הגעתם לחו”ל והמזוודה לא הגיעה? מודאגים מהמשך החופשה? מבולבלים ולא יודעים מה לעשות? ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך וחשוב לדעת כדי לעבור את משבר אובדן המזוודה בקלות.

אין דבר מתסכל יותר מלעמוד מול מסוע המזוודות בנמל התעופה, רגע לפני שמתחילים את החופשה לה חיכיתם כל כך, רק כדי לגלות שהמזוודה הנכספת כבר לא תופיע. בניגוד למה שרבים נוטים להאמין, לא מדובר בסיטואציה מופרכת במיוחד. 

כל מה שאתם צריכים לעשות במקרה של אובדן מזוודה 

    1. הבנתם שהמזוודה לא תגיע? יש מה לעשות
      ברגע שהבנתם שהמזוודה לא הגיעה איתכם ליעד או מתעכבת, קודם כל תנשמו עמוק- יש מה לעשות, עם זאת חשוב שתבצעו מספר פעולות כדי להגדיל את הסיכויים שתפגשו אותה שוב.
    2. דיווח על אובדן המזוודה לחברת התעופה
      עליכם לגשת ללא דיחוי למחלקת האבדות בשדה התעופה או לדלפק של חברת התעופה ופשוט לדווח על העיכוב. בעת הדיווח תקבלו אסמכתא מחברת התעופה הנקראת PIR – Property Irregularity Report  ומכילה את פרטיכם האישיים, מספר מעקב ואת קוד הכבודה. חשוב לוודא כי במסמך מתועדים פרטיהם האישיים של כלל הנוסעים להם התעכבה המזוודה ולא רק של אדם אחד במשפחה / קבוצה.
    3. לעדכן אותנו
      אם רכשתם כיסוי לכבודה בפספורטכארד, הדבר הבא שעליכם לעשות הוא ליצור עמנו קשר מיד לאחר קבלת האסמכתא מחברת התעופה. זאת על מנת ליהנות מהטענה של 150 דולר לכרטיס הפספורטכארד שברשותכם וכן על מנת שנוכל לסייע לכם באיתור המזוודה באמצעות שירות Find My Luggage. כאשר נקבל מכם דיווח על עיכוב הכבודה, נשלח אליכם קוד PIN איתו תוכלו למשוך את הכסף ולרכוש מוצרי בסיס להם אתם זקוקים על מנת להתחיל את חופשתכם.
    4. חלפו כמה ימים והמזוודה לא נמצאה?
      אם אתם עדיין בחו”ל לאחר שחלפו חמישה ימים מלאים מאז שהמזוודה היתה אמורה להגיע, אך היא טרם נמצאה, הדבר הרביעי שעליכם לעשות הוא לקבל מחברת התעופה אישור עדכני על העיכוב ולהעבירו אלינו כל עוד אתם בחו”ל. במקרה כזה, אם יש ברשותכם כיסוי כבודה בתוקף, תהיו זכאים לקבל פיצוי נוסף בסך של 850 דולר שנטעין לכרטיס הפספורטכארד שלכם, אשר גם אותו תוכלו למשוך באמצעות קוד PIN שיימסר לכם. כך תוכלו להשלים בראש שקט את רכישת הפריטים שחסרים לכם ולהמשיך ליהנות מהחופשה. במקביל, אנו נמשיך לנסות לאתר עבורכם את המזוודה.

מה היתרונות של השירות Find my Luggage של פספורטכארד?

במקרה של עיכוב בהגעת מזוודה ליעד בחו”ל, תוכלו לרכוש נעליים, פריטי לבוש, הלבשה תחתונה ומוצרי היגיינה בסיסיים בשווי של עד 150 דולר בסה”כ ובעת עיכוב מזוודה מעל 5 ימים מלאים בשווי של 850 דולר נוספים, וכאמור יהיה מי שידאג לנסות לאתר עבורכם את המזוודה בזמן שאתם תמשיכו להנות בחופשה.

