חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם באוסטריה, כדאי שתבדקו אילו מגבלות עדיין קיימות? ומה תצטרכו להכין ביציאתכם וחזרתכם מישראל? מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

אתר התיירות הרשמי של אוסטריה

משרד הבריאות האוסטרי

Vienna Hofburg Imperial Palace at night

האם צריך בדיקת קורונה לפני טיסה לאוסטריה?

כרגע, אין צורך בבדיקה או בידוד לפני הטיסה לאוסטריה.

מהם התנאים לטיסה לאוסטריה?

כרגע, אין תנאים מגבילים בכניסה לאוסטריה. עם זאת, אנחנו ממליצים לכם להתעדכן באתר התיירות האוסטרי לפני טיסתכם.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מאוסטריה?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל . עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את הנהלים באתר הבריאות לפני טיסתכם.

האם יש מגבלות על התחבורה הציבורית באוסטריה?

בעת נסיעה בתחבורה ציבורית באוסטריה אין חובת עטיית מסכה.

מה עושים באוסטריה?

התשובה היא כמעט הכל! אוסטריה היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות בכל הקשור לטיולים בטבע, לתרבות ואמנות, לאטרקציות ולנופש פעיל. אזורי התיירות המרכזיים באוסטריה הם עיר הבירה וינה, אזור האגמים (Salzkammergut), חבל זלצבורג (Salzburg) וחבל טירול (Tyrol).

וינה

הבירה האוסטרית היפה והאלגנטית, עירם של מוצרט ובטהובן, היא מצד אחד יעד נפלא לשוחרי היסטוריה ואמנות, ומצד שני עיר מודרנית ומפתיעה עם מגוון אפשרויות בילוי, מוזיאונים, אטרקציות ומסעדות. רוב האטרקציות התיירותיות ממוקמות במרכז העיר ותחומות על ידי כביש הטבעת, מה שהופך אותה ליעד נוח מאוד לטיול. אל תחמיצו ביקור בארמון שנברון ובארמון הופבורג המרשימים, שוטטו להנאתכם בעיר העתיקה והיפה ובקרו את מוזיאון מוצרט, קתדרלת סטפנוס הקדוש ובית האופרה המפואר, קחו את הילדים לפארק השעשועים פראטר (Prater) השוכן בין נהר הדנובה לתעלת הדנובה, ואל תשכחו לאכול שניצל ענק במסעדת פיגלמולר (Figlmüller) ולקנח בשטרודל תפוחים ובעוגת זאכר טורט.

אזור האגמים באוסטריה

אזור האגמים הנמצא בצפון-מערב אוסטריה כולל 76 אגמים ועיירות ציוריות והוא נחשב לאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. אל תפספסו ביקור בעיירות סנט גילגן (Saint Gilgen) וסנט וולפגנג (St. wolfgang) השוכנות על גדות אגם וולפגנג. בשתי העיירות ישנה טיילת יפה המשתרעת לאורך האגם, בתים צבעוניים ונופים פסטורליים עוצרי נשימה.

אם אתם מעוניינים ליהנות מתצפית יפה, מומלץ לעלות ברכבל Zwolferhorn Seilbahn לתצפית על 7 האגמים. מהעיירה סנט וולפגנג אפשר גם לעלות ברכבת גלגלי שיניים עתיקה (SchfbergBahn) לתצפית על פסגת הר שאפברג (Schafberg).

