חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם בטורקיה, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

ארמון טופקאפי באיסטנבול

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה לטורקיה ? 

אין צורך בבדיקת קורונה יותר בכניסה לטורקיה- מחוסנים ולא מחוסנים.

מהם התנאים לטיסה לטורקיה ?

אין יותר מגבלות לטיסה לטורקיה. הכניסה לטורקיה היא חופשית לכולם, ללא תעודת קורונה או תעודת התחסנות.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מטורקיה?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את הנהלים באתר הבריאות לפני טיסתכם.

האם ישנן הגבלות כאלו ואחרות על התחבורה הציבורית בטורקיה?

כרגע אין מגבלות כאלו ואחרות על התחבורה הציבורית בטורקיה ולא קיימת חובה לעטות מסכה.

באילו יעדים מומלץ לבקר בטורקיה?

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של טורקיה כיעד לחופשה הקרובה שלכם (וזאת שאחריה וזאת שאחריה…), בא לידי ביטוי בכך שניתן לבלות בה חופשות בעלות אופי שונה לחלוטין ובכל פעם להכיר טורקיה אחרת. לפיכך במקום להתעניין ביעדים ולאחר מכן לבחור את אלו שבהם אתם מעוניינים לבקר, ההמלצה הטובה ביותר היא להבין מהן השאיפות שלכם, מהי מסגרת התקציב שלכם ומהם הדברים החשובים לכם ביותר ורק לאחר מכן להתחיל לבחור את היעדים ולתכנן את החופשה.

אם מדובר לדוגמה בחופשה בתקציב מוגבל המבוססת על הרבה פיקניקים בטבע, נמליץ לכם להתוודע לשפע הפארקים בסביבתה של איסטנבול. הכוונה היא למשל לפארק ילדיז (Yildiz Parki) שנחשב לאחד הפארקים היפים ביותר בעיר, לפארק Guuml שמשתרע למרגלות ארמון טופקאפי (Topkapi Sarayi), לפארק אורמן (Orman) שניתן לעסוק בו במגוון פעילויות ספורט ובסופו של דבר לבלות שעות בדייג באזור האגמים Cekmece Lakes הממוקם במרחק של כשעה בלבד מאיסטנבול.

אם מתחשק לכם ללכת על חופשה שמשלבת בין מבנים עתיקים, חופים שמשיים ומוזיאונים מרתקים, נמליץ לכם להתמקד דווקא באנטליה. זאת כיוון שבאנטליה תמצאו את כל זה ועוד הרבה יותר. הכוונה היא למשל לחופים כמו Lara ו-Konyaalti, לעיר העתיקה Kaleici ולמוזיאון הארכיאולוגיה של אנטליה, הנחשב לאחד החשובים ביותר בטורקיה כולה. לא רחוק מאנטליה ממתינים לכם גם כמה מאתרי הטבע היותר מומלצים במדינה ובכלל זה נהר קניון קופרולו (Köprülü Kanyon), מפלי דודן (Düden) והרשימה עוד ארוכה.

טורקיה היא גם יעד מושלם למשפחות עם ילדים. באנטליה לבדה תמצאו שלל אטרקציות המתאימות לחופשה משפחתית עם הילדים, כשבין היתר מדובר בפארק המים Land of Legends, באקווריום המקומי (אחד הגדולים ביותר בעולם), בפארק הדינוזאורים, בפארק השעשועים PARKFUNtastic ועוד.

מפלי דודן בטורקיה

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית בטורקיה?

כרגע אין חובת בידוד לנוחתים מישראל בטורקיה.

טלפונים ומרכזי מידע חשובים בטורקיה