חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם בתאילנד, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

למרות קצב ההתחסנות בעולם, נדמה שהקורונה עדיין כאן, ובמדינות רבות חלות הגבלות שונות על התנועה. בין שמדובר בחובת מסיכות, ובין שבנוהל בדיקות בכניסה, אתם חייבים להכיר את החוקים לפני שאתם עולים על המטוס. זאת כמובן, במקביל לבדיקה של נהלי הבידוד והבדיקות ביציאה מישראל ובחזרה אליה. המדריך המלא לחופשה בתאילנד בזמן מגיפה.

מה סטטוס הקורונה בימים אלה בתאילנד?

בתאילנד חיים כ-70 מיליון בני אדם. מאז שפרצה מגפת הקורונה נחשבה תאילנד כפלא בעולם בגלל אחוזי התחלואה הנמוכים, אבל הפלא נגרם בעיקר כי לאורך רוב התקופה לא בוצעו בדיקות נרחבות ברחבי האיים.
תאילנד פתוחה לתיירים, והיא שמחה לחזור ולקבל אליה חזרה את התיירים הישראלים. עם זאת עדין קיימים מספר דברים שעליכם לעשות לפני הטיסה לתאילנד כדי להבטיח לעצמכם כניסה חלקה לחופשה החלומית.

חוף הים בתאילנד

האם צריך בדיקת קורונה לפני טיסה לתאילנד ? 

החל ממאי 2022 הכניסה לתאילנד אפשרית לכולם ללא צורך בבידוד. מחוסנים בשתי מנות ומעלה וילדים לא נדרשים בבדיקה. מי שלא מוגדר כמחוסן צריך להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה ב-72 השעות שלפני הטיסה.
שימו לב, מומלץ להתעדכן בנהלי הכניסה לפני שאתם טסים.

מהם תנאי הכניסה לתאילנד בזמן קורונה?

אין יותר צורך להוציא אישור “תאילנד פאס”.

צריך בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מתאילנד?

מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל .

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית בתאילנד?

נכון להיום בוטלה מדיניות הבידוד לתיירים עם כניסתם לתאילנד. שימו לב, מומלץ להתעדכן בנהלי הכניסה לפני שאתם טסים.

תיירת בתאילנד

באילו חיסונים נוספים יש להתחסן לפני הנסיעה לתאילנד?

ישנם מספר חיסונים שרלוונטיים לכל הנוסעים לתאילנד, ללא קשר לנגיף הקורונה, כשבראש ובראשונה מדובר בחיסון נגד טיפוס הבטן ובחיסון נגד צהבת מסוג A, המיועדים עבור כל הישראלים שמגיעים לתאילנד, ללא יוצאים מן הכלל.

אם אתם מעוניינים לבקר בתאילנד במהלך העונה הגשומה, שנמשכת בין מאי עד אוקטובר, עליכם לדאוג להתחסן גם נגד דלקת מוח יפנית ואם אתם מגיעים כחלק מצוות רפואי ועומדים לבוא במגע עם חולים מקומיים, עליכם לדאוג להתחסן גם נגד צהבת מסוג B.

כמו כן, אם חלפו למעלה מעשר שנים מהיום שבו קיבלתם חיסון נגד טטנוס, נמליץ לכם בחום לקבל חיסון נוסף לפני שתגיעו לתאילנד. בדומה לכך, אם נולדתם לפני שנת 1977, יתכן שקיבלתם רק זריקה אחת של חיסון נגד חצבת והמשמעות היא שכדאי שתקבלו זריקה נוספת לפני הטיסה.

אטרקציות ואיים שווים בתאילנד

מובן שעל פוקט האי הגדול ביותר בתאילנד ניתן לבלות אינספור חופשות מושלמות. אחרי הכול מדובר באי טרופי מיוער ברובו, עם תעשיית תיירות מפותחת, שמהווה את אחד מאתרי הנופש הפופולריים ביותר בכל דרום-מזרח אסיה. אבל, היו סמוכים ובטוחים שתאילנד בפירוש לא מסתכמת בפוקט בלבד. שימו לב, לפני הדעתכם אל האיים, כדאי לבדוק האם המקומות בהם תרצו לטייל פתוחים. האמנם תאילנד נפתחה לתיירות ב1/11/2021, אבל עדין חלק מהמקומות פתוחים עם הגבלת שעות או טרם מוכנים לכניסת תיירים.

אי סמוי (SAMUI)

האי מתאים לזוגות בירח דבש אך גם לחופשה משפחתית עם ילדים קטנים שכן יש בו הכל מהכל, כולל שקיעות מהממות, מלונות מפוארים, חופים שקטים, שלל אפשרויות ללמוד, לתרגל ולהתמסר ליוגה וכל הנוחות והפינוקים שרק תוכלו לדמיין.

טאו (TAO)

אם אתם מעוניינים להגיע לתאילנד בעיקר כדי לצלול, אין ספק שטאו (TAO) הוא האי המתאים לכם ביותר. מדובר אמנם באי קטן יחסית, עם רחוב מרכזי אחד בלבד אך ב-TAO פועלות לא מעט סוכנויות צלילה וניתן לעבור בו שלל הסמכות, לרבות צלילה ללא מכשירים, צלילה בעלטה מוחלטת ועוד.

ליפה (LIPE)

לאלו מכם שלא משתגעים על המולה תיירותית, נמליץ לתת הזדמנות לליפה (LIPE). ליפה הוא אי מרוחק יחסית מהאיים האחרים וכפועל יוצא מכך, יש בו גם פחות תיירים, אם כי בתי המלון שבו יוקרתיים במיוחד. מדובר גם באי זעיר מאוד, שניתן לכבוש אותו בהליכה של שלוש שעות לכל היותר.

פנגן (PHANGAN)

חובבי המסיבות שביניכם, ככל הנראה יתנו עדיפות לפנגן (PHANGAN), האי שניתן להעביר בו ימים ארוכים של מסיבה בלתי נגמרת, רוויית אלכוהול, מוזיקה ובליינים צעירים מכל רחבי העולם, קחו בחשבון שכרגע חי הלילה טרם נפתחו באופן מלא במדינה ועדיף לבדוק לפני הגעתכם מה המצב באי.

קרבי (KRABI)

אם מה שבבאמת מעניין אתכם זה טבע פראי, נמליץ לכם להתחיל לתכנן את החופשה החלומית שלכם בקרבי (KRABI). באי המיוחד הזה תמצאו מגוון רחב של אוצרות טבע כשבין השאר תוכלו לטייל בג’ונגל הפראי, לטפס על מצוקים, לשוט בקאנו והרשימה עוד ארוכה. באי הקסום ישנם בתי מלון בכל רמות האירוח, שוניות מרהיבות ובעיקר חופים לבנים. או במילים אחרות, כל מה שצריך כדי לשכוח מהשנה הלא פשוטה שעברה על כולנו.

לקריאה נוספת: