דור דמרי ועמית ויזל יצאו לירח דבש בלתי נשכח במרוקו, ואנחנו הכנו לכם את כל מה שאתם צריכים בשביל טיול מושלם כמו שלהם.

כשחושבים על מרוקו חושבים על המבנים, התבלינים, הטעמים והתרבות העשירה. דור ועמית יצאו לירח דבש במרוקו, שכלל גם לא מעט גלישה. אז מה צריך בשביל לטוס למרוקו? אילו מקומות הכי מומלצים לביקור? ובאילו מלונות מפנקים כדאי לכם לשריין מקום? 

מה צריך בשביל לטוס למרוקו?

לפני הטיסה למרוקו עליכם להגיש בקשה לויזה ולמלא הצהרת בריאות. תוכלו לעשות זאת בקישור הבא. שימו לב כי ניתן להגיש את הויזה לאישור אחרי שכבר רכשתם כרטיסי טיסה ואישור הזמנת מלון (לפחות ללילה אחד). לאחר שהזמנתם את הטיסה ובית המלון, עליכם לגשת לשגרירות מרוקו עם הדרכון (מומלץ לעשות זאת מקסימום שלושה שבועות לפני הטיסה) 

השכרת רכב במרוקו 

תוכלו להשכיר רכב כבר בשדה התעופה, זוהי אופציה מומלצת להתניידות במרוקו בייחוד אם אתם מתכוונים לעבור בין ערים ועיירות. בנוסף הכבישים במרוקו מסודרים ונוחים לנהיגה.
טיפ חשוב- תנהגו במהירות המותרת (ולא יותר!), חוקי התנועה במרוקו נוקשים מאוד והכבישים מלאים במצלמות מהירות ושוטרים. 

יעדים מומלצים לביקור 

  • מרקש- כמובן שאין ביקור במרוקו בלי ביקור במרקש. העיר האותנטית ומלאת התרבות מציעה לתיירים חוויה של פעם בחיים בין השווקים למבנים המיוחדים, תוכלו ליהנות ממלונות מפנקים והכנסת אורחים חמה במיוחד. 
  • טגזוט ביי- על אף שטגזוט נחשבת למקום פחות מוכר, היא אחד המקומות שהכי כיף לטייל בהם. מדובר בעיירה קטנה עם אווירה אינטימית וחוף ים קסום, תוכלו למצוא שם מלונות מפנקים הצופים על חוף הים, ואם כל זה לא מספיק לכם היום נגמר מאוחר בטגזוט והשקיעה מתחילה רק בשמונה בערב. 
  • אימוסאן- עיירת גלישה קטנה הממוקמת 82 ק”מ צפונית לאגאדיר, ואם אתם חובבי גלישה מדובר במקום שהוא בגדר חובה לביקור. אגב, על פי פורבס מדובר באחד מהחופים היפים בעולם. 

מלונות במרוקו

הכנו לכם רשימה של כל המלונות השווים והמומלצים שדור ועמית ישנו בהם. 

  • מלון riu– המלון ממוקם בטגזוט ביי והוא נחשב לאחד מהמלונות המומלצים באזור.
    מדובר במלון חמישה כוכבים המתפרס על שטח של 89 דונם (!!), בנוסף לכך המלון הוא מלון הכל כלול עם תשע בריכות וארבע מסעדות. אם אתם חובבי גלישה, המלון ממוקם על הים ומוקף בחופים המיועדים לגלישה. 
  • ריאד sakkan– ריאד סאקן ממוקם בלב מרקש. ואם שאלתם את עצמכם “מה זה ריאד?”, אז מדובר ארמונות או אחוזות שהוסבו למלונות בוטיק ייחודיים ומעוצבים בצורה שתשאיר אותכם פעורי פה. החיסרון המרכזי בריאדים הוא שרובם ממוקמים ברחובות קטנים שאי אפשר להגיע אליהם ברכב/מונית, היתרון המרכזי הוא שרובם ממוקמים בלב העיר ככה שתוכלו ללכת ברגל ממקום למקום.
    ריאד סאקן מעוצב בצורה מודרנית ומשלב בתוכו גם אלמנטים מרוקאיים שיתנו לכם אווירה אותנטית. המלון מציע ארוחת בוקר מפנקת, חדרים מרווחים, בריכה וגג עם מסעדה ובר המשקיף על כל מרקש. 
  •  מלון Oberoi– מלון אוברי ממוקם במרקש וצופה על הרי האטלס המושלגים. מדובר ברשת מלונות פאר עולמית, כשהמלון במרקש נחשב לאחד המומלצים בכל מרוקו. המלון מתפרס על שטח של 120 דונם. במלון תוכלו להנות מארבע מסעדות שף שאחת מהן היא כמובן מרוקאית, בריכות פרטיות ספא מפנק, שיעורי יוגה פרטיים, מגרש טניס ועוד.
    אם אתם רוצים חופשה כמו של דור ועמית, תוכלו להזמין וילה פרטית עם בריכה. שימו לב כי במלון אין אפשרות לחדרים רגילים, תוכלו לבחור מבין מגוון הוילות שיש למלון להציע. 
  • Olo surf and nature– הוילה של אולו ממוקמת באימוסאן, ומציעה חדרים יפים ומפנקים אשר רובם צופים אל החוף. הוילה נחשבת מצויינת לגולשים, שכן היא ממוקמת על החוף באימוסאן, ומציעה שיעורי גלישה והשכרת גלשנים לאורחים. 

