חופשת סקי באירופה היא הבילוי המושלם למי שמחפש ליהנות מהשילוב המושלם בין ספורט לבילויים, ועל הדרך גם להרוויח שינוי אווירה מרענן. עונת הסקי נמשכת מדצמבר עד אפריל. בכתבה הבאה תמצאו את כל ההמלצות הטובות ביותר על חמשת יעדי הסקי השווים: צרפת, אוסטריה, איטליה, רומניה ובולגריה. 

צרפת

אם תשאלו אותנו – צרפת היא יעד הסקי היפה ביותר באירופה. האזור הטוב ביותר הוא כמובן רכסי האלפים המרהיבים שבמזרח המדינה, אשר נמצאים בגבול עם שווייץ ואיטליה. בעונת החורף (סוף נובמבר עד תחילת אפריל) ההרים מתכסים בשלג, מה שיוצר נוף מרהיב וגם מדרונות חלקים, עם מסלולי גלישה במגוון רמות קושי. 

תוסיפו לזה כפרים אלפיניים פסטורליים, מלונות ואכסניות B&B רומנטיות, וכמובן אוכל צרפתי מצויין – וקיבלתם את חופשת הסקי המושלמת. אם אתם בסביבה, אל תוותרו גם על שיט באגם למן המקסים שנמצא בין שווייץ לצרפת (Lac Léman).

אחד היתרונות של חופשה בצרפת הוא אפשרויות ההגעה הרבות – תוכלו לקחת טיסה ישירה לערים ליון, ג’נבה או טורינו, ולאחר מכן להמשיך בנסיעה של שעה עד שלוש שעות (תלוי בשדה התעופה שתבחרו ובמיקום אתר הסקי).

יעד הסקי הפופולרי ביותר בקרב הצרפתים היא העיר שאמוני (Chamonix), שמציעה אפשרויות רבות ונמצאת כשעה נסיעה משדה התעופה של ג’נבה. אפשרויות מומלצות נוספות הן סאבוי הסמוכה (Savoie) או העיירה ואל ד’איזר (Val d’Isère).

  • עלות משוערת לאדם: 1,000 יורו, לא כולל טיסות.
  • מספר ימי חופשה מומלצים: כשבוע.
  • התאמה למשפחות וילדים: ניתן למצוא הרבה ריזורטים ומקומות אירוח שמתאימים לילדים ואף מציעים אטרקציות שונות עבורם.

אוסטריה

אוסטריה היא יעד סקי יפהפה. עונת הגלישה באוסטריה מתחילה בסביבות דצמבר ונמשכת לתוך אפריל, מה שמאפשר גמישות גדולה יותר בתכנון מועד החופשה. הנופים מסביב מקסימים, והתרבות המעודנת שונה מאוד מהתרבות הישראלית, מה שמעניק חוויה אמיתית של יציאה מהשגרה.

האזור הטוב ביותר לסקי הוא חבל טירול ההררי שנמצא במערב המדינה (Tyrol). אתרי סקי מומלצים הם סיינט אנטון (St. Anton) וארלברג (Arlberg). אם זו הפעם הראשונה שאתם יוצאים לגלוש, מומלץ להגיע לכפר אלמאו (Ellmau), שמציע מגוון לא רע של מסלולי מתחילים. 

ההגעה לאתרי הסקי אינה כוללת טיסות קונקשן, אך יכול להיות שהנסיעה תהיה מעט ארוכה (בסביבות שלוש שעות). שדות התעופה הנגישים ביותר הם ציריך ומינכן. 

מלבד אתרי סקי, האזור ידוע גם במרכזי ספא וריזורטים באיכות גבוהה – כך שמומלץ לשמור יום או יומיים לפינוק שירגיע את השרירים לפני החזרה לארץ. אטרקציה נוספת לימים שאחרי הסקי היא מוזיאון סברובסקי (Swarovski Kristallwelten), מוזיאון יפהפה שנוצר בשיתוף פעולה עם יצרן התכשיטים המפורסם. 

  • עלות משוערת לאדם: 800 יורו, לא כולל טיסות.
  • מספר ימי חופשה מומלצים: כשבוע.
  • התאמה למשפחות וילדים: מתאים מאוד – יש הרבה מסלולי מתחילים. בסביבה ניתן למצוא הרבה אטרקציות ידידותיות למשפחות. 

איטליה

צפון איטליה היא יעד סקי קלאסי ואהוב במיוחד. היא מתאימה למי שרוצה חופשה פחות אינטנסיבית, שמשלבת גם מסיבות, חיי לילה, קולינריה ויין איכותי. אזור הסקי של איטליה הוא רכס הרי הדולומיטים, אשר נמצא בצפון-מזרח המדינה. רכס הדולומיטים הוא למעשה חלק מהרכס הגדול יותר של הרי האלפים.

בנוסף, איטליה מאפשרת אתרי סקי מפנקים מאוד במחירים מאפשרים – במיוחד יחסית ליעדים יקרים כמו שווייץ וצרפת. אתרים מומלצים הם לה טול (La Thuile), צ’רויניה (Cervinia) וקורמאיור (Courmayeur).

