אין ספק שחצי האי סיני נחשב לאחד המקומות האהובים לחופשה ע”י ישראלים, ועכשיו כשאזהרת המסע לסיני ירדה, זה הזמן לתכנן את הנופש המושלם. חופשה בסיני יכולה לכלול טיולים רגליים, ספורט ימי, צלילה, קניות וכמובן הרבה מאוד בטן גב. אז בין אם אתם טיפוסים של מלון יוקרתי בשארם א-שייח’ או חושה רומנטית בראס א-שטן, אספנו עבורכם את כל הפרטים החשובים לטיול בסיני.

שארם אל שייח


צילום: נדב סלום

טיסות לסיני

הדרך הפופולרית והמוכרת להגיע לחופשה החלומית היא הגעה למעבר הגבול טאבה, ומשם נסיעה במונית אל היעד המבוקש. אבל בשנת 2022 חוקי המשחק משתנים: חברות ישראייר וארקיע מפעילות קו טיסות ישירות לשארם א שייח’, איזור מלונות בסיני אשר ידוע באופיו היוקרתי והמפנק. מחירי הכרטיסים לסיני משתנים, ונעים החל מ-290 דולר ועד 800 דולר ויותר – אנחנו ממליצים לערוך סקר שוק מדוקדק ולא לחכות לרגע האחרון כדי להזמין טיסה. רוב הטיסות הישירות יוצאות בשעות אחר הצהריים, אם כי ניתן למצוא גם טיסות מוקדמות יותר.

אגרות מעבר לסיני

הכניסה מחייבת תשלום אגרת מעבר לסיני, משני עברי הגבול – הישראלי והמצרי. מדובר בתהליך ביורוקרטי קצר, הכולל מילוי פרטים אישיים ופרטי דרכון. את התשלום הישראלי ניתן לבצע מראש באתר מלגם. באתר זה תוכלו לבצע גם ביטול אגרה לסיני. קיימת אפשרות לשלם בהגעה, אך עדיף לחסוך זמן ותורים ופשוט לשלם מראש. בתשלום באתר ייגבה מכם 109 ש”ח, נכון לינואר 2023. בשונה מכך, בצד המצרי לא ניתן לבצע מראש תשלום אגרות נסיעה לסיני, מכיוון שיש לשלמן במטבע המקומי. התשלום בצד המצרי הוא 405 לירות. טיפ מאיתנו, נסו להמיר לכסף מצרי עוד בארץ משום שהתור להמרת הכספים בגבול ארוך במיוחד והעמלה נחשבת לגבוהה. הקפידו לשמור את אישור התשלום שתקבלו עד לחזרתכם ארצה, אחרת תצטרכו לשלם מחדש כשתחזרו.

מעבר הגבול לסיני

אם בכל זאת בחרתם להגיע דרך היבשה, תצטרכו לעבור דרך גבול סיני השוכן בין העיר אילת בצד הישראלי לטאבה בצד המצרי. בהגעתכם למעבר, ודאו שיש לכם את כל המסמכים הדרושים: דרכון ואישור תשלום אגרה בצד הישראלי (אפשר גם צילום בנייד).

האם הגבול לסיני פתוח?

מעבר הגבול לסיני פתוח 24/7, עם הגבלה על כניסת כלי רכב – עד 50 ביום. שימו לב שעליכם להחליט מראש אם אתם בוחרים להגיע במונית או ברכב פרטי, ולציין זאת בהזמנת אגרת המעבר לסיני באתר מלגם.

כניסה עם רכב לסיני

כניסה לסיני עם רכב יכולה להפוך את החופשה שלכם לקלה ופשוטה במיוחד, אך יש לשים לב שהכנסת הרכב אפשרית בכמה תנאים. ראשית, בעל הרכב חייב להיות נוכח. אם תרצו להגיע ברכב של חבר, תצטרכו לבקש ייפוי כוח מאושר על ידי עורך דין. הרכב צריך להיות רכב פרטי, ללא מצלמות קדמיות או מצלמת רוורס, הנעה בגז, תוספת מסחרית או כל דבר אחר שייתפס כבלתי סטנדרטי. לא ניתן להיכנס עם רכב 4X4 או רכב שברשיון שלו מותר להסיע מעל 7 אנשים כולל הנהג. נסיעה לסיני ברכב אפשרית לשבועיים בלבד (ואנחנו לא ממליצים לשחק עם הכלל הזה). כיום ניתן אישור כניסה רק ל-50 רכבים ביום – הקפידו להזמין את אגרת הכניסה מראש ולציין שאתם מגיעים עם רכב, אם לא ייתכן כי לא תתאפשר לכם כניסה עם רכב.
בנוסף לנהלים הבירוקרטיים שימו לב כי הנהיגה בכבישים של חצי האי סיני צריכה להיות זהירה במיוחד. במידה והחלטתם להיכנס עם רכב, שימרו על כללי הבטיחות ותנהגו בזהירות, בייחוד בכבישים התלולים ובעליות ובירידות שם הנהגים המקומיים נוהגים במהירות.