המלצות נוספות לביקור במרוקו

מדבר סהרה

מדובר באחת החוויות הכי מיוחדות בטיול למרוקו, כזאת שממש לא כדאי לכם לפספס. מומלץ לעשות לילה בגלאמפינג בלב המדבר. זוהי צורת לינה מקובלת בסהרה, והלינה היא באוהלים משודרגים ומפוארים, מאובזרים לגמרי! מבחינתנו, זה חובה לישון לפחות לילה אחד בגלאמפינג במרוקו! המדבר עצום ואינסופי ואין דבר יותר מדהים מלראות את הצבעי החול מתחלפים בהתאם למצב השמש. יש המון סוגים של מחנות גלאמפינג במדבר, אנחנו ממליצים על Merzouga Luxury Desert Camp.

מדבר אגאפיי

על מדבר סהרה המפורסם כולנו שמענו… אבל מי שמעוניין בחופשה מדברית קרובה למרקש, זה המקום! (מדבר סהרה נמצא במרחק של כ8-9 שעות נסיעה ממרקש בלי עצירות). זהו לא מדבר עם דיונות חול כמו הסהרה, אלא מדבר אבני. המדבר נמצא במרחק של שעה נסיעה ממרקש ותוכלו למצוא בו מגוון רחב של סוגי לינה, החל מאוהלים רגילים ועד לגלאמפינג מטורף כמו שלא חוויתם מעולם!

שפשוואן

שפשוואן היא עיירה קטנה שנמצאת בצפון מרוקו אשר מסיבה לא ברורה (יש המון תיאוריות) כל העיר העתיקה צבועה בגווני כחול. כן כן, כל הבתים והרחובות בגווני כחול מדהימים, לא תאמינו כמה זה יפה עד שתגיעו לשם! באופן כללי אין איזושהי אטרקציה מרכזית, ההמלצה היא פשוט להסתובב ברחובות ולהנות מהרחובות היפים, החנויות הפרוסות ברחוב והמסעדות. אם בכל מקרה תרצו זווית אחרת על העיר, אפשר לעלות לתצפית המנזר הספרדי ממנה אפשר לראות את כל העיר, אנחנו ממליצים מאוד להגיע לפני השקיעה הנוף מהמם! בערב אין יותר מידי מה לעשות חוץ מלהסתובב בכיכר המרכזית, לשמוע מוזיקת נגני רחוב ולחפש מקום לאכול ארוחת ערב.

ווארזאזאת

כחצי שעה נסיעה מווארזאזאת, נמצאת הקסבה המפורסמת “איית בן חדו – Ait Ben Haddou”, שאולי תהיה לכם מוכרת ממשחקי הכס – שם צולמה העיר “יונקאי”. כשתעלו לפסגת הקסבה יש בחור נחמד שאפשר לשבת במרפסת שלו לשתות תה ולהצטלם על רקע העמק – ממש מומלץ, הנוף מהמם! זוהי האטרקציה המרכזית באזור. העיר ווארזאזאת נחשבת ל”עיר הסרטים” של מרוקו. בעיר נמצאים שני אולפני קולנוע שאפשר לקחת בהם סיור בהם הפיקו הרבה סרטים מוכרים כמו אלאדין, המומיה, בלאק הוק דאון, ממלכת גן עדן וגלדיאטור.

מה חשוב לדעת על מרוקו? 

  • המטבע המקומי הוא דירהאם מרוקאי וערכו שווה ל0.34 שקל. 
  • יש טיסה ישירה ממרוקו לישראל, ואורכה הוא חמש וחצי שעות בלבד. 
  • המקומיים מקסימים ואוהבים מאוד ישראלים. 
  • אם גם אתם רוצים לטוס לטיול גלישה החודשים המומלצים הין הין אפריל לדצמבר. 
  • אל תפספסו ביקור בחמאם. החמאם שביקרו בו עמית ודור במרקש נקרא Le Bains, ונחשב לאחד המומלצים באזור ובמרוקו בכלל. 
  • מאכלים שאסור לפספס: ספינג’, מופלטה וקוסקוס טאג’ין עם ירקות.