הופך הנושא חשוב אף יותר, ויאפשר לכם לסייע להם ולהשגיח עליהם בקלות יתרה. בעיקר בתקופה הנוכחית בה לא תמיד ברור לאן אפשר לטוס ואנחנו בוחרים את היעדים בפינצטה.

למה כדאי לשים לב כשבוחרים מושב במטוס?

  • מיקום בתוך השורה

בהתאם להעדפתכם האישית והרכב הנסיעה, קחו בחשבון את היתרונות והחיסרון בין החלון, האמצע והמעבר.

  • מקום לרגליים

במיוחד אם אתם גבוהי קומה, מושב עם מרווח מצומצם יכול להפוך טיסה רגילה לסבל גדול.

  • מיקום בתוך המטוס

המיקום בקדמת המטוס, האמצע או הסוף עושים הרבה הבדל לאורך הטיסה. מזמן קבלת האוכל, דרך הירידה מהמטוס ועד המרחק מהשירותים – את כל אלה כדאי לקחת בחשבון.

מושב ליד החלון

אילו סוגי מושבים יש במטוס? 

מושב ליד החלון

היכולת לראות את השמיים בזמן הטיסה, ובוודאי בהמראות ובנחיתות מרגיעה אנשים רבים. בנוסף, הצמידות בין הכיסא לחלון מאפשר מנוחה קלה יותר בזמן הטיסה. יחד עם זאת הבוחרים בחלון יצטרכו להקים את כל השורה בכל פעם שירצו לקום, ולכן לא נמליץ על מושב זה עבור מי שהולכים תדיר לשירותים או נוהגים לחלץ רגליים לעיתים קרובות.

מושב באמצע

מושב זה הוא פחות מומלץ, אך בהחלט יכול להיות נוח למי שנוסעים עם ילדים, וצריכים גישה קרובה לשניהם בזמן טיסה. כך יוכל ההורה לשבת במרכז, כשהילדים מצדדיו.

מושב מעבר

נוסעים רבים מעדיפים מושב זה בגלל שצד אחד שלו מאוורר, ומאפשר היחלצות נוחה בזמן הטיסה. כשמדובר בטיסות ארוכות זה הופך משמעותי עוד יותר.

מהו מושב מועדף במטוס?

מושב ליד יציאת חירום:

מושב זה מבטיח לנוסע שבו מרחב גדול יותר מהמושב שלפניו, ולכן הרבה מקום לרגליים. חשוב לדעת שנשים בהריון או נוסעים שסובלים ממוגבלות פיזית לא יוכלו לשבת במושב זה, מפני שפרוטוקול הבטיחות מחייב שיסייעו לדיילים בפתיחת דלת החירום.

מושב בקדמת המטוס:

גם במקרה זה מדובר במושב שמאפשר יותר מרחב לרגליים, וכמובן נהנה כך שאין מושב אחר לפניו. עבור הורים לתינוקות, בחלק מהמטוסים מאפשרים חיבור של עריסת תינוק מיוחדת, שתאפשר לכם להשכיב את התינוק לאורך הטיסה לשינה ביתר קלות.

נוסעים יושבים במטוס

אילו מושבים לא כדאי לבחור במטוס?

בסוף המטוס

על פי רוב המיקום בחלק האחורי של המטוס ימקם אתכם גם אחרונים בתור בחלוקת השתייה או האוכל, וגם בירידה מהמטוס.

ליד השירותים

גם אם על פניו נדמה לכם שהקרבה לשירותים תקל עליכם, צפוי שתתבדו. תור ארוך של אנשים וריחות לא סימפטיים עלולים להיות חלק מחווית הטיסה שלכם.

מושב מלפני יציאת החירום

בחלק מחברות התעופה מי שיושבים לפני יציאת החירום לא מורשים להשעין את המושב שלהם אחורה, כדי לא לפגוע ביציאה במקרה הצורך.

האם אפשר לשריין מושב מראש במטוס?

  • חברות הטיסה השונות מאפשרות על פי רוב רכישה של שירותי הושבה במחיר נפרד מכרטיס הטיסה. שירות זה מאפשר לשריין מראש את המושב הרצוי לכם, ובחלק מהמקרים לבחור גם מושבים מועדפים. ,
  • עבור מי שלא רוכשים שירותי הושבה, בחירת המושב במטוס מתרחשת לעיתים בשלב הצ’ק אין האלקטרוני, אותו ניתן לבצע עצמאית דרך אתר חברת הטיסה יום לפני. במקרה זה יוצאו לכם המושבים הפנויים הנותרים.
  • צ’ק אין בשדה – אם לא בחרתם מראש את המושב שלכם ואתם מבצעים צ’ק אין מלא בשדה, המחשב יבחר עבורכם מושבים.
גבר יושב במטוס

לסיכום

בחירת מושב במטוס ושריון מקום מראש כבר מזמן אינם רק נחלתם של חברות לואו-קוסט. גם חברות הטיסה הגדולות פירקו את מחירי הטיסות כך שכדאי להבטיח מקום כרצונכם תצטרכו לשלם מראש או לכל הפחות לעשות תהליך צ’ק אין מוקדם. בין שמדובר בטיסה קצרה ובין שממושכת, בחירת המושב הנכון יכולה לשנות את חווית הנסיעה שלכם. אנחנו ממליצים כי טרם קניית כרטיס הטיסה תוודאו מה מדיניות ההושבה בחברת הנסיעה, כך שלא תופתעו.

לרכישת ביטוח הנסיעות של פספורטכארד לחצו כאן