ביטוח רכב לסיני

ביטוח רכב בסיני הוא חשוב ביותר, ומתחלק לשניים – ביטוח חובה בצד המצרי וביטוח רשות מקיף בצד הישראלי. עלות ביטוח חובה היא כ-175 לירות. אם תרצו, תוכלו לעשות גם ביטוח רכב מקיף לסיני בצד הישראלי, שעלותו היא 635 ש”ח לשבוע. אנחנו ממליצים ללכת על בטוח, ולרכוש גם ביטוח מקיף כדי לוודא שלא תתקלו בבעיות.

תחבורה ציבורית והסעות לסיני

נסיעה לסיני באוטובוס היא לא הדבר הנוח ביותר שאפשר לדמיין, אך אם אתם מטיילים ללא ילדים ועם מעט ציוד הדבר בהחלט אפשרי. הדרך האידאלית להגיע ליעד שלכם היא באמצעות מוניות בסיני (אופתיה זולה ונוחה לכל כיס) – תוכלו לנהוג ברכב פרטי עד הגבול, ונסיעה עם נהג איתו קבעתם מראש עד המלון או החושה. בדרך זו תוכלו לנייד בקלות יחסית את המשפחה והציוד. אם אתם מעוניינים לחסוך בכסף (או סתם הרפתקנים), תוכלו להגיע למעבר הגבול באוטובוס של אגד ומשם לקחת את האוטובוס המצרי המקומי שנוסע בין טאבה לחופים פעמיים ביום – בבוקר ובצהריים.


צילום: נדב סלום

כרטיסי סים וחבילות גלישה בסיני

הקליטה הסלולרית בסיני לרשתות ישראליות היא לא מספקת בלשון המעטה. אם אתם נוודים דיגיטליים, או פשוט רוצים להישאר זמינים למשפחה ולחברים בזמן החופשה, אנחנו ממליצים בחום לרכוש חבילת גלישה לסיני מאחת החברות המצריות. סים לסיני יכול להיות גם השקעה לטווח ארוך (כי זו בטח לא הפעם האחרונה שלכם בחצי האי). את הכרטיס תוכלו לרכוש בטאבה, ממש עם ההגעה לסיני. המחירים זולים למדי – החל מ-10 דולר לחבילה. אם אתם בכל זאת מתעקשים על סים ישראלי, תוכלו לרכוש חבילת גלישה לסיני דרך דואר ישראל.

שקעי חשמל בסיני

את רוב מכשירי החשמל שלכם תוכלו לחבר ללא בעיה לשקע חשמל בסיני – מטען לפלאפון, מברשת שיניים חשמלית וכו’. אם יש לכם מכשירים “כבדים” בעלי תקע של שלושה פינים, כמו לפטופ, תצטרכו לרכוש מתאם. את המתאם ניתן למצוא בחנויות כלי בית בצד המצרי, אך עדיף להצטייד מבעוד מועד במתאם אוניברסלי.

ביטוח נסיעות לסיני

אחד הדברים היפים והייחודיים ביותר בסיני הוא העולם התת ימי העשיר, ולכן כמעט כל חופשה בחצי האי כוללת גם צלילה. כאשר רוכשים ביטוח רפואי לסיני, יש לוודא כי הוא כולל כיסוי גם לספורט ימי ופעילויות אתגריות, אשר ייתן לכם מענה הולם וכיסוי מקיף בכל מקום ובכל זמן – גם במקרה של תאונות צלילה. שימו לב כי לחברות הביטוח יש הגדרות שונות לצלילה, על פי עומק, פעילות חובבנית או תחרותית וכו’. אל תסתמכו על שירותי הבריאות המצריים – אלו לא מתפקדים בצורה מיטבית, בלשון המעטה. ביטוח הנסיעות של פספורטכארד ילווה אתכם בטיול לסיני, כך שתוכלו ליהנות ללא חשש בכל פעילות ולחזור הביתה בשלום.

