סיני קרובה ונגישה מתמיד, אבל היא עדיין נסיעה לחו”ל לכל דבר. הכנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח נסיעות לסיני, ומהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם לפני הנסיעה שלכם לחצי האי. 

האם צריך ביטוח נסיעות לסיני?

ישראלים רבים חושבים שבגלל הקרבה לארץ, אין צורך לרכוש ביטוח נסיעות לסיני, כשלמעשה זה אחד מהדברים הכי חשובים לדאוג להם לפני שאתם מגיעים לחצי האי.
למרות שסיני נחשב ליעד קליל אותו לרוב חוצים דרך מעבר הגבול היבשתי, נסיעה לסיני היא נסיעה לחו”ל לכל דבר ועניין. מרגע שחציתם את הגבול – ביטוח הבריאות הישראלי לא תקף יותר ולא תוכלו להיעזר בו. 

לכן, רכישת ביטוח נסיעות לסיני היא קריטית בדיוק כמו רכישת ביטוח לכל מדינה אחרת, ויכול לסייע לכם במקרה של תאונה, מחלה או פציעה. 

מה צריכה לכלול פוליסת ביטוח נסיעות לסיני?

סיני היא חלק ממצרים, מדינת עולם שלישי עם שירותי רפואה מוגבלים למדי. לכן, כשאתם רוכשים ביטוח נסיעות, ודאו שאתם מכוסים בכל מצב: מחלות, תאונות, איתור וחילוץ וכן הטסה חזרה לארץ במקרה הצורך.

סיני היא גם מקום מעולה לספורט אתגרי: צלילה, גלישת רוח, טיפוס הרים ועוד. כדאי שפוליסת הביטוח שלכם תכסה את הפעילויות האלו (גם אם אתם מתכוונים רק לנפוש – תשאירו את כל האופציות פתוחות). שימו לב: כשרוכשים את הפוליסה, יש להגדיר את מצרים כמדינת היעד.
בנוסף, תבדקו האם ביטוח הנסיעות שלכם כולל את התוספות הבאות: 

  • ביטוח איתור וחילוץ- שירותי הרפואה בסיני הם לא בסטנדרט גבוה, ולכן כדאי לרכוש הרחבה של איתור וחילוץ למקרה בו האירוע הרפואי מחייב זאת.
  • ביטוח לספורט אתגרי- ספורט אתגרי ימי בסיני הוא פופולארי ומומלץ, בעיקר אם אתם חובבי צלילה. עם זאת, כמו בכל ספורט ימי שאתם עושים ברחבי העולם חשוב שגם בסיני יהיה כיסוי שיבטח אתכם על כל מקרה שלא יבוא. זיכרו שגם טיול ג’יפים או טיול בהרים של סיני נחשבים לספורט אתגרי, ולכן אנחנו ממליצים לכם להוסיף   כיסוי לספורט אתגרי שיכסה אותכם בכל פעילות. 
  • ביטוח כבודה וציוד אלקטרוני בסיני- על אף שברוב המקרים עוברים את הגבול לסיני דרך הגבול היבשתי ולא בטיסה, אנחנו עדין מציעים לכם לדאוג לביטוח כבודה במקרה של אובדן או גניבת כבודה, ובנוסף ביטוח לציוד אלקטרוני מפני גניבה- כמו טלפון נייד/ מחשב נייד/ מצלמה. גם בסיני, כמו בכל מקום בעולם עלולות להיות גניבות של ציוד עיקר ערך.

טאבה מצרים

מהם התנאים למעבר הגבול לסיני (טאבה)?

יש להציג אגרת מעבר ששולמה מראש עם תאריך ההגעה לגבול ותאריך חזרה משוער, את האגרה ניתן לרכוש באתר מילגם, ואותה אתם מציגים במעבר הגבול הישראלי. שימו לב כי בצד המיצרי יש אגרה נוספת שעליכם לשלם במטבע של לירה מצרית. ממש לפני התשלום תוכלו להמיר כסף בצ’יינג’ המיצרי. אם יש לכם אפשרות, אנחנו ממליצים לקנות את הלירות המצריות בארץ.

טיסות לשארם א שייח 

מתווה האבטחה האווירי שנחתם בין ישראל ומצרים, גרם לפתיחת קו תעופה חדש בין נתב”ג לשארם א שייח’. שארם א שייח’ נמצאת בחלקה הדרומי של סיני, ולכן אם אתם רגילים לנפוש בטאבה או נויאבה לא מומלץ לקחת טיסה לשארם א שייח’, שכן טיסה כזו יכולה להאריך לכם את הדרך משמעותית ותוכלו להיכנס כבר מהגבול היבשתי. לכן, לפני שאתם סוגרים טיסה לסיני ושמחים כי לא תצטרכו לעמוד בגבול, עדיף לכם לבדוק האם מקום הלינה שלכם קרוב לאזור. עם זאת, זיכרו ששארם א שייח’ נחשב לאזור עם מלונות מפנקים במיוחד ברמה בינלאומית, ככה שאם כבר החלטתם לטוס לסיני אנחנו ממליצים בחום לשקול להמשיך את החופשה שלכם שם. 

