חולמים על טיול ליפן? אחרי שלוש שנים בהן הייתה סגורה בשל מגיפת הקורונה, ארץ השמש העולה פותחת את שעריה מחדש לתיירים. זוהי ההזדמנות להכיר תרבויות חדשות: לחוות את האווירה התוססת של טוקיו ואוסקה, לבקר במקדשים של קיוטו או לחזות בפריחת הדובדבן המפורסמת. 

בין אם אתם מטיילים לבד, עם קבוצה או עם המשפחה, תכנון של טיול ליפן יכול להיות מעט מורכב – ובדיוק בגלל זה הכנו לכם מדריך מפורט, עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הטיסה.

נוף מקדש ביפן בסתיו

כמה עולה טיול ליפן?

יפן אמנם נחשבת למדינה יקרה מאוד, אבל האמת היא שניתן לערוך בה טיול בעלויות סבירות לחלוטין. לינה תעלה החל מ-50 דולר ללילה, טיסה כ-1300$. מחיר ארוחה ביפן יכול לנוע בין חמישה דולרים למנה פשוטה בחנויות נוחות לעשרות דולרים במסעדות יוקרה. עם זאת, מחירי המזון בסופמרקטים מעט יקרים יותר מאשר בארץ. 

הנסיעות הבין עירוניות ברכבת מהוות הוצאה משמעותית (428 דולר לכרטיס חופשי לשבועיים), אך מומלץ שלא לוותר עליהן, מדובר ברכבות מהירות במיוחד ונוחות לשימוש שיחסכו לכם המון זמן בטיול.

מתי כדאי לטוס ליפן?

טיול עצמאי ביפן הוא אפשרי לאורך כל השנה, אך העונות המומלצות ביותר הן האביב (מרץ עד מאי), בו תוכלו לחזות בפריחת הדובדבן המפורסמת, והסתיו (ספטמבר עד נובמבר). בטיול ליפן בסתיו, תזכו לצפות בצבעי שלכת מרהיבים שלא כדאי לכם לפספס.
טיסות ליפן בדרך כלל יהיו עם קונקשן, וחשוב לשים לב שזמן ההמתנה לא ארוך מידי – כי אתם הולכים לבלות די הרבה זמן באוויר. ישנן חברות תעופה רבות המציעות טיסות ליפן, כמו גם אתרים וסוכנויות המציעות דילים שונים.

טיסה ישירה ליפן

חברות התעופה הישראליות כבר הודיעו על כוונתן להפעיל טיסות שבועיות לטוקיו החל ממרץ 2023. טיסה ישירה תיארך כ-11 שעות, וניתן (ואף מומלץ) לרכוש כרטיסים כבר מעכשיו.

כמה זמן הטיסה ליפן?

טיסות ליפן עם קונקשן, אורכות בין 16-22 שעות.

אגם קאוואגוצ'י - יפן בסתיו

מתי כדאי להזמין מלונות ביפן?

את המלונות ביפן מומלץ להזמין כמה שיותר מוקדם. בנוסף, מומלץ להוסיף אפשרות להחלפת תאריך, למקרה שיהיה לכם שינוי בתוכניות. הרוב המוחלט של מקומות הלינה הם באיכות גבוהה מאוד, כך שאתם יכולים להרגיש רגועים בנוגע למידת הנוחות והניקיון ביפן. אם אתם מתכננים טיול משפחות ליפן, חשוב לוודא שהמלון מתאים לילדים.

אפשרויות לינה ביפן

הזמנת מקום לינה אפשרית דרך האינטרנט בקלות ובנוחות (לא, אתם ממש לא חייבים לעשות את זה דרך סוכנות). 

כמה מהאתרים הגדולים והאמינים הם airBnb המצויין למי שרוצה להזמין דירה שלמה הכוללת מטבח,  Agoda או הוטלז קומביינד למציאת דילים זולים, וכמובן בוקינג הוותיק אשר מצטיין במדיניות ביטולים נוחה. אם אתם רוצים להשיג מחירים טובים והנחות משמעותיות, כדאי להזמין את המקום בהקדם – מיד אחרי שתבחרו את מסלולי הטיול ביפן. 

