מה זו תיירות גאה?

תיירות גאה היא תיירות המיועדת באופן ייחודי לקהילה הלהטב”קית – הומואים, לסביות, טרנסג’נדרים, ביסקסואלים וקווירים. הייחודיות של תיירות גאה, היא בכך שתיירות גאה מנסה לענות על הצרכים והרצונות הייחודיים של חברי הקהילה, בין אם באופי האטרקציות והבילויים או ברמת הביטחון האישי והיכולת להיות “מחוץ לארון” בפומבי (דבר שלצערנו אינו אפשרי בכל מדינה).

מאפייני התיירות הגאה 

קיימים מספר סוגים של תיירות גאה – תיירות למשפחות גאות, תיירות לזוגות ולרווקים. המאפיין המשותף של כל אלו הוא הפתיחות המחשבתית של האוכלוסייה המקומית, וקבלה גבוהה של הקהילה הלהטב”קית. ככלל, תיירים גאים לרוב יבחרו במקומות בהם יש מוסדות ומרכזי תרבות שהם “גיי פרינדלי” – כמו ברים ומועדונים המפעילים ליינים של מסיבות גייז, מופעים מיוחדים לקהילה הגאה, מרכזי תרבות עשירים ועוד.

היקף וכוח כלכלי

אין ויכוח על כך שהקהילה הגאה היא קהילה שיודעת לחגוג וליהנות, וככזו היא מהווה כוח כלכלי גדול בענף התיירות. מאז תחילת שנות האלפיים, גופי התיירות והמדינות השונות החלו לזהות את הכוח הזה ולשווק טיולים, מקומות לינה ואטרקציות מיוחדות עבור חברי הקהילה. כיום, התיירות הגאה מונה יותר מ-70 מיליון תיירים בשנה.

תיירות גאה במדריד

מדריד היא אחת הערים הפופולריות ביותר לתיירות גאה. השכונה הגאה של מדריד היא צ’ואקה (Chueca), הנמצאת ממש בלב העיר. תוכלו למצוא שם היצע רחב של חיי לילה, כמו לדוגמה בר “אל פרלה” (El Perla) המצויין, ואפילו סיורי יום חינמיים בעיר לקהילה הגאה – דרך טובה להכיר אנשים חדשים. אם אתם מתכננים חופשת קיץ, אנחנו ממליצים שתתכוננו ל1-10 ביולי, בהם מתרחש פסטיבל הגאווה הגדול של מדריד, עם מצעד הגאווה המרכזי בסופו.

תיירות גאה בברלין

ברלין היא היעד המושלם לאוהבי חיי לילה ואומנותאפילו בתקופת הקורונה. תוכלו למצוא בה את השילוב המושלם בין בילויים פרועים לאירועי תרבות ברמה גבוהה. מומלץ מאוד לבקר במוזיאון הגאה (Schwules Museum), אשר מציג תערוכות בנושאים שונים הקשורים לקהילה הלהטב”קית. אל תוותרו גם על בילוי לילי במועדון פרינזקנכט (Prinzknecht). מבחינת לינה, תוכלו למצוא מגוון מלונות פופולריים בקרב הקהילה הגאה – כמו לדוגמה מלון אקסל (Axel hotel) האייקוני, הנמצא בשכונת קרויצברג הצעירה ומציע מגוון פסיליטיז מפנקים. שבוע הגאווה בברלין מתקיים בד”כ בחודש יולי, ומצעד הגאווה המקומי מתקיים לקראת סוף יולי, ככה שאם אתם מעוניינים להגיע לחגיגות הגאווה בעיר אנחנו ממליצים לכם לטוס בין התאריכים 16-30 ביולי. 

תיירות גאה באמסטרדם

אמסטרדם היא היעד המושלם לזוגות גאים. רומנטית, פסטורלית, וידידותית לאוהבים מכל קצוות הקשת. לנחיתה רכה ומלהיבה בחיי הלילה של אמסטרדם, בקרו ב-בר בלנד (Bar Blend), אחד מהמוקדים הפופולריים ביותר עבור תיירים גאים – עם מופעי דראג מושקעים, ערבי בינגו ומוזיקה טובה. במהלך היום מומלץ פשוט להסתובב יד ביד ברחובות היפהפיים וליהנות ממגוון המוזיאונים ומוקדי התרבות: מוזיאון ואן גוך, מאדאם טוסו ועוד. שבוע הגאווה של אמסטרדם מתרחש בין 30 ביולי ל-7 באוגוסט, מה שהופך את התאריכים האלו לזמן הטוב ביותר לביקור בעיר.

תיירות גאה בסן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו נחשבת לבירת התיירות הגאה העולמית, ולא סתם. נכון, הטיסה ארוכה יותר, ודורשת תכנון מראש – אבל אין ספק שההשקעה משתלמת. הקהילה הגאה של סן פרנסיסקו מתרכזת באזור עמק הסיליקון. העיר מלאה בברים, אטרקציות ואתרים היסטוריים, כמו לדוגמה האנדרטה העוצמתית “המשולש הורוד” (Pink Triangle Park and Memorial), אשר מנציחה את זכרם של חברי הקהילה הגאה שנספו במלחמת העולם השניה, או המוזיאון להיסטוריה להט”בית. אם אתם ספונטניים, נסו לתפוס גם את מצעד הגאווה שעתיד להתרחש בסן פרנסיסקו ב-26 ביוני. 

תיירות גאה בלונדון

אנגליה ולונדון בפרט היא יעד מעולה לתיירים גאים אשר מעוניינים בגיוון ועניין, בלי לקרוע את הכיסים. מהברים האופנתיים של סוהו ועד לאזור קמדן ומרכז העיר, בלונדון תוכלו למצוא הכל מהכל. העיר מציעה שפע של מקומות לינה לקהילה הגאה, חיי לילה, הצגות ומופעים, כאשר השיא הוא מצעד הגאווה, שמתרחש השנה ב-2 ליולי. אפשר גם לשכור רכב ולצאת לטיול בפרברים היפים של אנגליה – רק אל תשכחו שנוהגים בצד שמאל.

ביטוח נסיעות לחו”ל

המפתח לחופשה מוצלחת הוא לדאוג מראש לכל הדברים הקטנים שיעשו לכם ראש שקט. אחד הדברים האלה הוא כמובן ביטוח נסיעות מקיף. חשוב לדעת שיש מישהו שידאג לכם בכל מצב ובכל שעה, יעניק שירות אדיב בעברית ויהיה שם עבורכם גם בימי הקורונה. עם ביטוח הנסיעות של פספורטכארד, אתם תחזרו הביתה בשלום.