החורף כבר כאן, וישראל מתמלאת בגשם ומזג אוויר קריר. אם יש לכם כמה ימים פנויים בדצמבר, אין כמו לצאת לחופשה חמימה בחופים שטופי שמש כשהחופים פנויים ופחות צפופים. אז לפני שאתם אורזים את המזוודה, כדאי לדעת מהם היעדים המומלצים לחודש דצמבר מבחינת מזג אוויר. 

ואם בכל זאת מתחשק לכם לראות קצת שלג, גם חופשת כריסמס חורפית היא אפשרות נהדרת. כל הפרטים בכתבה.

תאילנד

תאילנד היא החופשה הקיצית המושלמת: הרבה חופים, בטן גב, שופינג בזול וכמובן אוכל מקומי נהדר. זוהי מדינה תיירותית מאוד בקרב כל המטיילים – תרמילאים, משפחות, זוגות ועוד. תוכלו למצוא בה שפע של אטרקציות – מאתרי טבע מרהיבים ועד ספורט ימי. עם זאת, אל תשכחו שמדובר במדינת עולם שלישי המחייבת התנהלות מעט שונה.

האיזורים המומלצים ביותר לטיול בתאילנד בדצמבר:

  • בנגקוק – עיר הבירה של תאילנד. מלאה בשווקים ססגוניים וזולים, מסעדות מצויינות, אוכל רחוב משובח ועוד.
  • האיים – צ’אנג מאי, פוקט, קוסמוי, קופנגן וקופיפי. בכל אחד מהאיים האלו תוכלו למצוא שפע של חופים זהובים, מסאז’ים מענגים, וטמפרטורה חמימה ונעימה. רק לארוז בגד ים ולנסוע.

אירועים שלא כדאי לפספס בתאילנד בדצמבר

  • פסטיבל גשר קוואי (River Kwai Bridge Festival) – פסטיבל שנתי ייחודי עם מופעים אור קוליים, המתרחש מסוף נובמבר עד ה-5 בדצמבר בעיירה קנצ’אנבורי שבמערב המדינה.
  • קונצרטים בפארק בבנגקוק – במהלך חודש דצמבר, התזמורת הסימפונית של תאילנד תערוך סדרה של מופעים חינמיים בפארק האוניברסיטה בבנגקוק (Chulalongkorn University Centenary Park).
  • ערב השנה החדשה – השנה החדשה היא חג לאומי הנחגג בכל רחבי תאילנד. בכל עיר יש מופעי זיקוקים, מסיבות ותהלוכות ססגוניות.
  • פול מון – חגיגת הירח המלא המסורתית בתאילנד תיערך ב-8 לדצמבר. החגיגות הטובות ביותר נמצאות באי קופנגן – לילה שלם של מסיבות חוף מטורפות וריקודים תחת כיפת השמיים.

האם תאילנד מתאימה לילדים?

בהחלט! תאילנד היא יעד מצויין למשפחות. מגוון האטרקציות כולל טיול בפארקים ומפלים מרהיבים, צפייה במופעי זיקוקים ואורות, ביקור בחווה לשיקום פילים ורפטינג בנהרות הפראיים.

חיסונים נדרשים ומרפאות מומלצות בתאילנד 

תאילנד היא מדינת עולם שלישי, ולכן טיסה אליה מחייבת חיסונים. הנה רשימת החיסונים שתצטרכו לעשות:

  • טיפוס הבטן
  • צהבת (הפטיטיס) A
  • צהבת (הפטיטיס) B
  • דלקת המוח היפנית (למי שמטייל באזורים כפריים)
  • דלקת ריאות ושפעת (מעל גיל 50)
  • אבעבועות רוח (אם לא חליתם בזה עדיין)

אם דאגתם לכל החיסונים ובכל זאת חליתם, כדאי שתגיעו למרפאה אמינה ומקצועית. להלן רשימה של מרפאות מומלצות באזורים מרכזיים בתאילנד.

  • צ’אנג מאי – Chiang Mai Ram Hospital
  • בנגקוק – BNH Hospital Bangkok
  • בנגקוק – Kasemrad Ramkhamhaeng Hospital Bangkok
  • קופנהגן – First Western Hospital Koh Phangan
  • קופיפי – Siam International Clinic Koh Phi Phi

באופן כללי, כדאי לדעת שביטוח נסיעות לחו”ל הוא בגדר חובה – בפרט כשמטיילים לתאילנד. טיול למדינת עולם שלישי עלול לכלול סכנות, ודורש היערכות מיוחדת. ביטוח הנסיעות של פספורטכארד יעניק לכם כיסוי רפואי מלא וללא השתתפות עצמית בעת שימוש בכרטיס, שירות בשפה העברית, ועוד – כך שתוכלו ליהנות בראש שקט.

בנוסף, אם אתם מתכננים ליהנות מפעילות ספורטיבית אתגרית או תחביבית כלשהי,מכיוון שפעילות זו כרוכה, מטבע הדברים, בסיכונים רבים, מומלץ להרחיב את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו”ל של PassportCard, כך שתכסה גם סיכונים שמאפיינים את הפעילות האתגרית שלכם.

ההרחבה לספורט אתגרי ותחביבי מתייחסת לפעילות ספורט יבשתית, פעילות ספורט ימית, פעילות ספורט גבהים ופעילות מוטורית וכו’. 

להזמנת ביטוח נסיעות לתאילנד לחצו כאן.

טמפרטורה בתאילנד בדצמבר

הטמפרטורה היא בסביבות 31 מעלות ביום ו-22 מעלות בלילה. 

מה העונה בתאילנד בדצמבר

ברוב האזורים בתאילנד, דצמבר היא העונה היבשה – טמפרטורות חמימות בלי הרבה גשם.

זמן טיסה מישראל לתאילנד

זמן הטיסה לבנגקוק עומד על עשר וחצי שעות.

גמלים בדובאי

דובאי

דובאי היא סמל הסטטוס של חופשה יוקרתית ומפנקת – שופינג נהדר, מבנים ארכיטקטוניים מרהיבים ואירוח מהשורה הראשונה הכולל מלונות מהמפוארים בעולם. 

זמן הטיסה הקצר, העובדה שהעיר נפתחה לישראלים רק לאחרונה וכמובן שפע האטרקציות בדובאי הופכות אותה לאטרקטיבית במיוחד לאוהבי החיים הטובים. האיזורים המרכזיים הם אי הדקלים המפורסם, חוף ג’ומיירה, אזור אל בארשה ובניין הבורג’ חליפה. 

אירועים שלא כדאי לפספס בדובאי בדצמבר 

  • פסטיבל קירטן ראסה (Kirtan Rasa) – שלושה ימים של חגיגות מסורתיות, בין ה-1 ל-3 בדצמבר. 
  • סבבי בארים (Friday Pub Crawls) – כל יום שישי בערב, הזדמנות נהדרת לפגוש אנשים חדשים ולגלות את חיי הלילה של דובאי. 
  • פסטיבל הפולקלור הבינלאומי (Dubai World Folklore Festival) – מתרחש ב-6 לדצמבר, ומציג מחול ואומנות מסורתית מכל רחבי העולם. 

האם דובאי מתאימה לילדים?

דובאי בהחלט מתאימה לביקור עם הילדים. אל תפספסו את פארק לגולנד, האקווריום התת ימי המרהיב, או את קידזניה – עיר הילדים. 

חיסונים נדרשים ומרפאות מומלצות: 

לפני נסיעה לדובאי, חשוב מאוד לעשות ביטוח נסיעות לחו”ל שיעניק לכם לכם כיסוי רפואי מלא, כולל הטסה לארץ ושירות בשפה העברית. עם ביטוח הנסיעות של פספורטכארד לדובאי,  במקרים רפואיים תשלמו עם כרטיס האשראי הייעודי, ללא השתתפות עצמית. כך תוכלו לישון בראש שקט בידיעה שיש מי שמלווה אתכם.

טמפרטורה בדובאי בדצמבר

הטמפרטורה הממוצעת בדובאי בדצמבר היא 26 מעלות ביום ו-16 מעלות בלילה.

מה העונה בדובאי בדצמבר

עונת הסתיו. 

זמן טיסה לדובאי:

זמן הטיסה לדובאי הוא כשלוש שעות.

האיים המלדיביים

אין כמו חול לבן, שמים כחולים, מים טורקיז, ובתי אירוח קטנים ומפנקים שלא תרצו לעזוב. המטיילים המגיעים למלדיביים הם אנשים שאוהבים שקט, וגם חובבי צלילה וספורט ימי.

המלדיביים מאופיינים באקלים טרופי, כאשר חודש דצמבר נחשב לזמן האידיאלי לביקור בזכות מזג האוויר החמים, היבש והרגוע. שלושת האיים ששווה להגיע אליהם הם פרידו (Feridhoo), המפורסם בזכות אטרקציות הצלילה והשנורקל המרהיבות,  מאלה (Male), קאלה (Kelaa), אשר בו תוכלו לחוות אירוח מלדיבי אותנטי ותוהדו (Thoddoo) אשר מציע מגוון מלונות גם למי שמגיע עם תקציב נמוך יחסית לאזור.

אירועים שלא כדאי לפספס במלדיביים בדצמבר 

  • יום הדייג (Fisherman’s Day) – יום לאומי מלדיבי לציון ענף הדיג, אשר מהווה עמוד תווך מרכזי באיים. בערים רבות יש חגיגות לציון היום.

האם האיים המלדיביים מתאימים לילדים?

האיים המלדיביים מתאימים לילדים, ויש אפילו ריזורטים שמיועדים למשפחות עם פארקי מים ומועדונים לילדים (שגם עושים בייביסיטר במהלך היום!). קחו את הילדים לשחיית שנורקל, צפייה בדולפינים או פשוט לבלות זמן משותף על החוף.

חיסונים נדרשים ומרפאות מומלצות: 

לפני נסיעה למלדיביים, חשוב מאוד לעשות ביטוח נסיעות לחו”ל שיעניק לכם לכם כיסוי רפואי מלא כולל הטסה לארץ ושירות בשפה העברית. 

החיסונים המומלצים לפני הנסיעה למלדיביים הם חיסונים נגד צהבת מסוג A, טיפוס הבטן ושיתוק ילדים (פוליו).

טמפרטורה במלדיביים בדצמבר

הטמפרטורה במלדיביים בדצמבר היא בסביבות 30 מעלות.

מה העונה במלדיביים בדצמבר:

דצמבר היא העונה היבשה – מה שאומר שמזג האוויר הוא חמים, האוויר יבש, וכמעט אין גשמים.

זמן טיסה למלדיביים:

זמן הטיסה למלדיביים הוא כעשר שעות.

צב מים בסיישל
Hawksbill sea turtle swimming in Indian ocean in Seychelles

איי סיישל

איי סיישל הם אחד המקומות המיוחדים ביותר לחופשה. החופים היפים ביותר בעולם נמצאים שם, מה שהופך את האיים ליעד מועדף על זוגות מאוהבים וחובבי צלילה מכל העולם. בסיישל נמצאות גם כמה שמורות טבע מרהיבות ומבודדות, המהוות בית עבור מינים רבים של בעלי חיים מקומיים. בסיישל יש 155 איים, כאשר המוכרים ביניהם הם לה דיג (La Digue), מאהה (Mahé) ו-פראלין (Praslin). 

אירועים שלא כדאי לפספס בסיישל בדצמבר 

  • חג המולד – הכריסמס חל ב-25 לנובמבר. הסיישלים נוהגים לבלות את החג באכילה ושתיית אלכוהול בחוף הים עם החברים או המשפחה.


האם איי סיישל מתאימים לילדים?

למרות התדמית הרומנטית, איי סיישל יכולים להתאים גם לילדים. קחו אותם לצלילה, שנורקל, טיולי אופניים, או למטעי הקוקוסים המרהיבים (L’Union Estate) שבאי לה דיג. כמובן שתוכלו גם למצוא ריזורט המיועד למשפחות וכולל מועדון ילדים, פארקי מים ושלל פעילויות מותאמות לכל המשפחה.

חיסונים נדרשים ומרפאות מומלצות

למרות שאיי סיישל נחשבים למקום בטוח למדי, כדאי שיהיה ביטוח נסיעות לחו”ל שיכסה אתכם במקרה חירום של פציעה, מחלה או הידבקות בנגיף. 

טמפרטורה בסיישל בדצמבר:

הטמפרטורה באיי סיישל בדצמבר היא כ-30 מעלות.

מה העונה בסיישל בדצמבר?

דצמבר היא העונה הרטובה – אבל אל דאגה, הגשמים הם קצרצרים ונקודתיים, ובשאר הזמן תוכלו ליהנות ממזג אוויר שמשי וחמים. 

זמן טיסה לסיישל:

זמן הטיסה לסיישל הוא כשש וחצי שעות.

מקסיקו

חופשה במקסיקו היא כל מה שצריך כדי לברוח מהחורף לחופים חמימים, בירה קרה ואוכל מצויין. מגוואקמולי וסומבררו ועד לטיולים בשמורות טבע מרהיבות – מקסיקו היא היעד המועדף על תרמילאים, זוגות ומשפחות כאחד. 

הערים המרכזיות למטיילים הן מקסיקו סיטי, טיחואנה, וואחקה ופלאייה דל כרמן, בכל אחת מהן יש מסעדות מעולות והיסטוריה תרבותית מרתקת. האי המומלץ ביותר הוא איסלה מוחרס – בו תוכלו ליהנות מנוף פסטורלי של חופים לבנים ודקלים גבוהים. מקסיקו מומלצת לטיול בחודש דצמבר הודות למזג האוויר החמים, בעיקר בדרום המדינה.

אירועים שלא כדאי לפספס במקסיקו בדצמבר 

  • חג המולד – חגיגות הכריסמס מתחילות ב-12 לדצמבר, ולא נפסקות עד ה-6 בינואר. ברחבי הערים יש מסיבות, ריקודים ומופעי זיקוקים. 
  • השנה החדשה – ה-“נואבו אניו” הוא אירוע גדול, אשר המקסיקנים חוגגים בארוחה גדולה עם המשפחה ולאחר מכן ביציאה לבר או מועדון עם חברים.

האם מקסיקו מתאימה לילדים?

תוכלו להנות ממגוון אטרקציות משפחתיות בכל רחבי מקסיקו, בין היתר מאוד מומלץ ללכת לאטרקציות שתוכלו למצוא רק במקסיקו כמו: אתר צפייה בלוויתינים, ביקור באתרים ארכיאולוגיים מרהיבים, טיסה בכדור פורח מעל הפרמידות, מוזיאון צבי הים, שחיה עם דולפינים ואריות ים ועוד. 

כמובן שבמקסיקו תוכלו להנות גם מפארקי שעשועים ומים, אשר תוכלו למצוא מגוון רחב שלהם בכל רחבי המדינה.

חיסונים נדרשים ומרפאות מומלצות

מקסיקו היא מדינה שטיסה אליה דורשת היערכות מיוחדת: חיסונים, בדיקות וכמובן ביטוח נסיעות לחו”ל. כדי שתהיו מכוסים מכל הכיוונים. 

חשוב מאוד לעשות ביטוח נסיעות לחו”ל שיעניק לכם לכם כיסוי רפואי מלא, כולל הטסה לארץ ושירות בשפה העברית. עם ביטוח הנסיעות של פספורטכארד,  במקרים רפואיים תשלמו עם כרטיס האשראי הייעודי, ללא השתתפות עצמית. כך תוכלו לישון בראש שקט בידיעה שיש מי שמלווה אתכם..

בנוסף, אם אתם מתכננים ליהנות מפעילות ספורטיבית אתגרית או תחביבית כלשהי. מכיוון שפעילות זו כרוכה, מטבע הדברים, בסיכונים רבים, מומלץ להרחיב את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו”ל של PassportCard, כך שתכסה גם סיכונים שמאפיינים את הפעילות האתגרית שלכם.

ההרחבה לספורט אתגרי ותחביבי מתייחסת לפעילות ספורט יבשתית, פעילות ספורט ימית, פעילות ספורט גבהים ופעילות מוטורית

טמפרטורה במקסיקו בדצמבר:

הטמפרטורה במקסיקו בדצמבר היא בסביבות 26 מעלות, אבל יכול להרגיש כמו 30 עקב אחוזי הלחות הגבוהים.

מה העונה במקסיקו בדצמבר?

דצמבר במקסיקו היא עונת ביניים – מה שאומר שדרום המדינה חמה, והצפון קריר.

זמן טיסה למקסיקו:

טיסות למקסיקו כוללות קונקשן, ונמשכת בין 16 ל-22 שעות.