תורים ארוכים בשגרירות, ראיונות מלחיצים, ערימות של מסמכים והרבה כאב ראש? לא עוד. באוקטובר האחרון הצטרפה ישראל למועדון האקסקלוסיבי של 40 המדינות אשר נהנות מפטור לויזה לארצות הברית. כדי לקבל את הפטור – או בשמו הרשמי, אישור ESTA – צריך רק למלא טופס קצרצר באתר הממשל האמריקאי. איך עושים את זה בקלות ובמהירות? כל הפרטים בכתבה. 

איך מקבלים פטור מויזה לארה”ב (אישור ESTA?)

אישור ESTA הוא מסמך המאפשר כניסה לארצות הברית ללא ויזה. ראשי התיבות מייצגים את המילים Electronic System for Travel Authorization, כלומר אישור כניסה אלקטרוני. אישור ESTA ניתן רק לאזרחי מדינות מסוימות, והחל מאוקטובר האחרון – גם לישראלים. 

קיימים מספר הבדלים בין אישור ESTA לויזה רגילה: האישור מעניק זכות שהייה של עד 90 יום למטרות תיירות או עסקים (לעומת 180 עם ויזה). הוא תקף לשנתיים, במהלכן תוכלו להיכנס לארצות הברית כמה פעמים שתרצו כל עוד אורך כל ביקור לא עולה על פרק הזמן המותר. 

בניגוד לויזה, אשר מצריכה הגשה של מסמכים רבים, הגעה לראיונות בשגרירות ותקופות המתנה – קבלת האישור היא תהליך קצרצר ופשוט, עליו נפרט בהמשך כתבה זו. 

מה ההבדלים בין אישור ESTA לויזה לארה”ב?

אישור ESTAויזה לארה”ב (אשרת כניסה)
תנאים נדרשיםללא עבר פלילימחזיקי דרכון ביומטריללא היסטוריית גירוש מארה”ב או ממדינות אחרותמטרת ביקור תיירותית, עסקית או קונקשןמסמכים המוכיחים שמרכז החיים הוא בארץמסמכים המוכיחים יכולת לממן את תקופת השהות בארה”ב
דרכון נדרש ביומטרי שהונפק עם תוקף ל10 שנים לבגיר, ועם תוקף של 5 שנים לקטינים.ביומטרי או רגיל
כמה זמן לפני הטיסה צריך להגיש בקשהלפחות 72 שעות – אם כי לרוב התשובה תתקבל מהר יותרלפחות חודש וחצי – מומלץ לרכוש את הכרטיס רק לאחר קבלת הויזה
רלוונטי גם לילדיםכןכן – מתחת לגיל 14 אין צורך להגיע לראיון
רלוונטי למי שסורב כניסה לארה”ב בעבר לאכן, בכפוף לראיון ובחינת המקרה בשגרירות או בקונסוליה
מאפשר עצירת ביניים בארה”בכןכן
מחיר21 דולר160 דולר
תהליך קבלת תשובהתשובה תתקבל בדואר אלקטרוני במקרה של סירוב – לא ניתן לערער, יש להגיש בקשה לויזת תייר רגילהתשובה אמורה להתקבל עד 72 שעות מרגע הגשת הבקשה, במידה ויש עיכוב מומלץ ליצור איתם קשר להבין את הסיבה.קבלת תשובה חיובית או שלילית בעת הראיון בשגרירותבמקרה של תשובה חיובית – הדרכון מגיע הביתה עם שליח תוך חמישה ימי עסקים
משך שהות 90 יום180 יום, או בהתאם לסוג הויזה שברשותכם
תוקףשנתיים10 שנים קיימים מקרים מיוחדים בהם תינתן ויזה קצרה יותר
האם ניתן להאריךלא, יש להגיש בקשה לויזה רגילהכן, באמצעות הגשת בקשה מנומקת


כיצד להגיש בקשה לאישור ESTA?

הגשת בקשה לאישור ESTA מתבצעת אך ורק דרך הטופס הרלוונטי באתר המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית. 

קיימים אתרים חיצוניים אשר מציעים למלא את הטופס עבורכם תמורת תשלום – אך אם אתם קוראים אנגלית ברמה סבירה, אין כל סיבה שלא תוכלו לעשות זאת בעצמכם. עם זאת, חשוב למלא את הטופס כולו ולענות על השאלות בריכוז ובתשומת לב.
ניתן להגיש בקשה אחת עבור קבוצת אנשים הנוסעת יחד (כמו משפחה). מילוי הטופס לוקח 20 דקות בממוצע, ויש להכין מראש את הפרטים האישיים של כל אחד מהנוסעים:

  • פרטי דרכון ביומטרי  
  • כתובת מייל 
  • מקום עבודה
  • איש קשר למקרה חירום 
  • פרטי אשראי או פייפאל (לתשלום האגרה)

במקרה של דחיית הבקשה, לא יתקבל הסבר בנוגע לסיבת הדחייה. עם זאת, חשוב לציין שכל עוד מילאתם את הטופס כהלכה ואין לכם עבר פלילי – אין כל סיבה שתסורבו.
במידה ובקשתתכם לפטור מויזה לא אושרה, ניתן לפנות לתהליך הנפקת ויזה תייר בשגרירות בנוהל הקודם.

האם צפויות בעיות עם הפטור מויזה בעקבות המלחמה? 

אכן ישנם דיווחים לפיהם האמריקאים עוקבים אחרי עמידתנו בתנאי ההסכם, אך נכון לכרגע אין התפתחויות ופגיעה בפטור לא נראית באופק. עדכונים בנושא במידה ויהיו ניתן לקבל באתרים הרשמיים וגם באינסטגרם של פספורטכארד.

מה לעשות אחרי שהבקשה ל-ESTA אושרה?

מומלץ להדפיס את האישור כדי שתוכלו להציגו בהגעה לארצות הברית. בכל מקרה, ודאו שיש לכם את מספר האסמכתא של הבקשה. 

חשוב לדעת כי בקשת ESTA שאושרה לא מבטיחה כניסה לארה”ב. ההחלטה הסופית נתונה בידי אנשי ביקורת הגבולות הנמצאים בשדה התעופה. לכן, מומלץ להכין מראש את כל פרטי הנסיעה באופן מסודר (מקומות לינה, אנשי קשר, כרטיס חזרה וכו’), אותם תוכלו להראות אם ישאלו אתכם על התכניות לביקור. 

מה לעשות עם הויזה לארה”ב?

אם אתם מחזיקים בויזה בתוקף, אין צורך להנפיק אישור ESTA. במידה ויש לכם תור להנפקת ויזה בשגרירות או בקונסוליה, מומלץ שלא לוותר עליו, בעיקר אם כבר שילמתם את האגרה. חשוב לזכור שהויזה תקפה לטווח ארוך ומאפשרת שהות של עד חצי שנה, מה שהופך אותה ליעילה יותר במקרים מסויימים.

רכישת ביטוח לארצות הברית בפספורטכארד

ארצות הברית ידועה בתור מדינה עם מערכת בריאות איכותית, אך יקרה מאוד. עלותם של טיפולים רפואיים יכולה להרקיע שחקים, ולכן חשוב מאוד לבחור בפוליסת ביטוח אשר תכסה אתכם באופן מקיף. הביטוח של פספורטכארד מעניק כיסוי רפואי נרחב וכן כרטיס חכם באמצעותו תוכלו לשלם על שירותים רפואיים – בלי להוציא שקל מהכיס.