אתונה היא המקום בו נוצרה הדמוקרטיה, ביתם של גדולי הפילוסופים בהיסטוריה, מרכז ארכיאולוגי ותרבותי בלתי מעורער, ובנוסף לכל זה היא גם עיר תוססת, שמציעה מאות אטרקציות וחיי לילה עם שפע של ברים, מועדונים ומסעדות. וחשוב מכל – היא נמצאת רק שעתיים טיסה מאיתנו. בכתבה הבאה, ריכזנו עבורכם את 10 האטרקציות שאסור להחמיץ בחופשה הבאה.

אקרופוליס אתונה – Acropolis of Athens

אקרופוליס אתונה הוא המקום המפורסם ביותר ביוון. זהו אתר היסטורי, אשר בימי קדם היווה מרכז פוליטי ותרבותי. מתחם האקרופוליס מכיל ארבעה מבנים עוצרי נשימה, שנחשבים לקלאסיקה ארכיטקטונית על-זמנית. לפניכם שלוש המלצות על המקומות שאסור לפספס באקרופוליס: 

  • הפרתנון – Parthenon

הפרתנון הוא מקדש עצום מימדים שנמצא בתוך מתחם האקרופוליס. הוא נבנה במאה החמישית לפני הספירה, ונשאר עד היום אחד המבנים החשובים בעולם. המקדש הוקם לכבוד אתנה, האלה הגדולה מהמיתולוגיה היוונית.

  • הארכתיאון – The Erechtheion

הארכתיאון הוא מקדש נוסף, בעל שני מפלסים, במתחם האקרופוליס. הוא מפורסם בעיקר בזכות העיצוב ייחודי, הכולל שישה עמודים תומכים מרשימים שעוצבו בדמותן של נשים מהעת העתיקה.

  • התיאטרון של דיוניסוס – The Theater of Dionysus

התיאטרון של דיוניסוס הוא אמפי-תיאטרון עתיק עם 17,000 מקומות. הוא ממוקם במדרון של מתחם האקרופוליס, ומשקיף על העיר כולה. בעת העתיקה הועלו בו מחזות, וגם כיום הוא פעיל בחודשי הקיץ.

כיכר מונסטיראקי – Monastiraki Square

כיכר מונסטיראקי היא כיכר מרכזית, עשירה ומלאת חיים. בכיכר תמצאו כנסייה עתיקה מהתקופה הביזנטית, נוסף על עשרות מסעדות, ברים, חנויות וקהל מגוון מכל רחבי העולם. 

פלאקה – Plaka

הפלאקה היא שכונה ציורית הממוקמת למרגלות האקרופוליס, וידועה גם בתור האזור העתיק של אתונה. בפלאקה תמצאו רחובות אבן צרים, אווירה כפרית, בתי קפה נעימים, חנויות המציעות פריטים בעבודת יד ועוד.

השוק המרכזי ואראקיוס – Central Athens “Varvakios” Market

השוק המרכזי “ואראקיוס” הוא שוק האוכל הגדול ביותר באתונה. יש בו עשרות דוכנים המציעים חומרי גלם טריים מכל סוג, ומגוון מסעדות אותנטיות. בקיצור, ביקור חובה לחובבי הקולינריה.

המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי – National Archaeological Museum

המוזיאון מוקדש כולו לאמנות יוונית, ומציג חפצים עתיקים שנמצאו בכל רחבי יוון. הוא נוסד במאה ה-19, ונחשב כיום למוסד בקנה מידה עולמי בתחום הארכיאולוגיה. כמו כן, קיימות תערוכות מתחלפות ואירועים ייחודיים מדי חודש.

הגן הלאומי של אתונה – Athens National Garden

הגן הלאומי של אתונה הוא פינה שלווה בלב העיר. הוא מתפרש על פני 15 דונם, ובעבר שימש בתור הגן של בני המלוכה. ניתן למצוא בו מיני צמחייה מכל רחבי העולם, מזרקות, פסלים ושבילי הליכה נעימים.

Mount Lycabettus towering above of the roofs of Old Town during evening blue hour in Athens, Greece

הר ליקאבטוס – Mount Lycabettus

הר ליקאבטוס מתנשא לגובה של 277 מטר, מה שהופך אותו למקום הגבוה ביותר באתונה. זוהי נקודת תצפית פנורמית מעולה על העיר כולה. בסיס ההר מכוסה בעצי אורן נעימים, והעלייה אורכת כחצי שעה. לא לשכוח מצלמה.

קניות באתונה

  • שוק הפשפשים של מונסטיראקי (Monastiraki Flea Market) – שוק מקומי אותנטי, שניתן לקנות בו כמעט כל דבר. פתוח בימי ראשון, 10:00-22:00.
  • רחוב איולו (Aiolou) – שדרה נעימה עם חנויות בגדים, במרכז ההיסטורי של העיר.
  • קולונאקי (Kolonaki) – שכונה טרנדית בה ניתן למצוא בוטיקי יוקרה, חנויות מעצבים, מסעדות גורמה ועוד.

מידע כללי על אתונה

  • מזג אוויר – באתונה יש מזג אוויר ים תיכוני טיפוסי. בממוצע, הטמפרטורות הן 13 מעלות בחורף ו-30 מעלות בקיץ.
  • תחבורה ציבורית – התחבורה הציבורית באתונה היא אמינה, נוחה וזולה. הדרך הקלה ביותר להתנייד בעיר היא באמצעות המטרו.
  • מטבע באתונה – המטבע ביוון כולה הוא יורו, וניתן להשתמש בכרטיס אשראי כמעט בכל מקום.
  • מלונות – מומלץ לבחור מלונות באזורים פלאקה או סינטגמה. אם אתם נוסעים כמשפחה, תהנו גם מקולונאקי שבקרבת האקרופוליס. לפני שבוחרים, כדאי לבדוק את 10 המלונות הטובים ביותר באתונה.

כמו בכל טיול, גם כשמתכננים טיסה ליוון אסור לוותר על ביטוח נסיעות איכותי. הביטוח של פספורטכארד מעניק לכם כיסוי רפואי מלא, שירות בשפה העברית24/7  ותשלום באמצעות כרטיס אשראי ייעודי – ללא השתתפות עצמית.  

לרכישת ביטוח הנסיעות של פספורטכארד לחצו כאן.