נופי מדבר, הרים וסוואנות, תרבות מגוונת, ולא פחות מ-11 שפות מדוברות – כל אלה הופכים את דרום אפריקה לאחד היעדים המרתקים בעולם. שמורות הטבע הפראיות שלה מאוכלסות במאות מיני בעלי חיים אקזוטיים כמו אריות, ג’ירפות, נמרים, פילים וזברות.
המדינה אשר עברה קולוניאליזם ואפרטהייד, שומרת על התרבות השבטית שלה וזאת אחת הסיבות מדוע דרום אפריקה היא מדינה כה מיוחדת. בעזרת תכנון נכון ושמירה על כללי הבטיחות המקובלים בדרום אפריקה, ניתן להנות מטיול בלתי נשכח. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיעניק לכם בהירות, ותוכלו לצאת להרפתקה מלאי ביטחון.

נבחרת פספורטכארד בכף התקווה הגדולה

מזג אוויר ועונה מומלצת בדרום אפריקה

  • העונות בדרום אפריקה הפוכות מהעונות בארץ. העונה המומלצת לטיול היא הסתיו, אשר ידועה גם בתור העונה היבשה – ספטמבר עד מאי.

זמן טיסה: כמה שעות טיסה לדרום אפריקה?

  • טיסה לאפריקה אורכת כ-11 שעות, כרגע אין טיסה ישירה ולכן יש לבצע קונקשן באתיופיה/ דובאי או טורקיה

ויזה: האם צריך ויזה לדרום אפריקה?

  • אזרחים ישראלים אינם זקוקים לוויזה לדרום אפריקה.

חיסונים: האם צריך חיסונים לדרום אפריקה?

  • לפני הטיסה, לעתים יש לקבל חיסונים נגד טיפוס הבטן, דלקת בכבד, אבעבועות רוח ושיתוק ילדים. הדבר תלוי במטרת הנסיעה, ולכן מומלץ להתייעץ עם רופא.

איזו שפה מדברים בדרום אפריקה?

  • בדרום אפריקה יש כ-11 שפות רשמיות. המדוברות ביותר הן זולו, שואה ואפריקנס. עם זאת, השפה בממשלה ובתקשורת היא אנגלית, ובערים הגדולות ניתן להתנהל באנגלית.

מטבע: מה המטבע בדרום אפריקה?

  • המטבע הוא ראנד דרום אפריקאי. ראנד אחד שווה בערך עשרים אגורות נכון לכתיבת מאמר זה.

עלויות: כמה עולה טיול לדרום אפריקה?

  • עלות של טיול ממוצע באפריקה היא בערך 250-300 ש”ח ליום (ללא טיסות) והיא עשויה להשתנות בהתאם לאופי הטיול של כל אחד. 

ערים בדרום אפריקה

  • שלוש הערים הגדולות ביותר במדינה הן קייפטאון, יוהנסבורג ודורבן.

ההמלצות של נבחרת המטיילים שלנו 

החופים

באופן מפתיע, בדרום אפריקה יש כמה מהחופים הכי יפים שראינו! מים בצבע טורקיז, חול לבן ואווירה רגועה שלא מביישת מקומות בעולם כמו סיישל או מאוריציוס. אם אתם רוצים לבחור לאן ללכת, אנחנו ממליצים לנסוע לחוף Clifton 4th, חוף Camps Bay וכמובן חוף Muizenberg בו היינו ואפילו הצלחנו לתפוס שם כמה גלים טובים!

טיול ספארי 

שום טיול באפריקה לא יהיה מושלם בלי לעשות טיול ספארי! המקום המומלץ ביותר הוא שמורת קרוגר המפורסמת שנמצאת ליד יוהנסבורג, אבל אם לא בא לכם להסתבך בטיסת פנים נוספת, יש שמורות ספארי פרטיות מהממות במרחק כמה שעות מקייפטאון! אנחנו היינו בשמורת Sanbona בה ראינו שלל חיות כמו פילים, ג’ירפות, צ’יטה, באפלו ואפילו קרנף! למי שרוצה לנסוע במיוחד לטיול ספארי, העונה המומלצת ביותר היא בין מאי לאוקטובר, כשמקורות המים מצומצים והחיות מתרכזות במקום אחד וקל לאתר אותן.

טיול בין היקבים והכרמים 

דרום אפריקה מפורסמת מאוד ביקבים והיינות המעולים שלה, לכן נמליץ לכם לא לפספס ביקור לפחות ביקר אחד! במרחק קצר מקייפטאון תוכלו לטייל באזור “דרך היין” אזור ירוק ומלא ביקבים טובים! אנחנו היינו ביקב Quin Rock, יקב יחסית חדש בעיצוב מודרני שהיה מצוין, לאורך כל דרך היין יש מאות יקבים בהם תוכלו להעביר את זמנכם בנעימים.

הר השולחן 

קייפטאון מפורסמת במיוחד בזכות הר השולחן, אחד משבעת פלאי תבל של הטבע! להרפתקנים שבנינו, תוכלו לעלות אל פסגת ההר בטיפוס, אבל אם אתם פחות בקטע, תוכלו לעלות ברכבל עד לפסגה, שם יחכו לכם נופים מדהימים של העיר וגם תוכלו לצפות בתופעת “שמיכת עננים” שמכסה את כל ההר. אנחנו הגענו בשעות הצהריים אבל שימו לב שיש מחירים שונים לרכבל לפי הזמן ביום בו אתם מגיעים.

שמורת Boulders Beach 

בדרום אפריקה תוכלו לראות מאות פינגווינים אפריקאים שהגיעו ליבשת היישר מאנטרטיקה! הכניסה לשמורה עולה כ-35 ש”ח לאדם וממנה תראו את הפינגווינים המתוקים נהנים להם בחוף אבל יש גם חוף סודי בו תוכלו ממש לשחות עם הפינגווינים! הוא נמצא בין סלעים במרחק הליכה קצר בתוך השמורה, אבל שימו לב שאתם לא חודרים למרחק האישי של הפינגווינים, או שתקבלו נשיכה.

כיסויי ביטוח מומלצים לדרום אפריקה

כיסוי לספורט אתגרי- דרום אפריקה מציעה שלל רחב של פעילות ספורטיביות כמו- טיול ג’יפים בספארי, גלישה, צלילה, אופנועי ים,  טיסה במסוק מעל שמי קייפטאון ועוד. ממליצים להוסיף כיסוי זה לפוליסה בעת נסיעה לדרום אפריקה על מנת שיהיה לכם חופש מוחלט לבחור איזה אטרקציה שתרצו, גם אם זה באופן ספונטני. 

כיסוי מפני גניבה לציוד אלקטרוני- דרום אפריקה ידועה כמקום בו יש פשע/ גניבות. אנחנו לא הרגשנו זאת במקומות המתויירים בהם שהינו, אבל בכל מקרה ממליצים לבטח ציוד אלקטרוני יקר במידה ויש (טלפון סלולרי/ מחשב נייד/ טאבלט) על מנת להרגיש בטוחים.