בתור אישה, לטייל לבד דורש הרבה אומץ. יש חששות שעשויים לעלות, החל מארגון מסלול ומקומות לינה ועד לישיבה לבד במסעדה. למרות זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר נשים מגלות את תחושת החופש הממכרת שיש בלטייל סולו, ובוחרות לצאת אל המסע. אז עבור כל מי שרוצה אבל עדיין חוששת, אספנו את היעדים המומלצים והטיפים החשובים ביותר לנשים שמטיילות לבד.

אמסטרדם

אמסטרדם היא אחת הערים הקסומות ביותר באירופה. הרחובות הצבעוניים מלאים בבתי קפה קטנים, מוזיאונים ופארקים. התיירים הרבים, שפע האטרקציות ומקומות הלינה, התחבורה הטובה והביטחון האישי הגבוה הופכים אותה למקום מעולה לטייל בו לבד, גם עבור מי שזו הפעם הראשונה שלה. הסמל המזוהה ביותר עם אמסטרדם הוא פרח הצבעוני, ובעונת הפריחה (מרץ-מאי) העיר הופכת לחגיגה של גוונים וריחות שלא כדאי לפספס – כך שמומלץ לסגור טיסות כבר מעכשיו. 

תוכלי לקפוץ למוזיאון השעווה מאדאם טוסו, מוזיאון ואן גוך, פארק וולדן היפהפיה, או להצטרף לאחד מסיורי היום במרכז העיר (day tour) – דרך מצויינת לגלות מקומות מעניינים ולהכיר אנשים חדשים. 


שימי לב, חוץ מכל האפשרויות שרשמנו לכם כאן תזכרו שיש עוד עשרות אפשרויות ומקומות לנסוע אליהם באמסטרדם. אם אתם מחליטים להגשים חלום ולקנות כרטיס לאירוע שתמיד רציתם להיות בו, שווה לבדוק מה קורה במקרה של ביטול. אז אם אתם לקוחות של פספורטכארד תקבלו כיסוי לכרטיסי בילוי/ הופעות/ משחקים ואטרקציות – עד $500 במקרה של ביטול נסיעה.
*בכפוף לרכישת הכיסוי המתאים לתנאי הפוליסה ובעקבות אירוע רפואי בלבד. 

איסלנד

איסלנד היא מדינה עוצרת נשימה. נופים מרהיבים, תופעות טבע מטורפות, צמחים ובעלי חיים שאין בשום מקום אחר, וכמובן הזוהר הצפוני המפורסם. זו גם אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם – כמעט ללא פשיעה, מעט כבישים והרבה אנשים חייכניים ומסבירי פנים. 

עיר הבירה רייקיאוויק מהווה את נקודת המוצא למאות טרקים וטיולים, שתוכלי לעשות באופן מאורגן או עצמאי. בעיר יש הרבה הוסטלים למטיילים, בהם תוכלי לפגוש חברים חדשים ואולי אפילו שותפים לדרך. מגוון המסלולים הוא עצום: מסיורי יום קצרצרים בהם תוכלי לחזות במפלי ענק, גייזרים וחופי חול שחור, עד טרקים ארוכים ואינטנסיביים שיובילו אותך עד ללב ההרים – וכל מה שבאמצע. 

יוון

על יוון לא צריך להכביר במילים: מהאתרים הארכיאולוגיים המרתקים של אתונה עד לחופים הלבנים של האיים שמקיפים אותה, מדובר בחופשה המושלמת לכל אחת. היתרון המרכזי הוא שבזכות הקרבה לארץ, יוון יכולה להיות יעד מעולה לגיחה קצרה, שתאפשר לך “לטבול את האצבעות במים” בכל הנוגע לטיולי סולו.

אם את מחפשת חוויה אורבנית, מומלץ להגיע לאתונה. האטרקציה המפורסמת ביותר היא אקרופוליס – אתר ארכיאולוגי וארכיטקטוני מהמפורסמים בעולם, שאוצר בתוכו היסטוריה של אלפי שנים. אם את יותר טיפוס של איים וחופים, האי קורפו נחשב למקום מצויין לטייל בו לבד, בזכות נופים יפהפיים ואווירה רגועה שמאפשרת להכיר אנשים בקלות יחסית.

החג הגדול ביותר ביוון הוא חג הפסחא, שחל באמצע אפריל. בפסחא יוון מתמלאת בחגיגות, ובמקומות רבים ניתן לטעום את לחם החג המסורתי. אם את בסביבה – מומלץ לנסות לתפוס את אחד האירועים.

Happy woman in sun hat enjoying her holidays on Santorini island, Greece. View on Caldera and Aegean sea from Oia. Active, travel, tourist concepts

בורדו

כשחושבים על צרפת, לרוב עולה התמונה של מגדל אייפל או של שער הניצחון בפריז. אך האמת היא שצרפת היא מדינה עצומה, ויש לה הרבה מה להציע מחוץ לעיר הבירה. אם את רוצה ליהנות ממופעי אומנות בכל פינה, מסעדות ובתי קפה מעולים, נופים מרהיבים ואווירה אירופאית אלגנטית, זה המקום.