פיצוי על אובדן מזוודה 

אם בסופו של דבר חלילה יתברר כי המזוודה אבדה לחלוטין, עליכם לפנות לחברת התעופה על מנת שתבחן מהו הפיצוי לו הינכם זכאים. אם רכשתם ביטוח כבודה בפספורטכארד, עליכם להעביר אלינו אישור מחברת התעופה כי המזוודה אבדה וכן אישור על גובה הפיצוי שקיבלתם ממנה על מנת שנבחן  אם אתם זכאים להחזר נוסף על פי תנאי הפוליסה, גובה ההחזר המקסימלי במקרי אובדן כבודה הינו $2500. חשוב לציין שאם קיבלתם פיצוי בגין עיכוב כבודה, סכום הפיצוי יופחת מההחזר לו תהיו זכאים בשל אובדן המזוודה.

המזוודה שלכם נמצאה! איך תקבלו אותה?

בכל מקרה שבו המזוודה אותרה, חברת התעופה צפויה לעדכן אתכם בכך שהאבדה נמצאה ולאחר מכן תעדכן אתכם בדרכים האפשריות להעברה של המזוודה לידיכם. זאת כמובן כל עוד דאגתם להצהיר על האובדן והעברתם את כל הפרטים הדרושים לחברת התעופה על מנת שתוכל לדעת כיצד ליצור איתכם קשר והיכן אתם נמצאים.

מוקדם יותר הסברנו מדוע מומלץ שלא לעזוב את נמל התעופה לפני שמצהירים על אובדן המזוודה. זוהי אם כך סיבה נוספת שכן במקרה שבו חברת התעופה תצליח לאתר את המזוודה, יהיה לה קל יותר ליצור איתכם קשר ולהגיע אליכם כדי למסור לידיכם את האבידה. ואם רכשתם כיסוי כבודה בפספורכארד ואתם זכאים לשירות Find My Luggage, אם נצליח לאתר את המזוודה עבורכם אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו על מנת לעדכן אתכם על כך, כאשר חברת התעופה היא זו שאמורה לדאוג להחזיר לכם את המזוודה.

מומלץ מאוד להיות ריאליים ולהפנים את העובדה שייתכן בהחלט שלא תזכו לראות עוד את המזוודה. אך באותה נשימה נציין כי מדי שנה מיליוני נוסעים זוכים להתאחד עם המזוודות שלהם, לעיתים זמן רב לאחר שכבר איבדו תקווה. לא אחת המזוודה האבודה מאותרת אף מספר שבועות לאחר שהלכה לאיבוד וכבר קרו מקרים שבהם האבידה הושבה רק לאחר שהנוסעים שבו לישראל.

ביטוח כבודה בפספורטכארד 

רוכשי כיסוי כבודה בביטוח נסיעות לחו”ל בפספורטכארד – חשוב לדעת!

תנאי הכיסוי המלאים בגין עיכוב או אובדן מזוודה מפורטים בפוליסה, וחשוב שתקראו אותם. הפיצוי בגין עיכוב מזוודה הוא חד פעמי עבור כל מבוטח בכל תקופת ביטוח. הפיצוי במקרה שהמזוודה התעכבה מעל 5 ימים, הינו בכפוף לכך שהכיסוי לכבודה עדיין בתוקף באותה עת, ובתנאי שאתם עדיין בחו”ל בעת הגשת התביעה. חשוב להודיע לנו על העיכוב בהגעת המזוודה מיד כשנודע לכם על כך.

השימוש בכרטיס הפספורטכארד, כפוף לעמלות משיכה, מגבלות נקודתיות בכספומטים השונים. שירות Find My Lugaage אינו חלק מהכיסוי הביטוחי. איתור הכבודה מבוסס על נתוני מערכת לאיתור כבודה ונעשה בכפוף למגבלותיה. אין באמור התחייבות למציאת הכבודה. החברה רשאית להפסיק את מתן השירות בכל עת.

 

לרכישת ביטוח הנסיעות של פספורטכארד לחצו כאן