חבל זלצבורג באוסטריה

אחד המחוזות הקטנים באוסטריה, הוא גם אחד היפים והמתויירים במדינה. חבל זלצבורג משלב באופן מושלם שלל אטרקציות ופעילויות, ערים היסטוריות ועיירות פסטורליות, פארקים לאומיים ואגמים מדהימים. אל תפספסו ביקור בעיר זלצבורג, מקום הולדתו של מוצרט. מומלץ לבקר במצודת זלצבורג, לטייל ברחובות העתיקים למרגלותיה ולקנח בביקור בגני מיראבל, בהם צולם הסרט צלילי המוזיקה. בפרברי העיר נמצא ארמון הלבורן המציע סיור משעשע לילדים. אחת מהאטרקציות של חבל זלצבורג הן מכרות המלח (Salzwelten Salzburg) המציעים סיור בלתי נשכח מתחת לפני האדמה. אטרקציה נוספת הן מערות הקרח הגדולות בעולם (Eisriesenwelt) באזור בהן תוכלו לצאת לסיור מודרך בלבד. קצרה היריעה מלספר על מסלולי הטבע המרשימים של זלצבורג, אך אל תפספסו את מפלי קרימל (Krimmler Wasserfalle) הנחשבים לגבוהים באירופה, נקיק ליכטנשטיין (Liechtensteinklamm) המרשים ואת דרך גרוסגלוקנר, הדרך הנופית היפה ביותר באוסטריה המגיעה עד קרחון פסטרזה. בין לבין תוכלו ליהנות משלל מגלשות הרים, שיט באגמים, עלייה ברכבלים לתצפיות עוצרות נשימה.

חבל טירול באוסטריה

חבל טירול, בלב הרי האלפים במערב אוסטריה, הוא אחד מיעדי הסקי הפופולריים ביותר באירופה ש-20 אחוז משטחו מוכרזים כשמורות טבע. אם חודשי החורף בטירול מוקדשים כולם לספורט הלבן, הרי שבחודשי הקיץ מדובר באזור נפלא לטיולים בין פסגות הרים נישאות, נקודות תצפית מרשימות וטיולי טבע נפלאים. אחת האטרקציות המרכזיות של טירול היא העיר אינסברוק, בירתו של חבל טירול המוקפת בהרי האלפים. באגם אכנזה (Achensee), האגם הגדול ביותר בחבל טירול תוכלו ליהנות משלל פעילויות ספורט ונופש. דרומית לאינסברוק נמצא עמק שטובאי המציע מגוון נופים ואטרקציות, קרחונים, הרים, מפלים ונחלים. בקרו בגשר אירופה, הגשר הגבוה ביותר ביבשת, במפל גראווה ובקרחון שטובאי בו תוכלו ליהנות משלג גם בחודשי הקיץ. גם בעמק זילרטל, הנמצא מדרום לאינסברוק, תוכלו ליהנות מבילוי על קרחון מרהיב – קרחון האינטרטוקס (Hintertux) שהעלייה אליו היא בשלושה רכבלים שונים; מביקור בעיירת הסקי מאיירופן ומנסיעה מרשימה בדרך הנופית Schlegeis Alpine Road המסתיימת בסכר ממנו אפשר ליהנות מתצפית עוצרת נשימה.

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית באוסטריה?

כרגע, אין חובת בידוד עם נחיתכם באוסטריה. עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את ההנחיות באתר התיירות האוסטרי.

באיזו מתכונת פועלות אטרקציות, מוזיאונים ואתרי תיירות שונים באוסטריה?

נכון לעכשיו הכל פתוח באוסטריה: בתי מלון, מסעדות, חנויות, מוזיאונים, אתרי תרבות ופנאי, ברים ומועדונים. בנוסף, אין חובת עטיית מסכה בעת כניסה למקומות ציבוריים.

מילון עברי-גרמני ברוח הקורונה

בידוד – Isolierung
בית חולים – Krankenhaus
שיעול – Husten
חום – Fieber
טיסה – Flug

טלפונים ומרכזי מידע חשובים באוסטריה:

השגרירות הישראלית באוסטריה:

כתובת: Anton-Frank-Gasse 20 , 1180 Vienna. טלפון: +43-1-47646500.

מייל: info@vienna.mfa.gov.il ,consular@vienna.mfa.gov.il

אתר: https://embassies.gov.il/vienna/Pages/default.aspx

משרד התיירות האוסטרי: https://www.austria.info/en

לקריאה נוספת: