חג המולד מביא איתו לא מעט צבע, יופי וגם שלל של מסורות המלוות אותנו, ובייחוד את המציינים אותו, מזה לא מעט שנים. אחת מהן היא שווקי חג המולד, המתקיימים במדינות רבות בכל העולם ובערים גדולות ומתויירות. אם אתם מתכננים חופשה אירופאית חורפית, הנה עשרת המובילים באירופה שאסור לכם להפסיד.

Happy couple offering hot drinks to you on christmas market

שוק חג המולד בפראג 

אין כמו חופשה בצ’כיה, והשנה פראג חוגגת את חג המולד, ובגדול, ופותחת את שוק חג המולד המפורסם שלה לקהל הרחב. שוק חג המולד בפראג הוא אחד מקסמיה של העיר היפה הזו והוא ידוע גם כאחד המרשימים במדינה כולה. אורותיו מאירים את העיר, מתקיים בו מפגש בין מקומיים לתיירים, וכל זאת, תחת אווירה חורפית נפלאה, האופיינית לאותה תקופה. השוק מורכב מדוכני עץ מעוצבים, המצוידים בתוצרת מקומית, כמו עבודות יד יפות ופינוקי חג מולד מסורתיים. תוכלו למצוא בו גם תכשיטים מסוגננים, עבודות של רקמה מתחרה, צעצועי עץ, נרות ריחניים, כובעים וכפפות מחממות, בובות הלבושות בתלבושות מסורתיות ועוד. אל תשכחו לעצור בדוכני האוכל, כדי לחמם את הבטן, ובעיקר – את הלב.
היכן: העיר העתיקה של פראג וכיכר ואצלב

שוק חג המולד בבודפשט

שווק חג המולד של בודפשט, שוק חג המולד המרכזי שנערך בכיכר Vorosmarty, נחשב לאחד משווקי חג המולד היפים ביותר באירופה והוא מושך אליו מאות אלפי מבקרים מדי שנה. מזה כמה עשרות שנים ידוע שוק חג המולד הזה כגולת הכותרת של התקופה בבירה עצמה, ובמהלכה קרוב לשמונה מאות אלף מבקרים נוהגים לבקר בו ולרכוש את מוצריהם ועבודותיהם של אומנים הונגרים, מקומיים. השנה מציע השוק את אותו קסם פלאי יפהפה, שמציע מדי שנה: שלל של דוכנים עם תוצרת מקומית מקסימה, אורות צבעוניים שמקשטים אותו, אווירה חגיגית במיוחד, יחד עם פעילויות שונות לכל הגילאים. לעוד מידע ועדכונים לחצו כאן.
היכן: כיכר Vorosmarty

שוק חג המולד בווינה

הנה הזדמנות נפלאה עבורכם לחוות את אווירת חג המולד בשיאה ועל הדרך” גם לפגוש את רחובותיה היפים של ווינה, אין כמו חופשה באוסטריה. דוכנים המציעים ערמונים טעימים, או פונץ’ שמחמם היטב את הבטן הם רק חלק מההפתעות הנהדרות שמציע שוק חג המולד של ווינה, וזאת יחד עם פינוקים עונתיים ובעלי דוכנים מקומיים שמקבלים את המבקרים ברוח חג המולד יחד עם מוצרים בעבודת יד. שוק החג המולד בווינה, ולמעשה כל השווקים האחרים שלה הנפתחים במהלך החג, הם חלק ממסורת עתיקת יומין וחלקם מתוארכים עוד לימי הביניים. מאז עברו השווקים לא מעט שינויים והותאמו לאותה תקופה וכיום הם מושכים אליהם המונים.
היכן: בכיכר, מול בניין העירייה

Christmas market in Frankfurt

שוק חג המולד בלונדון

כיאה לערים אחרות, גם לונדון מציעה למבקרים בה כמה מוקדים מרהיבים של שווקי חג מולד. המוביל ברשימה זו הוא השוק שמתקיים מדי שנה בהייד פארק, במתחם המפורסם – Hyde Park Winter Wonderland, המציע אווירה שאין כמותה. מדובר באירוע חגיגי משפחתי ענק, אחד האירועים המוצלחים ביותר שיש ללונדון להציע במהלך החג, עם מבחר עצום של פעילויות, הופעות, החלקה על הקרח, מופעי קרקס וכמובן דוכנים המציעים למכירה כמעט הכול מהכול. תוכלו להשתתף בסדנאות פיסול קרח, להמריא לשמיים עם גלגל התצפית הענק האייקוני של לונדון ולראות את האורות הצבעוניים של העיר מקשטים כל פינה בה וכמובן גם לטעום מאכלים מקומיים מסורתיים, המוצעים להם בדוכנים.
היכן: הייד-פארק – Hyde Park Winter Wonderland

שוק חג המולד בפריז

פריז, עיר האורות, הופכת למוארת וססגונית עוד יותר, בסמוך לחג המולד וקשה שלא לשים לב לכל הקישוטים המעטרים אותה, שבחלקם מופיעים על כמה מהמבנים האייקונים הבולטים שבה. בעיר נערכים כמה וכמה שווקי חג מולד במשך מספר שבועות, שווקים באוויר הפתוח, הכוללים שלל של הפתעות, אירועים מיוחדים ושפע של דוכנים עם פריטים שונים וגם עם מזכרות חגיגיות. שווקים אלה, שמקורם בגרמניה ובאלזס, התפשטו ברחבי אירופה במהלך השנים והפכו בפריז עצמה לאירוע חגיגי שאסור לפספס. אפשר למצוא אותם בשדרות השאנז אליזה המפורסמות וכן בנקודות נוספות, הנחשבות לתיירותיות. כל שוק מביא איתו משהו מיוחד, אך כולם מאופיינים באווירה חמה וקסומה של חג המולד.
היכן: בכל רחבי העיר

Christmas market on the Champs Elysees in Paris at night

שוק חג המולד בברוז’

החל מסוף נובמבר הופך מרכזה העתיק של ברוז’ אשר נמצאת בבלגיה לחג מולד ענק וחגיגי במיוחד. השוק מציע למבקרים בו מגוון נהדר של דוכנים, המציעים מיני מאכלים שונים וגם משקאות מקומיים טעימים. שוקו חם תוצרת בית, עוגיות מסורתיות טובות, בירות בלגיות משובחות, גבינות והפתעות קולינאריות נוספות, את כל זאת ועוד תמצאו בתוך השוק עצמו. מתנות לכבוד החג וגם מזכרות להביא אותן לאנשים שאוהבים מוצעות לכם בשפע בשוק חג המולד, כמו גם קונצרטים של מקהלות מקומיות, הופעות מיוחדות ודוכנים שמציעים עבודות יד מקוריות.
היכן: המרכז ההיסטורי של ברוז’

שוק חג המולד בברלין

כיאה לעיר גדולה ומגוונת כל כך מציעה ברלין בסמוך לחג המולד, למעלה משישים שווקי חג מולד, הנערכים בנקודות שונות בה, כאשר המוכר וגם הפופולארי מכולם הוא זה המתקיים באלכסנדרפלאץ. ברלין מקבלת את פניהם של המוני המבקרים עם שלל של דוכנים מעוצבים חגיגיים ושפע של אירועים נהדרים, הנערכים בסמוך לשווקים. החל מסוף נובמבר אפשר למצוא בשווקי חג המולד של ברלין מוצרים מקומיים תוצרת יד, מאכלים מסורתיים המוגשים למבקרים, משקאות שעושים טוב בבטן ובעיקר אווירה חגיגית וקסומה. פונץ’ חם בערב קר בהחלט פתרון נהדר למי שרוצה להסתובב בשוק בין הדוכנים שבשווקים וגם וופלים טריים, שמכינים במקום.
היכן: ברחבי העיר

Christmas fair in Luxemburg