הגעה לאתרי הסקי היא בדרך כלל דרך שדות התעופה של טורינו או מילאנו, ולאחר מכן נסיעה של שעתיים-שלוש לאתר עצמו.

מלבד סקי, הרי הדולימיטים מציעים מגוון רחב של נופים ופעילויות – כפרים קטנים ופסטורליים, טיולי יום שבהם תראו את המצוקים עוצרי הנשימה, מסעדות מקומיות, ועוד. 

  • עלות משוערת לאדם: 700 יורו, לא כולל טיסות.
  • מספר ימי חופשה מומלצים: חמישה ימים עד שבוע.
  • התאמה למשפחות וילדים: יכול להתאים גם לילדים – יש אתרי נופש ידידותיים למשפחות ומסלולי מתחילים. 

בולגריה

בולגריה היא הפנינה הנחבאת של מזרח אירופה. הרבה אנשים מכירים אותה רק בזכות עיירות החוף הקיציות, אבל במרכז המדינה מתחבאים אזורים הרריים מקסימים עם מדרונות שלג שמחכים רק לכם. נוסף על כך, בולגריה היא בין היעדים הזולים ביותר לחופשת סקי. 

האזור המומלץ ביותר לסקי הוא העיירה בנסקו (Bansko) אשר בצפון-מערב בולגריה. אתרים מומלצים נוספים הם בורובץ (Borovets) או פמפורובו (Pamporovo).

יתרון נוסף של סקי בבולגריה הוא ההגעה הנוחה – מרחק הטיסה קצר ויש טיסות ישירות. הנסיעה מסופיה, עיר הבירה, לאתר הסקי בנסקו אורכת כשעתיים.

מלבד סקי, בולגריה מציעה גם חוויה תרבותית עשירה. תוכלו למצוא אתרי ספא רבים, חלקם מודרניים וחלקם בסגנון בולגרי מסורתי, אשר מכילים מעיינות חמים מקורים ומפנקים. בנוסף, האוכל המקומי, המוזיקה והאמנות הם דבר שאסור לפספס.

  • עלות משוערת לאדם: 550 יורו, לא כולל טיסות.
  • מספר ימי חופשה מומלצים: חמישה ימים עד שבוע.
  • התאמה למשפחות וילדים: כן – יש הרבה מקומות לינה למשפחות, אטרקציות מגוונות ומסלולי מתחילים.

רומניה

רומניה היא יעד סקי פחות מוכר, אך מצויין לחופשת גלישה. הנופים המרהיבים, האוכלוסייה המקומית מסבירת הפנים, והתרבות העשירה הופכים אותה ליעד מצויין למי שרוצה לשלב חופשה ספורטיבית עם חוויה תרבותית. 

אתרי הסקי המומלצים הם פויאנה בראשוב (Poiana Brasov) וסינאיה (Sinaia), שנמצאים בהרי הקרפטים.  ההגעה היא בטיסה ישירה לבודפשט, ומשם נסיעה של כשעתיים וחצי. 

מלבד סקי, רומניה מלאה בדברים לראות ולעשות: טירות עתיקות, כפרים מסורתיים, מסעדות מקומיות ועוד. אל תוותרו על טירת בראן – הטירה המפורסמת של דרקולה. 

  • עלות משוערת לאדם: 550 יורו, לא כולל טיסות.
  • מספר ימי חופשה מומלצים: חמישה ימים עד שבוע.
  • התאמה למשפחות וילדים: חופשת סקי ברומניה יכולה להתאים למשפחות עם ילדים, וגם למבוגרים שעושים סקי לראשונה.
Ski slope in Poiana Brasov, Romania

רשימת ציוד לסקי 

לפני שמתחילים לארוז, כדאי להציץ ברשימת הציוד לחו”ל שמפרטת באופן מסודר את הדברים שאתם צריכים בכל יציאה לטיול. את ציוד הסקי אתם כנראה תשכרו באתר עצמו – ולמרות זאת, יש כמה דברים שעדיף שיגיעו איתכם מהארץ:

  • ביגוד תרמי 
  • גרבי סקי
  • כפפות לסקי וכובע
  • משקפי סקי
  • מעיל איכותי
  • תיק גב ספורטיבי
  • קרם הגנה
  • ביטוח נסיעות אתגרי

ביטוח ספורט חורף 

לפני שיוצאים לחופשת סקי, חשוב לדאוג לפוליסת ביטוח עם כיסוי לספורט אתגרי (סקי, סנובורד וכו’). פוליסה שאינה מכסה פעילות מסוג זה עלולה לגרום להרבה בעיות, ולהביא למצב שתיאלצו לשלם מכיסכם הפרטי על טיפולים רפואיים או תאונות שעלולות לקרות במהלך הגלישה. 

הביטוח של פספורטכארד כולל הרחבות מיוחדות אשר מיועדות לסקי והרחבה לצד ג’ כך שתהיו מכוסים גם במסלולי האקסטרים ובמדרונות התלולים ביותר.