כל נסיעה לחו”ל מחייבת בביטוח נסיעות. הסיבה העיקרית לכך היא – ראש שקט. סיבה לא פחות חשובה בימינו היא כי בהרבה מדינות לא יתנו לכם לצאת מהשדה מבלי שתראו שיש לכם ביטוח. עלות הביטוח הנמוכה אל מול האפשרות שתצטרכו לקבל טיפול רפואי שגרתי ולשלם עליו הון, הופכת זאת להגיוני ביותר. הדבר נכון שבעתיים כמדובר בטיסה עם ילדים, בעיקר לאור הקלות בה ילדים ותינוקות נוטים למעוד, להצטנן או לחטוף וירוסים שונים, דווקא ברגע הכי לא נכון. הכתבה הבאה תעסוק בכל מה שכדאי לכם לברר לפני שאתם טסים עם המשפחה לחו”ל, איך מתכוננים, מה כדאי לקחת אתכם  ולמה צריך לדאוג כשבוחרים ביטוח נסיעות לחו”ל לילדים.

לעוד מידע על חופשה עם הילדים, מוזמנים לשמוע את פרק הפודקאסט המלא בנושא.

משפחה בחופשה

איך מתכוננים לנסיעה לחו”ל עם הילדים

כשמתחילים לתכנן חופשה משפחתית בחו”ל, יש מספר דברים אותם כדאי לבדוק לפני:

חופשות מבית הספר

בכדי למנוע הפסד של ימי לימודים, לרוב משפחות יבחרו לנסוע לחו”ל בזמן חופשה מהמסגרות. לכן כדאי לדעת מראש מתי לא מתוכננים לימודים, או שאולי תעדיפו לעשות גשר ולוותר על יום שישי אחד (אל תשכחו להודיע למורים מראש).

אטרקציות לילדים

בניגוד לבית שלכם שבו לפעמים הילדים יודעים להעסיק את עצמם, בחו”ל אתם בסביבה לא מוכרת. ולכן כדאי לבדוק מראש מה אפשר לעשות עם הילדים? האם יש ביעד אליו אתם נוסעים פארק שעשועים שווה שיעביר לכם יום או יומיים מהחופשה? גנים רחבי ידיים? אולי מתוכנן פסטיבל רחוב צבעוני באזור? כל דבר שילהיב את הקטנים וכנראה גם אתכם.

הסדרי לינה עם הילדים

ישנם מלונות שמציעים חדרי משפחה, עם חדר ילדים נפרד שיתן לכם מעט פרטיות ולעתים המחיר משתלם ביותר. לעומת זאת ישנם מקומות קטנים שידרשו מכם להצטופף בחדר אחד, דבר שלא מתאים לכל משפחה. שימו לב – במידה שאתם טסים עם תינוק חובה לבדוק האם יש מיטת תינוק במקום או שאולי תצטרכו למצוא הסדר משלכם (לול נסיעות, שינה משותפת במיטת ההורים).

השכרת רכב עם ילדים

משפחות רבות בוחרות בטיולי “כוכב” הכוללים נסיעות רבות, לכן כדאי למצוא שירות השכרת רכב משתלם שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. ישנם שירותי השכרה שילוו אתכם משדה התעופה ואחרים שמוגבלים רק לערים או למחוזות מסוימים וידרשו מכם נסיעה נוספת במונית רק בשביל להגיע אל הרכב. שימו לב שעליכם לוודא שיהיו ברכב כיסאות בטיחות תואמי גיל. אנחנו נמליץ להביא איתכם כיסאות מהארץ ולא לסמוך על חברת ההשכרה.

ילדה חולה ואמא

במה כדאי להצטייד בחופשה עם הילדים?

  • תיק עזרה ראשונה – הדברים הבסיסיים הם פלסטרים, יוד, צמר גפן, תחבושות, פדים אלכוהולים לחיטוי פצעים ופד חבישה דביק.
  • מורידי חום – קחו איתכם את התרופה שעובדת הכי טוב על הילדים שלכם, בין אם מדובר בסירופ או נרות. שימו לב שבמדינות שונות מוכרים תרופות מורידות חום שונות, כך שאם ילדכם מגיב הכי טוב לפרצטמול ובמדינה בה תהיו תמצאו רק איבורופן, תהיו בבעיה.
  • תרופות נוספות – לפני היציאה לחו”ל כדאי לבדוק עם רופא/ת הילדים אילו תחליפים ניתן למצוא לטיפול בדלקות, או בפריחות, גם ללא מרשם ולבדוק האם מוכרים אותן ביעד אליו אתם נוסעים. כדאי לבקש מרשמים לתרופות עבור כל המחלות השכיחות המוזכרות למעלה, כך שתוכלו לטפל במהרה לאחר התייעצות עם רופא.
  • קרם הגנה ואלוורה – שני התכשירים יגנו על הילדים גם מפגעי השמש וגם מכוויות או פריחות שונות שאולי יגיעו לאחר טיול ביער אירופאי ירוק.
  • טיפול באלרגיות – במידה ואחד הילדים סובל מאלרגיה מסויימת, או רגישות למזון כלשהו – חשוב להצטייד ביותר ממזרק אפיפן אחד, כדי שלא יחסר ברגע הקריטי.

