אם יש משהו שהשנים האחרונות לימדו אותנו הוא שהחיים מלאים בבלת”מים. אנחנו רגילים למסלול חיים מסויים, אבל תכניות יכולות להשתנות ממש ברגע. בין אם אתם נוסעים לצרכי עסקים, בין שאתם ספורטאים מקצועיים שטסים לתחרות ובין שאתם מתכננים חופשה משפחתית, חשוב שהביטוח שלכם יכלול גם הרחבה שתאפשר ביטול של הטיסה או קיצור של הנסיעה.

ביטול טיסה דרך חברת התעופה

במעמד רכישת הכרטיס תציג לכם כל חברת תעופה את תנאי הביטול שלה. על פי רוב מדובר בתנאים מחמירים, שלא יאפשרו לכם לקבל את התשלום בחזרה, אלא זמן רב מראש.  כשמדובר בחברות בינלאומיות תידרשו לא פעם לעבוד מול מוקד שירות לקוחות שלא מדברים בו עברית, וגם לא כפוף לחוקי הגנת הצרכן. שימו לב שגם אם רכשתם כרטיס דרך חברת נסיעות מקומית, גם היא כפופה להחזרים המתקבלים מחברות התעופה עצמן.

לוח טיסות מבוטלות

מתי אתם עלולים להזדקק לביטוח ביטול טיסה/קיצור נסיעה?

מצב רפואי אישי

במידה וביקרתם במיון שבוע לפני הנסיעה, כתוצאה מתאונה או מחלה וקיבלתם הנחיה להישאר בבית בזמן הנסיעה המתוכננת או במקרה של אשפוז מעל ל24 שעות שלכם / של בן משפחה קרוב או המתלווה לנסיעתכם בשבוע שקדם לנסיעה, תוכלו להפעיל את ביטוח ביטול הנסיעה. שימו לב, לא כל מצב רפואי יאפשר לכם להפעיל את הביטוח.

פטירה

במקרה בו בן משפחה קרוב חלילה נפטר תוכלו לבקש לבטל את הטיסה או לקצר את נסיעתכם. כמובן שגם אם חס ושלום קורה הדבר במהלך הנסיעה, תזדקקו לסיוע בחזרה לארץ מוקדם מהצפוי.

מי הוא בן משפחה קרוב?

בן משפחה קרוב הינו בן או בת זוגו של המבוטח /  הוריו / ילדיו / אחיו / סבו וסבתו או נכדיו.

נוסעים בשדה התעופה

מה צריך לעשות אם רוצים להפעיל את ביטוח ביטול טיסה/קיצור נסיעה?

מסמכים רפואיים

תיעוד מגורם רפואי מוסמך המפרט את המצב הרפואי בגללו בוטלה או קוצרה הנסיעה. במקרה של קיצור נסיעה יש צורך בהמלצת רופא מקומי לקיצור הנסיעה. במקרה של אשפוז או ביקור במיון יש לצרף את סיכום האשפוז/ביקור במיון כולל האבחנה הרפואית, וההמלצות רפואיות ככל שניתנו.

תעודת פטירה

תעודת פטירה של משרד הפנים.

הוכחות לביטול מרכיבי הנסיעה

ההודעה על ביטול הנסיעה, כרטיסי הטיסה (עם חשבוניות וקבלות), אסמכתאות על גובה דמי הביטול/גובה ההחזרים להם זכאי המבוטח (שינוי כרטיס טיסה, חיובים עבור מלונות).

דו”ח משטרה

במקרה של תאונת דרכים או פגיעה חלילה כתוצאה מעבירה פלילית.

אישה מאוכזבת בשדה תעופה

האותיות הקטנות

מצב רפואי קיים

הכיסוי לביטול או קיצור נסיעה לא חל במצבים בהם הנסיעה בוטלה ו/או קוצרה עקב מצבו הרפואי או פטירתו של המבוטח ו/או בן משפחה קרוב אם המבוטח ו/או בן המשפחה הקרוב ביקר במיון או שהה באשפוז עקב אותו מצב רפואי במהלך ששת החודשים שקדמו לרכישת הפוליסה.

זמן רכישת הפוליסה

בניגוד לביטוח נסיעות רגיל, אותו ניתן לעשות לעיתים אפילו כמה שעות לפני הטיסה, ביטוח ביטול טיסה/קיצור נסיעה יש לעשות כמה שיותר זמן מראש, כדי שתהיו מכוסים מרגע רכישת כרטיסי הטיסה.

לסיכום

כמעט ברוב המקרים הצורך לבטל טיסה או לקצר נסיעה הוא לא עניין משמח. יחד עם זאת, אין ספק שלפעמים הוא הכרחי, וחשוב שתיערכו לכך מבעוד מועד. ככל שאפשר לרכוש פוליסה שתאפשר לכם לקבל החזר במקרים כאלה, מומלץ לעשות זאת.