פריז הלא היא בירת צרפת האייקונית והרומנטית, תארח את האולימפיאדה ה-100 בקיץ 2024. זה צפוי להיות אירוע בקנה מידה היסטורי המשלב 206 מדינות, 32 ענפי ספורט ומעל עשרת אלפים ספורטאים שיתחרו בכ-329 משחקים. בין אם אתם מתכוונים לטוס לצרפת ולראות את האולימפיאדה ממקור ראשון, או פשוט לעקוב מהבית – הכתבה הזו תעשה לכם סדר ותפרט את כל מה שצריך לדעת. 

מתי מתחילה אולימפיאדת פריז 2024?

אולימפיאדת פריז תיפתח בטקס אלגנטי, כמו שרק הצרפתים יודעים: מצעד מרשים בלב העיר, לאורך נהר הסן, אותו ילוו סירות עמוסות בצלמים וכלי תקשורת. טקס הפתיחה של האולימפיאדה יתרחש בתאריך 26 ביולי 2024. 

המשחקים יתחילו יומיים לפני הטקס, בתאריך 24 ביולי, עם סבבים של רוגבי וכדורגל. 

לוח משחקים – אולימפיאדת פריז 2024

ענףמקצים נבחרים + תאריכים
אתלטיקה200 מטר – בלסינג אפריפה: מוקדמות: 5.8, בית ניחומים 6.8, חצי גמר: 7.8, גמר: 8.8
מרתון נשים – לונה צ׳מטאי סלפאטר – 10.8
מרתון גברים-מארו טפרי 11.8
כדורגלשלב הבתים: 24, 27, 30 ביולי
התעמלות אומנותיתדריה אטמנוב 8-9 לאוגוסט
נבחרת ישראל 9-10 לאוגוסט
שחייהאנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, דניס לוקטב, מירון חרותי, גל כהן גרוני – 27.7-4.8
שיטמפרשיות 470 – ניתאי חסון ונועה לסרי – 2.8-7.8 
גלישת רוח שחר טיבי – 28-30.7, 1-2.8
גלישת רוח קטי ספיצקוב – 28-30.7, 1-2.8
רכיבהנבחרת ישראל בקפיצות ראווה – 29.7, 1.8,2.8

חשוב לציין כי עדיין לא פורסם מי יהיו המשתתפים בכל מקצה, ולכן התאריכים משוערים בלבד. לפרטים נוספים, תוכלו לעיין בלוח הזמנים המלא של האולימפיאדה.

איך לרכוש כרטיסים לאולימפיאדת פריז 2024?

את הכרטיסים למשחקים האולימפיים יש לרכוש אך ורק דרך עמוד המכירה באתר הרשמי. טווח המחירים הוא רחב ביותר: החל מ-24 יורו ועד ל-3,000 יורו. חשוב להיזהר מספסרים וממכירות לא רשמיות שעלולות להתברר כהונאה. 

לראשונה, הכרטיסים נמכרים באופן מקוון בלבד ולא ייפתחו קופות פיזיות. ניתן לרכוש כרטיס למשחק בודד, או לבחור בחבילות שונות אשר יאפשרו לכם גישה גם למתחמי אירוח ואטרקציות שונות ברחבי פריז. שימו לב שיש כרטיסים זמינים גם למשחקים האולימפיים וגם למשחקים הפאראלימפיים. 

אילו ענפים חדשים יקחו חלק באולימפיאדת פריז 2024?

אולימפיאדת פריז 2024 מביאה איתה ענפים חדשים ומרעננים: סקייטבורד, גלישת גלים, טיפוס קירות (sport climbing) וברייקדאנס (Breaking). 

מי המתחרים הבולטים באולימפיאדת פריז 2024?

קייטי גרימס (ארצות הברית, שחייה)

רק בת 17, גרימס כבר הספיקה להיות החברה הצעירה ביותר בנבחרת האמריקאית לאולימפיאדת טוקיו 2022 ואפילו לקטוף מדליה. היא ללא ספק אחת המתחרות המסקרנות של השנה. 

