חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם ביוון, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

רוצים לדעת עוד? – לביטוח נסיעות ליוון הכנסו לכאן

מה הסטטוס ביוון בימים אלה של וירוס הקורונה?

ביוני 2022 החליטה ממשלת יוון להסיר את מגבלות הקורונה.

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה ליוון ? מהם התנאים לטיסה ליוון בתקופת הקורונה?

אין צורך לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה ליוון, ונכון לעכשיו לא קיימות הגבלות קורונה בכניסה ליוון. לפני טיסתכם, תוכלו לוודא את הנהלים באתר התיירות היווני.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מיוון?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל . עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את הנהלים באתר הבריאות לפני טיסתכם.

איפה כדאי לבקר ביעדים השונים שניתן לטוס אליהם?

בכל אחד מהיעדים הרלוונטיים לתיירים ישראלים, ישנם מספר מוקדים ואתרי תיירות שפשוט אסור לכם לפספס. הנה כמה מהשווים ביותר שבהם:

  • אתונה – אחרי היציאה מהבידוד, נמליץ לכם להירגע באגם ווליאגמני (Vouliagmeni lake), השוכן לו לבטח באחד הפרברים היותר יוקרתיים של אתונה. לחובבי ההיסטוריה והארכאולוגיה נמליץ שלא לפספס את מוזיאון האקרופוליס וחובבי השווקים חייבים לבקר בשוק האוכל המרכזי בעיר. הריאה הירוקה של אתונה ממתינה לכם בפארק שעונה לשם זאפיו גרדנס (Zafio Gardens), הממוקם במרכזה של העיר. הפארק מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים כיוון שיש בו לא מעט גני שעשועים אך יפה גם לזוגות שהגיעו לאתונה כדי ליהנות מחופשה רומנטית כמובן. מעבר לכל זה, נמליץ לכם לבקר במוזיאון רכבי האספנות המרשים של אתונה, הנחשב לאתר חובה עבור חובבי רכב מושבעים.

האקרופוליס

  • סלוניקי – בסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, ישנן אטרקציות תיירותיות רבות מספור. בין השאר מדובר במוזיאון הארכיאולוגי המקומי שנחשב לאחד החשובים ביותר ביוון כולה, למוזיאון היהודי המספר את סיפורה של קהילת יהודי סלוניקי ולשוק מודיאנו (Modiano), שבו תוכלו לחוות את כל השפע הקולינרי שיש לסלוניקי להציע. לחובבי הארכיטקטורה נמליץ לסייר בכיכר אריסטוטלוס (Aristotelous) המוקפת מבנים היסטוריים מהממים ביופיים וכן ברחוב וסיליסיס אולגס (Vassilissis Olgas), שבו תוכלו להתרשם מעשרות מבנים עתיקים וצבעוניים, שעברו עבודות שימור רחבות היקף.

סלוניקי

  • קורפו – אם אתם מעוניינים בחופשת בטן-גב, אין ספק שהאי קורפו, הוא היעד המושלם עבורכם. אך האמת היא שבקורפו יש הרבה יותר מרצועת חוף לבנה וממכרת. באי קורפו ישנה גם עיר העונה לשם קורפו ואין דבר יותר כיפי מללכת לאיבוד בסמטאות הציוריות שממתינות לכם בחלק העתיק שלה. בנוסף מומלץ לשכור רכב ולכבוש את הכבישים במעלה רכס ההרים שממוקמים במערב האי. בכל נקודה שתבחרו לעצור בה, תוכלו לשטוף את העיניים בבקתות הכפריות ובצמחייה הפראית ולשכוח לרגע כל מה שעבר עליכם בחצי השנה האחרונה. כמו כן כל עוד אתם נמצאים בקורפו, אל תחמיצו את העונג של ישיבה בטברנות המקומיות, שבהן האוזו נשפך כמים. 

קורפו

  • כרתים – בכרתים ממתין לכם עולם ומלואו ולא תמיד פשוט להחליט מראש איזה אופי תקבל החופשה באי. מתחשק לכם לצאת לטרק? קחו את עצמכם לקניון סאמאריה (Samaria) שנמצא בדרום-מערב האי. חובבי היסטוריה? הזמינו כרטיסים מראש למוזיאון לתולדות כרתים ולמוזיאון לארכיאולוגיה של הרקליון שפועלים בבירת האי (הרקליון). מתחברים במיוחד לאורגניזמים ימיים? האקווריום המפורסם של כרתים פועל אף הוא לא רחוק מהרקליון. ואם אתם כבר בסביבה, נמליץ לכם לצאת למסע ברכב בין הכפרים הקטנים שממוקמים דרומית לעיר כמו אנויה (Anogia), שתושביו מתמחים באריגה מסורתית ומרגריטס (Margarites), שמכונה כפר הקדרים כיוון שחלק ניכר מהבתים הפזורים בו, פועלים גם כבתי מלאכה זעירים לכלי קרמיקה.

האם ישנן מגבלות כאלו ואחרות על תחבורה ציבורית ביוון?

התחבורה הציבורית ביוון פועלת כסדרה. ממשלת יוון אמנם הורידה את מגבלות הקורונה אבל במקומות צפופים כמו תחבורה ציבורית היא ממליצה לציבור לעטות מסכה.

באיזו מתכונת פועלים מוזיאונים, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים אחרים?

כל האטרקציות והפעילויות פועלות כרגיל ביוון. ההמלצה היחידה היא לעטות מסכה במקומות ציבוריים צפופים.

מילון עברי-יווני בסיסי ברוח הקורונה

  • בידוד – καραντίνα
  • בית חולים – νοσοκομείο
  • שיעול – βήχας
  • חום – πυρετός
  • טיסה – πτήση

טלפונים ומרכזי מידע חשובים