אחת הערים ששווה להגיע אליהן לבד היא בורדו, הנמצאת בחלקה הדרום-מערבי של צרפת. בורדו היא גן עדן של יין: מומלץ לשכור רכב ולטייל בכרמים הרבים המקיפים אותה, לבקר במוזיאון המרהיב המוקדש כולו המוקדש כולו לייצור היין ולעולם התרבותי הסובב אותו (la cite du vin), ולא לוותר על מוזיאון בורדו לאמנות פלסטית (Musée des Beaux-Arts de Bordeaux) ועל קתדרלת סנט-אנדרה המרשימה.

שימו לב, כאשר שוכרים רכב בחו”ל, חשוב לשים לב לסוג ביטוח הרכב, ולרמת הכיסוי שעומדת לרשותכם במקרה של תאונה. בחלק מהביטוחים, אתם עלולים להיות מחוייבים באלפי דולרים בכל מקרה של תאונה – ולו השריטה הקטנה ביותר. לכן, הביטוח של פספורטכארד מציע “ביטול השתתפות עצמית” – הכיסוי הביטוחי תקף במקרי גניבה או תאונה.

בתחילת יולי יתרחש אחד האירועים המפורסמים ביותר בצרפת: הטור דה פראנס, תחרות האופניים הבינלאומית, שקו הסיום שלה נמצא גם הוא בבורדו. לא לפספס!

תאילנד

תאילנד, ארץ החופים, המסיבות והקיץ האינסופי, היא יעד מעולה למטיילות המנוסות יותר. בין משקה קוקוס אחד למשנהו, תוכלי להסתובב להנאתך בשווקים הצבעוניים, לפגוש מטיילים מכל העולם, ולהשתזף על החוף עם ספר טוב בלי שאף אחד יפריע. 

נכון, זהו לא יעד מומלץ לטיול הראשון, אבל אם כבר צברת קצת קילומטראז’ בטיולי סולו – יכול להיות שאת מוכנה לצעד הבא. האי המומלץ למטיילות לבד הוא פוקט, בו יש מגוון רחב של אטרקציות מעניינות וגם מקומות לינה נעימים (כשאת מטיילת לבד בתאילנד, מומלץ לפנק את עצמך במלון טוב). קפצי לראות את הבודהה הגדול – פסל עצום בגודלו הנמצא על ראש ההר, צאי לסיבוב בעיר העתיקה, ואם בא לך קצת טבע, הצטרפי לשיט בסירה ל-Phang Nga Bay, שרשרת צוקים יפהיפיה המתנשאת מעל המים.

ב-13 במרץ חל בתאילנד יום הפילים הלאומי – חג תאילנדי שבו המקומיים מציינים את חלקם החשוב של הפילים בהיסטוריה ובמסורת המקומית. אם תהיי בתאילנד באותה תקופה, נסי לתפוס את אחד הטקסים הייחודיים או המופעים.

5 טיפים לנשים שמטיילות לבד

  1. הזמיני מקומות לינה מראש – כשאת יודעת שיש לך מקום בטוח לישון בו, אפשר ליהנות מהטיול בראש שקט. הזמיני את מקומות הלינה כבר מהארץ, לפחות לימים הראשונים, ובדקי מהן האטרקציות המעניינות מסביב למלון.
  2. ארזי בדייקנות – ערכי רשימה של הדברים שאת צריכה, החל ממסמכים חשובים, דרך כלי רחצה ובגדים ועד לפריטי פנאי כמו ספר ומחברת. הרשימה תעזור לך לוודא שלא שכחת שום דבר, ומצד שני, שאת לא נסחבת עם מטען כבד ומיותר.
  3. שמרי על הגבולות – זכרי שהטיול הזה הוא שלך, ורק שלך. את יכולה לפגוש אנשים חדשים, לבקש המלצות ולהיענות להזמנות, אבל רק אם זה מה שאת באמת רוצה. זכרי שהאינטואיציה שלך היא מה שקובע, ואל תפחדי להגיד לא. 
  4. התחברי לקהילה – גם אם לפעמים נראה שאת היחידה בעולם שמטיילת לבד, זכרי שיש עוד המון נשים כמוך. התחברות לקהילה וירטואלית של נשים שמטיילות לבד יכולה להיות דרך מעולה לשתף מידע ולהכיר חברות שאולי נמצאות קרוב אלייך.
  5. דאגי לביטוח נסיעות – הדבר הקריטי ביותר כשמטיילות לבד הוא ביטוח נסיעות לחו”ל. הביטחון האישי בא לפני הכל, ואף פעם אין לדעת מה יכול לקרות. אז כמו שבארץ יש לכל אחת ביטוח בריאות קבוע, חשוב שגם בטיול יהיה תמיד טיפול רפואי נגיש במקרה הצורך.