טיול תרמילאים הפך להיות כמעט מסורת בקרב מי שנמצא בתחילת שנות העשרים שלו, אחרי שירות צבאי ו/או לפני תחילת “החיים האמיתיים”, לימודים אקדמיים וקריירה. אנחנו נוסעים לכמה חודשים או אף למעל שנה, ליעדים שונים כמו המזרח הרחוק, דרום ומרכז אמריקה, או אף אזור אוסטרליה וניו זילנד. לכל אחד טיול ה”מוצ’ילרים” שלו (הידעתם? המוצ’ילר נקרא כך בשל המוצ’ילה – תרמיל בספרדית – שעל גבו, אם כן, מוצ’ילרים הם בעיקר הטיילים של דרום אמריקה) אבל יש דברים שכדאי שיהיו לכם בתיק – לא משנה לאן תיסעו.
אז, לפני שיוצאים לטיול הגדול הקפידו שבמוצ’ילה שתלווה אתכם יהיה כל מה שאתם צריכים. אתם מוזמנים להיעזר ברשימה שהכנו לכם של ציוד חיוני לתרמילאים.

רגע לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך – לביטוח נסיעות לחו”ל הכנסו לכאן

תרמיל טוב, תיק קטן ופאוץ’

את התרמיל תסחבו על הגב לאורך הטיול, חשוב שיהיה לכם נוח, במיוחד בטרקים. לכן, הצטיידו בתרמיל איכותי, גדול מספיק (רוב התרמילאים בוחרים בתרמיל בנפח 30 – 35 ליטרים).
חוץ מהתרמיל תדאגו שיהיה לכם תיק גב קטן, או תיק צד (שנושאים עם רצועה כמו נשק בהצלב), תיקים כאלה ישמשו אתכם כשיוצאים להסתובב בלי שצריך לסחוב את כל התרמיל איתכם.
פאוץ’ צמוד למותניים (שאפשר ללבוש גם מתחת לחולצה) ישמש לנשיאת דברים קטנים וחשובים שצריך לפעמים שיהיו בשלוף, ארנק, דרכון, משקפי שמש וכד’.
קחו איתכם שקית ניילון חזקה לארוז דברים רטובים וקופסאת אוכל לסנדביצ’ים.

ציוד לחופשה

ביגוד והנעלה

חשוב שיהיו לכם בגדים נוחים להליכה וגם בגדים ללבוש בערב ובימים שמבלים באותו מקום בלי להסתובב הרבה. מומלץ חולצות קלות עם שרוול ארוך (להגנה טובה יותר מהשמש), גם כמה טישרטים קצרים, חולצה טרמית, שני זוגות מכנס טיולים, גרביים מנדפות זיעה, גרביים חמות, סווטשירט, פליז, מעיל גשם דק, תחתונים, מכנס קצר, כובע טוב (חשוב לא פחות ממשקפי שמש בימים עם שמש חזקה) וגם בגד ים (שיהיה). אם תבקרו ביעדים קרים במיוחד תצטרכו מעיל פוך (או פליז), כובע צמר, צעיף וכפפות.
מבחינת הנעלה חשוב לבחור נעלי הליכה טובות (מעולות אפילו), ולקחת גם נעל ספורט וסנדלים (עדיף מכפכפים).

ציוד לשינה וארוחות

כדי שתוכלו לישון טוב, באוהל או תחת כיפת השמים, חייבים שק שינה איכותי, תבחרו לפי הטמפרטורות הנמוכות ביותר באזור בו תטיילו (למשל, שק שינה לטמפרטורות מינוס 5 – מינוס 10). למי שרגיל לישון עם כרית חשוב לקחת כרית קטנה שתשדרג לכם את הלילות (וגם את הימים כי תתעוררו רעננים יותר). מי שמתקשים להירדם אם לא חשוך לגמרי ואם מפריעים לכם קולות של מי שישנים באותו חדר קחו כיסוי עיניים ואטמי אוזניים. חשוב שיהיה לכם מזרון שטח. אוהל הוא פריט מסורבל, קחו אוהל רק אם אין ברירה.

כדי שתוכלו ליהנות מארוחות, כאלה שתכינו בעצמכם וכאלה שמכינים עם עוד מטיילים (במחנה למשל), תצטרכו צלחת (רצוי חצי עמוקה כך שתתאים גם למרק), כוס וסכום. תישקלו לקחת תרמוס שיאפשר ליהנות משתיה חמה במהלך היום בלי שצריך לעצור להכין על גזיה. כדאי לארגן “פק”ל” קפה (מומלץ בלון גז ספייר). שקית שתיה היא פתרון נוח לנשיאת מים לצעידות (הכי מקובל שקיות שתיה של שלושה ליטרים), צריך גם שני קנקלים של ליטר וחצי (תמלאו רק כשצריך כדי לא לסחוב סתם משקל)

ציוד אלקטרוני, עזרה ראשונה ועוד

רוב התרמילאים כיום לוקחים איתם מכשיר ניווט (GPS) אלא אם יש טלפון נייד שפועל גם באזורים בהם תטיילו ויכול לשמש גם לניווט, ודאו שיש סוללות מלאות, מטען למה שנטען ופנס ראש.
חשוב להתכונן גם מבחינת בריאות והיגיינה. מומלץ לארגן ערכת עזרה ראשונה בסיסית, תחבושת, גזה סטרילית, פלסטרים, משהו נגד כאבים, נגד שלשול, מוריד חום, אם צריך אז גם כדורים נגד מלריה ונגד מחלת גובה. עוד חשוב לקחת תכשיר דוחה יתושים, קרם נגד שמש וסכין קטנה. מומלץ שתהיה לכם ערכת תפירה, קצת ציוד שיפצור (אזיקונים, איזולירבנד), פרטים להפעלת ביטוח רפואי לחו”ל וצילום של הדרכון.

מבחינת רחצה צריך משחת שיניים ומברשת (כדאי לקחת כבר מראש עוד אחת חדשה להחליף מברשת שיניים שתתבלה), מגבת קטנה, ג’ל אלכוהולי, סבון (רצוי אקולוגי), נייר טואלט ואבקת טלק. חשוב שתהיה לכם מצית טובה. תשקלו אם אתם רוצים להשתמש במקלות הליכה, אם כן, קחו זוג טוב.

ואחרי שארזתם הכול, לפני שיוצאים לשדה התעופה ודאו שיש עליכם את הדרכון, הכסף (כולל מזומן, כרטיס אשראי בינלאומי, טרוולרס צ’קס וכו’), כרטיסי הטיסות ומשקפי ראיה למי שצריך (כדאי לקחת גם זוג “ספייר”, ליתר ביטחון).