טדי רינר (צרפת, ג’ודו)

רינר, אשר מתחרה בקטגוריית 100 קילוגרם ומעלה, קוטף הישגים בזה אחר זה: שתי אליפויות אולימפיות ברצף, מדליית זהב קבוצתית, 10 זכיות באליפות העולם (יותר מכל ג’ודוקא אחר בהיסטוריה) ו-5 זכיות באליפות אירופה. נראה שגם באולימפיאדת פריז שום דבר לא הולך לעצור אותו.

אוריאן ברטון (צרפת, טיפוס)

אוריאן ברטון האיטלקייה-צרפתייה היא אחת המטפסות המוערכות ביותר בצרפת. היא רק בת 18, וכבר הספיקה לצלוח כמה ממסלולי הטיפוס הקשים ביותר באירופה ובאפריקה. השילוב בין טיפוס בולדרים לטיפוס תחרותי הופך אותה למתחרה מעניינת עם טכניקה ייחודית.

מולי פיקלום (גלישה, אוסטרליה)

פיקלום, בת 20, היא אחת הגולשות המוערכות בעולם כיום. בשנת 2020 קיבלה את פרס הכוכבת העולה מ-Australian surfing awards, ומאז לא מפסיקה להפתיע. 

אליוד קיפצ’וגה (ריצה, קניה)

קיפצ’וגה נחשב לרץ המרתון הטוב בכל הזמנים, ואסור לכם לפספס את התחרות שלו. ברפרטואר שלו יש שתי זכיות אולימפיות (2016 ו-2020). מאז 2022 הוא מחזיק בשיא העולם – 2:01:09.

הנבחרת הישראלית באולימפיאדת 2024

השנה, המשלחת הישראלית לאולימפיאדה הינה אחת מהמשלחות הגדולות ששלחה אי פעם ישראל למשחקים האולימפיים. המשלחת בכחול -לבן לאולימפיאדת פריז צפויה לכלול את שחקני נבחרת הכדורגל עד גיל 23 ועוד ספורטאים שיגיעו מענפי התעמלות אמנותית, שחייה, אתלטיקה ואומנויות הלחימה. ישראל עומדת כרגע במקום השביעי הכללי במספר המשתתפים באולימפיאדה הקרובה. וכמובן שאי אפשר להזכיר את המשלחת הישראלית ללא ההישג המרשים של הנבחרת הצעירה בכדורגל שהעפילה לאולימפיאדה לראשונה מאז אולימפיאדת מונטריאול 1976. 

טרם נקבעו לוחות המשחקים בהם ישתתפו הנבחרות הישראליות, אבל כאמור ניתן להתעדכן בלוחות הזמנים ובמכירת הכרטיסים למשחקים באתר הרשמי.

אטרקציות בפריז – איפה כדאי לטייל בעיר?

אם אתם מתכננים לטוס לפריז לכבוד המשחקים, שווה גם לשריין זמן כדי לבקר באטרקציות השונות בעיר. חוץ ממגדל אייפל ומוזיאון הלובר המוכרים, פריז מציעה עוד כמה אטרקציות שאסור לפספס: שער הניצחון, מרכז פומפידו, מוזיאון אורסיי, שכונת המארה הציורית, גני לוקסמבורג ועוד. מומלץ לקנות כרטיסים מראש, שכן פריז צפויה להיות עמוסה בתיירים (יותר מבדרך כלל) בימי האולימפיאדה.
לאטרקציות נוספות בפריז מוזמנים לשמוע את הפרק המלא בפודקאסט

ביטוח נסיעות לאולמפיאדה 2024

כמו בכל טיול לחו”ל, גם בטיסה לפריז חובה שיהיה לכם ביטוח נסיעות בחו”ל. אם אתם מחליטים להגשים חלום ולקנות כרטיס לאולימפיאדה, שווה לבדוק מה קורה במקרה שבו חלילה לא יתאפשר לכם לממש אותו עקב שינוי במצבכם הרפואי. כאשר תרכשו את ביטוח הנסיעות בפספורטכארד, תוכלו להוסיף כיסוי לכרטיסי בילוי/ הופעות/ משחקים/ מוזיאונים ואטרקציות, וכן גם לאולימפיאדה – עד $500 במקרה של ביטול נסיעה או קיצורה עקב מצב רפואי.

*בכפוף לרכישת הכיסוי המתאים לתנאי הפוליסה בעקבות אירוע רפואי בלבד.