מספרי הטלפון החשובים (לגזור ולשמור) –

airBnb ישראל – 03-9399977

booking ישראל – 1-809-213-036

טיול ליפן עם הילדים

טיול ליפן עם ילדים הוא הזדמנות נפלאה לצבור חוויות משפחתיות בלתי נשכחות, ולחשוף את הקטנטנים למנהגים ותרבות שונה. מומלץ לבקר בטקס תה מסורתי, שהוא אחד מהמנהגים החשובים בתרבות היפנית, לצאת לטיול במקדשים היפהפיים או בארמון הקיסר בטוקיו. בנוסף, כמעט בכל עיר תוכלו למצוא שווקים מקומיים ומרכזי קניות לרוב. וכמובן, שאם הגעתם עם הילדים אל תפספסו ביקור בפארק דיסני.

המלצה לתכנון טיול ליפן

אם אתם מגיעים ליפן בקרוב, יחד עם עמית ומיכל, אספנו לכם את  5 המקומות שאסור לכם לפספס!

הרג’וקו, טוקיו – כשחושבים על טוקיו, כנראה מדמיינים את שכונת הרג’וקו! אחת השכונות הכי צבעיוניות בעיר, עם המון חנויות אופנה טרנדית של צעירים ושלל מסעדות ודוכני אוכל צבעוני, שכנראה לא תמצאו בשום מקום אחר בעולם! החל מקפה תלת מימד עם הלו קיטי, טוסט גבינה בצבעי הקשת, צמר גפן מתוק ענקי ועוד אוכל מושחת. ממליצים להגיע בסופ”ש כדי לספוג את האווירה החגיגית שהאזור מקבל.

אגם קאוואגוצ’י – נמצא באזור שנקרא “חמשת האגמים של הר פוג’י” ונחשב לפופולארי ביותר. האגם נמצא למרגלות הר פוג’י ומעבר ליופי הבלתי נתפס של ההר שתוכלו לראות ממנו, נמצאת בו אחת מהפגודות הכי מפורסמות ביפן – Chureito Pagoda.

קיוטו – העיר שמייצגת יותר מכל את יפן הישנה. בקיוטו יש קסם שאי אפשר להסביר במילים. רחובות צרים עם בתי עץ מסורתיים, מקדשים מרהיבים וטבע מדהים, זה רק על קצה המזלג ממה שיש לקיוטו להציע! ממליצים להיות בעיר לפחות 4-5 ימים כדי לחוות אותה כמו שצריך, ואם צריך לבחור מקדש אחד שלא היינו מוותרים עליו, זה יהיה מקדש Daigo-Ji (במיוחד אם אתם מגיעים בסתיו או באביב)

אראשיאמה, קיוטו – אם אתם מגיעים בתקופת הסתיו או האביב לקיוטו, אתם חייבים להגיע אל אזור ארשיאמה, אחד האיזורים היפים ביותר שיש בקיוטו. תמצאו כאן טבע עוצר נשימה שמחליף צבעים בהתאם לעונה – בזמן פריחת הדובדבן המפורסמת העצים נצבעים בלבן וסגול ובתקופת השלכת העמק כולו מקבל צבעי אדום כתום מטריפים, וכל זה לפני שהזכרנו את יער הבמבוקים – אחד המקומות המפורסמים בכל יפן!

שירקאווה-גו – אם מתחשק לכם לראות איך נראת יפן של פעם, שירקאווה גו זה המקום. הכפר המסורתי הזה נחשב לאתר מורשת עולמי ונמצא באזור שנקרא “האלפים היפנים”. הכפר נחשב למרהיב ביופיו ומקבל אופי שונה בכל עונה בשנה – בסתיו מתמלא בעצי שלכת בשלל צבעים, באביב פריחת הסאקורה נמצאת כאן בשיא ובחורף הכפר כולו מושלג. הכפר מפורסם במיוחד בזכות בתי “הגאשו-זוקורי” שמשמעות השם היא “ידיים שלובות בתפילה” על צורת הגג שלהם שדומה לידיים בתנוחת תפילה.

ביטוח נסיעות ליפן

כמו בכל טיול, גם כשמתכננים טיסה ליפן אסור לוותר על ביטוח נסיעות איכותי. הביטוח של פספורטכארד מעניק לכם כיסוי רפואי מלא, שירות מלא 24/7 בשפה העברית ותשלום באמצעות כרטיס אשראי ייעודי – ללא השתתפות עצמית.  

לרכישת ביטוח הנסיעות של פספורטכארד לחצו כאן.

כפר שירקאווה-גו