מהו ספורט אתגרי?

בניגוד לסוגי ספורט רגילים דוגמת ריצה, אירובי או יוגה, ספורט אתגרי מזמן לעוסקים בו סכנות גדולות יותר לפציעה. סוגי ספורט אלה יכונו לעיתים “ספורט אקסטרים”, ויכללו אחד או יותר מהמרכיבים הבאים: גובה, מהירות וסכנה.
העוסקים בספורט אתגרי עושים זאת בין היתר בגלל רמת האדרנלין הגבוהה והסיכון הגדול הכרוך בהם. עם השנים תפסו ענפי הספורט הללו יותר מקום גם בקרב תחרויות ספורט העולמיות. יחד עם זאת ישנם סוגי ספורט שלכם ייראו פשוטים וכיפים, ועדיין נכנסים תחת קטגוריה זו.
בנוסף, ישנה קטגוריה נפרדת לעוסקים בספורט תחרותי או מקצועי בחו”ל המחולק לרמה א’ ולרמה ב’ לפי סוג הפעילות. הרחבה זו כוללת את פעילותו של המבוטח במסגרת תחרות, התאגדות, הופעות וכדומה.

אילו סוגי ספורט נחשבים כספורט אתגרי בביטוח נסיעות לחו”ל?

פעילות ספורט יבשתית, כולל מוטורית: טרק, ספארי-חורף בלפלנד, רולר בליידס, סקייטבורד, אופנועי שטח, אופני שטח, מוטוקרוס, נסיעת שטח ברכבי 4X4, גלישת חול, ניווט תחרותי, שיפוט במשחקי כדור, קארטינג.

פעילות ספורט ימית, כולל מוטורית: גלישת רוח, גלישת גלים, שייט מפרשיות, אופנוע ים, סקי מים, ראפטינג, שייט קיאקים, מצנח רחיפה באמצעות סירה, מצנחי גלישת מים, שייט בסירות מירוץ, צלילה  חובבנית, גלישת גלים, גלישת רוח, שייט אבובים, שייט קיאקים, בננת ים.

פעילות ספורט גבהים, כולל מוטורית: צניחה, טיסה בכדור פורח, גלישת מצוקים, טיפוס הרים ו/או מצוקים, באנג’י, אומגה, טיפוס קירות, מזחלות אלפיניות / מזחלות הרים, פארק חבלים.

*שימו לב שסוגי הספורט שנכנסים תחת הקטגוריה יכולים להשתנות מפעם לפעם.

גולש סנואובורד

למי כדאי לרכוש ביטוח ספורט אתגרי?

מוצ’ילרים: מוצ’ילרים או תרמילאים בעברית, הם צעירים שטסים לטיולים ארוכים, ומתכננים – גם אם לא באופן מדוקדק – להתנסות בספורט אתגרי דוגמת בנג’י, צלילה, רכיבה על אופנע ים ועוד.

משפחות עם ילדים: אם אתם מתכננים חופשה בחו”ל עם המשפחה שתכלול פעילויות ספורטיביות לכל המשפחה דוגמת שיט אבובים, קאיקים, סקי, סקי מים ועוד.

*ניתן לעשות את הביטוח עד גיל 76.

איזה ביטוח כדאי לעשות לחופשת סקי? 

חובבי ספורט חורף מכל הגילאים עד גיל 76 שמתכננים חופשת סקי, סנובורד ושאר סוגי ספורט שלג, מומלץ לעשות ביטוח ספורט חורף.

מה כדאי לקחת אתכם כשאתם מתכננים חופשת ספורט אתגרי?

  • ציוד אישי:

ככל שאתם עוסקים באופן קבוע בספורט אתגרי, כדאי שהציוד הרלוונטי שבו אתם עתידים להשתמש יהיה חלק מהכבודה שלכם. לא תמיד תוכלו לרכוש בשטח את מה שנחוץ, וכמובן שכדאי לנסוע עם ציוד שאתם מכירים וסומכים עליו.

  • תיק עזרה ראשונה:

כל מה שאתם זקוקים לו במסגרת הספורט הייחודי שאתם עושים. גם במקרים כאלה לא כדאי לסמוך על מה שתמצאו בארץ היעד. מורידי חום, תחבושות מיוחדות או משחות לסוגיהן לא נמכרות באותו אופן במדינות שונות. בנוסף יהיה זה בזבוז זמן להתחיל לחפש בית מרקחת.

  • תרופות מרשם:

ככל שיש לכן כאלה כדאי ומומלץ לקחת בתיקכם האישי למטוס, וכן להצטייד במרשם באנגלית בתוקף למקרה שתזדקקו.

  • מסמכים רפואיים:

לעוסקים בספורט אתגרי יש לעיתים פציעות. אם אתם סובלים ממצב קיים/כרוני נמליץ שתקחו אתכם סיכום מצב רפואי באנגלית, שיוכל לסייע לרופא המטפל בשטח ובנוסף לבצע הרחבה למצב בריאותי קיים בבואכם לבטח את עצמכם.

גולש גלים

מדוע חשוב לעשות ביטוח מיוחד לכיסוי ספורט אתגרי?

כיסוי, איתור וחילוץ

הרחבה זו אינה בהכרח חלק מהפוליסה הרגילה, ובחלק מסוגי הספורט האתגרי ייתכן בהחלט שתזדקקו לה. בהיעדר ביטוח לחילוץ איתור וחיפוש בחו”ל אתם עלולים גם לקבל טיפול לא מספק בזמן אמת, וגם למצוא את עצמכם עם חובות כבדים.

יותר נטייה להיפצע

כאמור העוסקים בספורט אתגרי מזמנים להם יותר אדרנלין ויותר סכנות. משם כשם שאת מאבטחים את עצמכם בטיפוס על מצוק, כך חשוב לבטח את עצמכם כדי שתוכלו לקבל טיפול איכותי.

צורך בעזרה

אם חלילה תיפצעו או תזדקקו לעזרה, אתם צריכים לוודא שהביטוח שבידכם יאפשר או הטסה שלכם חזרה לארץ או הטסה אליכם של בן משפחה/קרוב שיוכלו לסייע לכם.

אישה מטפסת על צוק

לסיכום 

אנשים רבים נוסעים לחו”ל כדי ליהנות מפעילות ספורטיבית אתגרית או תחביבית כלשהי. מכיוון שפעילות זו כרוכה, מטבע הדברים, בסיכונים רבים, מומלץ להרחיב את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו”ל של PassportCard, כך שתכסה גם סיכונים שמאפיינים את הפעילות האתגרית שלכם.