אז כמה תעלה לנו חופשה בסיני?

חופשה בסיני היא אחת החופשות האטרקטיביות ביותר שישנן לקהל הישראלי. אחד היתרונות הברורים של חופשה בסיני, הוא העלויות הנמוכות עד גיחוך: אשרת הכניסה עולה כ-100 שקלים בלבד, נסיעה במונית ממעבר הגבול תעלה לכם בין עשרות שקלים ועד כ-200 שקלים (תלוי  במרחק כמובן) ולינה בסיני תעלה לכם בין עשרות שקלים ללילה עבור חושה פשוטה ועד כ-150 שקלים ללילה בבית מלון. גם הארוחות בסיני זולות מאוד ולכל היותר יעלו לכם כ-30 שקלים לארוחה (אם תחליטו “להתפרע”).

לפיכך אם תבחרו להגיע למשל לשלושה לילות, ללון בבית מלון מצוין, לצלול בחוף מסודר, לצאת לטיול טרקטורונים בחולות, לאכול במסעדות טובות ואפילו להצטייד בשלל מזכרות לחברים שנשארו בארץ, עדיין אין סיבה שתצטרכו להשקיע יותר מ-1,000 שקלים לבן אדם.  ועל כן, חופשה בסיני הוא חופשה מאוד אהודה בקרב המשפחות הישראליות שיכולות לצאת לחופשה עם המשפחה המורחבת מבלי “לקרוע את הכיס”.

קורונה בסיני – מה קורה במעבר הגבול לסיני (טאבה) היום?

כמו במרבית המקומות בעולם, גם בנסיעה לסיני לא תזדקקו לבדיקת קורונה. 

היכן ישראלים אוהבים לנפוש בסיני?

רוב היעדים הפופולאריים בקרב ישראלים, ממוקמים ברצועת החוף בחלק המזרחי של חצי האי, שנמתחת על פני כ-230 ק”מ מראס מוחמד בחלקה הדרומי ועד מפרץ אילת בצפון. כ-35 ק”מ דרומית לטאבה, תמצאו את ביר-סוויר, הנחשב לאחד האזורים החביבים ביותר על הקהל הישראלי וכ-20 ק”מ דרומה, תמצאו את ראס אל-שטן שמציע נוף מרהיב הן מעל והן מתחת לפני הים.

נואיבה, הפנינה של מפרץ עקבה, ממתינה לכם כעשרה ק”מ דרומה משם, כשבנואיבה ממתינים לכם בנוסף לחופים הקסומים, גם מרכז עירוני, שמורת טבע וכפר נופש מסודר. דרומית לנואיבה, כ-130 ק”מ ממעבר הגבול בטאבה, נמצאת דהב, עם אתרי הצלילה הנדירים שלה ומעט צפונה מדהב, ישנה רצועת חוף מהממת בשם ראס אבו-גלום, שידועה בזכות השקט הממכר והמים הצלולים שלה, שצבעם טורקיז משגע. דרומית לדהב תמצאו שמורת טבע שבליבה כפר דייגים קטן בשם נאבק ואם תמשיכו לכיוון דרום, תגיעו את עיירת הקיט המפורסמת, שארם א-שייח.

כפי שניתן לראות כדי להבין היכן כדאי לכם לבלות את החופשה הקרובה לכם בסיני, ראשית עליכם להחליט מה מתחשק לכם לעשות במהלך החופשה. אם אתם מעוניינים להישאר קרובים לגבול ועדיין ליהנות מחופים מופלאים, טיולי גמלים, טיולים רגליים או טיולי ג’יפים בדיונות, לכו על חופשה בביר-סוויר. מעוניינים בשקט מוחלט? תנו עדיפות לראס אבו-גלום, רצועת החופים שניתן להגיע אליה ברכב שטח 4X4 או בסירה בלבד.

האמת היא שהדרך האולטימטיבית להבין מהו היעד המתאים לכם ביותר, היא פשוט לפתוח את הפה ולהכריז שאתם מעוניינים לנפוש בסיני. רוב הסיכויים שתוך לא יותר מעשרים דקות, תמצאו את עצמכם עם עשרות המלצות מישראלים שכבר נפשו בסיני וישמחו לשתף אתכם בחוויותיהם.