5 המקומות בסיני שאסור לכם לפספס

שלחנו את נדב סלום ואיתי ארליך בלוגרי טיולים לנסיעה מיוחדת בסיני. הם חזרו עם חמישה מקומות שאסור לכם לפספס בביקור שלכם בחצי האי.

  1. הלגונה הכחולה וראס אבו גלום – במרחק של 20 דקות נסיעה מדהב (دهب) תוכלו להגיע לאחת מהצלילות המדהימות והמומלצות ביותר בעולם. את הצלילה תוכלו לעשות עם בלוני חמצן או עם שנורקלים, כמובן שהצלילה עם בלוני חמצן מומלצת רק למי שכבר עשה כזו בעבר. גם בלגונה הכחולה וגם בראס אבו גלום, תוכלו להתחיל את הצלילה ישר מהחוף או בעזרת סירה. בצלילה תוכלו להנות משלל דגים צבעוניים, דגי ליצן, צבי ים ונוף ימי צלול ויפהפה.
  2. קאסל זמאן – מדובר בטירה יפהפיה הממוקמת במרחק של 10 דקות נסיעה מנואיבה (نويبع). בטירה עצמה תוכלו למצוא בריכה מדהימה החצובה בסלע ומשקיפה אל הים. הכניסה היא בעלות של 45 יורו וכוללת ארוחת צהריים מסורתית בבישול איטי. לאחר שתזמינו את האוכל מצפה לכם כשעה המתנה, שכן האוכל נעשה בבישול איטי כמיטב המסורת. בנתיים תוכלו להנות מהבריכה וגם מהסאונה במקום. האוכל נחשב למאוד טעים וכולל בשר ודגים, וגם מנה צמחונית טבעונית.
    שימו לב! אין כניסה למקום בקבוצות של גברים בלבד, על מנת להיכנס למקום חייבת להיות לפחות אישה אחת בקבוצה.
  3. הר סיני – מי שמחפש הרפתקאה ופחות בטן גב יכול לנסוע להר סיני. מדובר בחוויה היסטורית, עם נוף חד פעמי המשקיף על הרי סיני. יש שלל טיולים אשר ניתן לעשות להר, מטיול מקיף של 4-5 ימים ועד טיול יום קצר של כמה שעות. מומלץ מאוד לקחת טיול אשר מגיע לראש ההר בזריחה.
    אל ההר תוכלו להגיע ישירות מגבול טאבה (طابا), הנסיעה לוקחת כ-3 שעות נסיעה. תוכלו לצאת גם מנואיבה (نويبع) או מדהב (دهب), ולקצר את הנסיעה לשעתיים.
  4. שאראם א שייח – שאראם א שייח (شرم الشيخ) היא אחת הערים המומלצות לנופש המושלם, מדובר בעיר מפותחת ותיירותית המציעה לכם חווית נופש אקסלוסיבית ובתי מלון ברמה גבוהה. בנוסף, אם אתם לא מעוניינים לעמוד בתורים בגבול תוכלו לקחת טיסה ישירה מישראל באורך של כשעה וחצי ישירות לשאראם א שייח. בעיר תוכלו להנות ממלונות ברמה גבוהה, קזינו, מועדונים, ברים, מסעדות, מרכזי קניות מפוארים, שווקים ועוד.
  5. חושת ניו מון איילנד – חושות הן חלק מחווית האירוח שישראלים נוסעים במיוחד בשבילהן לסיני. חושת ניו מון איילנד ממוקמת בראס אל שטן, כ-40 דקות נסיעה מגבול טאבה. אם אתם מחפשים חופשה משפחתית, אל תדאגו חושת ניו מון איילנד מתאימה למשפחות וגם לצעירים. בחושה קיימים מספר סוגי חדרים: חדרים עם מזגן (על רכס ההר), חדרים ללא מזגן עם מאוורר, חדרים זוגיים וחדרים משפחתיים. המחירים כמובן משתנים בין סוגי החדרים, טווח המחירים הוא בין 80-300 ש”ח ללילה כשהמחיר כולל ארוחת בוקר. במקום גם תוכלו למצוא מסעדה מעולה וכמובן שהחושה צמודה לחוף.