חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם בקפריסין, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

למרות קצב ההתחסנות בעולם, נדמה שהקורונה עדיין כאן, ובמדינות רבות חלות הגבלות שונות על התנועה. בין שמדובר בחובת מסיכות, ובין שבנוהל בדיקות בכניסה, אתם חייבים להכיר את החוקים לפני שאתם עולים על המטוס. זאת כמובן, במקביל לבדיקה של נהלי הבידוד והבדיקות ביציאה מישראל ובחזרה אליה. המדריך המלא לחופשה בקפריסין בזמן מגיפה.

רוצים לדעת עוד? – לביטוח נסיעות לקפריסין הכנסו לכאן

מה הסטטוס בקפריסין בימים אלה של וירוס הקורונה?

כמו רוב המדינות בעולם, גם בקפריסין מתחילים להרגיש את הדעיכה של נגיף הקורונה, ומרבית המגבלות במדינה הוסרו.

קפריסין

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה לקפריסין ?

אין דרישה לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה לקפריסין. עם זאת אנחנו ממליצים להתעדכן בהנחיות המשתנות באתר הרשמי.

מהם התנאים לטיסה לקפריסין בתקופת הקורונה?

כרגע אין מגבלות כניסה לקפריסין. עם זאת מומלץ לבדוק את ההנחיות המעודכנות באתר התיירות של קפריסין.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מקפריסין?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל .

אילו יעדים בקפריסין פופולאריים במיוחד בקרב ישראלים?

מתכננים את החופשה שלכם בקפריסין וזקוקים לכמה רעיונות מעולים? יש לנו כמה הצעות עבורכם:

  • הרי טרודוס

    – בפארק הלאומי של יער הטרודוס (Troodos National Forest Park), תוכלו לצאת לטיולים בדרגות קושי שונות, במנזר קיקוס (Kykkos Monastery) תתפעלו מציורי הקיר העתיקים ותשקיפו על נוף עוצר נשימה ובגנים הבוטניים של טרודוס, תוכלו להעביר כמה שעות של אוויר צלול וצמחייה ירוקה שפשוט עושים טוב על הנשמה. בנוסף בהרי טרודוס ממתינים לכם מפלים קסומים (Kaledonia, Chantara ו-Myllomeris), כפרים ציוריים (Pedoulas, Moutoulla ו-Kalopanayiotis) ואם תטוסו במקרה בעונת החורף, אל לכם לפספס את אתר הסקי המקומי.

  • ניקוסיה

    – עיר הבירה של קפריסין, הנקראת בשפה המקומית לפקוסיה (Lefkosia), היא לא רק העיר הגדולה ביותר אלא גם המרכז התרבותי והעסקי של קפריסין. העיר העתיקה של ניקוסיה מוקפת בחומה והכניסה של כלי רכב אליה אסורה. בתוך החומה ממתין לכם מבוך של סמטאות קטנות, מסעדות, בתי קפה, בתי מלאכה קטנים, חנויות של עבודות יד ומובן שגם מסגדים, כנסיות ומבנים עתיקים ומהפנטים ביופיים. בניקוסיה פועלים בנוסף גם מספר מוזיאונים מעניינים כמו מוזיאון קפריסין (Cyprus Museum) המתאים לחובבי הארכאולוגיה, מוזיאון האופנועים (The Cyprus Classic Motorcycle Museum) ומוזיאון האמנות AV Leventis Gallery. בנוסף תוכלו לצפות במרוצי סוסים (ואפילו להמר), לעשות שופינג ברחוב הקניות היוקרתי Stasikratous ולנסוע ברכבת התיירים המפורסמת של העיר, היוצאת מכיכר Plateia Eleftherias כל 40 דקות.

    ניקוסיה - קפריסין

  • לרנקה

    – הטיסות שיוצאות מישראל לקפריסין, נוחתות בנמל התעופה של לרנקה, הממוקמת בדרום-מזרח המדינה. לרנקה היא עיר נמל פופולארית מאוד בקרב תיירים מישראל, בין השאר בשל החופים המטופחים, אגם המלח (Larnaka Salt Lake), טיילת הדקלים המפורסמת (Phinikoudes), צוללת התיירים (Zenobia Wreck) ושלל המוזיאונים הפזורים ברחבי העיר כמו המוזיאון הארכאולוגי (Larnaka District Archaeological Museum), מוזיאון Pierides, מוזיאון ימי הביניים שממוקם בLarnaka Castle ועוד רבים אחרים.

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית בקפריסין?

נכון להיום, אין חובת בידוד.

האם ישנן מגבלות כאלו ואחרות על תחבורה ציבורית בקפריסין?

התחבורה הציבורית בקפריסין פועלת כסדרה, למעט החובה לעטות מסכה. יש רק להדגיש שהתחבורה הציבורית בקפריסין אינה מפותחת במיוחד: בקפריסין אין מערכת רכבות ואמנם ישנם מספר קווי אוטובוס המקשרים בין הערים המרכזיות, אך התחבורה הציבורית מושתתת בעיקר על מוניות.

באיזו מתכונת פועלים מוזיאונים, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים אחרים?

האטרקציות התיירותיות ברחבי קפריסין פועלות כסדרן, כולל פארקי מים, לונה פארקים ובתי קזינו. גם מועדוני הלילה והברים נפתחו. בכל מקרה אנו ממליצים לוודא שהאטרקציה שאתם מעוניינים לבקר בה, לא סגורה במקרה מסיבה כזו או אחרת.

מילון עברי-יווני בסיסי ברוח הקורונה (בקפריסין תוכלו להסתדר מצוין גם באנגלית)

  • בידוד – καραντίνα
  • בית חולים – νοσοκομείο
  • שיעול – βήχας
  • חום – πυρετός
  • טיסה – πτήση

טלפונים ומרכזי מידע חשובים

לקריאה נוספת