המצבים הבריאותיים השכיחים ביותר בקרב ילדים

  • וירוסים של נשימה – אחד הוירוסים הנפוצים אצל ילדים, אך גם מלחיצים, בעיקר מאז תחילת מגפת הקורונה. שימו לב שבמידה וילדכם סובל מוירוס נשימתי, יתכן כי יפנו אתכם לבדיקת קורונה ואולי אף לבידוד עד לקבלת התשובה.
  • דלקת אוזניים – יתכן שבעקבות הטיסה יווצר לחץ באוזניים של הקטנטנים שיתבטא בדלקת. אצל הקטנים יותר זה יתבטא בבכי חזק ומשיכת אוזניים, אבל גם אצל הגדולים מדובר בחוויה כואבת מאוד ואפילו מבהילה ברגע הראשון.
  • דלקת עיניים – מתבטאת לרוב באודם בעיניים ובהפרשות דביקות. מדובר בדלקת מדבקת ביותר, אך יחסית פשוטה לטיפול לרוב בעזרת טיפות או משחה במרשם.
  • דלקת גרון – נגרמת לרוב על ידי חיידק הסטרפטקוקוס, ומתבטאת בגרון נפוח וכואב, חום וחולשה. מטופלת באנטיביוטיקה, שלרוב מעניקה שיפור מהיר וגם מורידה את סיכויי ההדבקה. גם כאן, במידה ואחד הילדים יחטוף דלקת גרון, יתכן ותופנו לבדיקת קורונה ולבידוד, בהתאם למדיניות במדינה בה אתם נמצאים.
  • פריחה/תופעות של העור – תופעה נפוצה שיכולה להופיע על העור בגלל הסביבה החדשה, חומרי ניקוי אחרים ועוד אלף ואחת סיבות. יתכן כי תראו אדמומיות קלה באזור מסוים בעור או אפילו בגירודים חזקים. תופעה לא נעימה, אך לרוב לא מסוכנת.
  • פציעות אורתופדיות – ילדים נופלים, זה דבר ידוע. אבל יש כאלה שנופלים קצת יותר חזק, לכן חשוב לשים לב שהקטנטנים נזהרים, בעיקר באזורים מבודדים, אבל לא רק. גם קפיצה ממיטה למיטה במלון יכולה להסתיים בנקע או אפילו שבר.
  • תולעים – המכה ה-11. תולעים ידועות כמדבקות ביותר, וגם אם הן לא גורמות לכאב או לחום אצל הילדים, הן עלולות לגרום לאי נעימות וחסך חמור בשעות שינה לכל בני המשפחה. למרבה המזל טיפול תרופתי מוכר שניתן במרשם רופא, מספק פתרון מהיר.

יתרונות הפוליסה של פספורטכארד 

ישנם לא מעט יתרונות לפוליסת ביטוח הנסיעות של פספורטכארד:

  •  מענה בעברית 24/7 – גם אם מדובר באזור זמן שונה, תמיד תקבלו מענה ובעברית. דבר שיכול להקל מאוד בהסבר על מהות הבעיה ובקבלת השירות בצורה הטובה יותר.
  • תשלום בכרטיס ביטוח לרופא – במקרה של ילדים יש סיכוי סביר שתצטרכו רופא, לכן התשלום בעזרת כרטיס ביטוח ששולם מראש, מקל מאוד על תהליך קבלת הטיפול ומפחית מכאב הראש הכרוך בטיפול בחו”ל
  • תשלום בכרטיס לבתי חולים – במידה וחס חלילה תאלצו להתפנות למיון, תוכלו לשלם על האשפוז בעזרת הכרטיס של פספורטכארד. גם כאן, יש חסכון משמעותי של בירוקרטיות וכנראה גם כסף.
  • אפשרויות הרחבה לציוד יקר ערך – במידה ומדובר בנסיעה עם תינוק, היא לרוב מלווה בציוד ייחודי לו – עגלה, לול וכו’, שעלולים ללכת לאיבוד או להיגנב במהלך הטיול. באמצעות אפשרות ההרחבה לציוד יקר ערך, תוכלו להבטיח שגם במקרה של אובדן או גניבה בין אם הפריט היה בחזקתכם או באחריותו של המוביל האווירי או ימי, אתם מכוסים.
  • הרחבת חילוץ, איתור וחיפוש בחו”ל – כשנוסעים עם ילדים חשוב לכסות את עצמכם מכל כיוון והדבר חשוב אף יותר גם בבואכם לבחור בהרחבה זאת. אם תאלצו לקצר את הנסיעה בגלל מצוקה כלשהי ולחלץ את עצמכם או את אחד הילדים, הרחבה זו תחסוך לכם כסף רב מצד אחד ותתן לכם שקט נפשי מצד שני.