חברת פספורטכארד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

רגע לפני שאתם אורזים, מתארגנים ומתכננים את מסלול הטיול שלכם בגרמניה, מצאנו עבורכם את המידע הרלוונטי שכדאי לעצור רגע ולקרוא.

רוצים לדעת עוד? לביטוח נסיעות לגרמניה הכנסו לכאן

מה הסטטוס בגרמניה בימים אלה של וירוס הקורונה?

כמו במרבית המדינות בעולם, גם בגרמניה מרגישים את הדעיכה של נגיף הקורונה.

האם צריך בדיקת קורונה לפני הטיסה לגרמניה ? מהם התנאים לטיסה לגרמניה בתקופת הקורונה?

מחוסנים בשתי מנות לפחות, מחלימים עם מנה אחת ומחלימים מחצי השנה האחרונה רשאים להיכנס למדינה ללא בידוד וללא בדיקות (בהצגת תעודת מחלים מתחסן), כל השאר, מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית עם כניסתם לגרמניה. אנחנו ממליצים לבדוק את נהלי הכניסה המשתנים לפני טיסתכם באתר השגרירות הגרמנית.

מהן ההנחיות לחזרה לישראל מגרמניה?

החל מה-3.6.2022 אזרחים ישראלים, תושבי קבע ותושבים ארעיים כלליים בארץ לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל. אין צורך גם לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולכן גם חובת הבידוד מבוטלת. לפני הכניסה לארץ יש למלא הצהרת כניסה לישראל, את ההצהרה יש למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה לישראל . עם זאת, אנחנו ממליצים לבדוק את הנהלים באתר הבריאות לפני טיסתכם.

אילו יעדים בגרמניה פופולאריים במיוחד בקרב ישראלים?

בשנים האחרונות ברלין היא בין היעדים הפופולאריים ביותר באירופה בקרב תיירים ישראלים והאמת היא שאין בזה שום דבר מפתיע. בימים כתיקנם ישנן אינספור סצנות תוססות בברלין ובכלל זה סצנת מועדונים וחיי לילה מהמפותחות בעולם. בנוסף ברלין בורכה באינספור פארקים ואגמים פסטורליים, בעשרות קניונים מרשימים ביותר ואפילו הסצנה הקולינרית של העיר נמצאת במגמת תנופה מזה מספר שנים. למעשה נכון להיום ברלין מחזיקה במספר הגבוה ביותר של מסעדות מכוכבות בגרמניה כולה (24 מסעדות, נכון למדריך מישלן האחרון).

אם לא די בכך, בברלין ישנה אפשרות לצאת למגוון רחב ביותר של סיורים מודרכים בעברית וכל זה מבלי להזכיר את העובדה שניתן לטייל בה שבוע שלם וליהנות עד בלי די מכל הטוב שיש לה להציע, מבלי לחשוש מהוצאות גדולות יתר על המידה. נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה שתיתם חצי ליטר בירה משובחת בפחות מעשרה שקלים.

בנוסף לברלין, התיירים הישראלים אוהבים לנפוש ביער השחור, הממוקם בקצה הדרום-מערבי של גרמניה. היערות העבותים, העיירות העתיקות (מישהו אמר באדן-באדן?) והאטרקציות הרבות שממתינות למשפחות עם ילדים, הם רק חלק ממה שהופך את אזור היער השחור לאטרקטיבי וחלומי כל כך עבור העם היושב בציון.  אם כבר מיציתם את ברלין והיער השחור בביקורים הקודמים שלכם במדינה, נמליץ לכם הפעם לתת הזדמנות ליעדים אחרים כמו דיסלדורף, המהווה בית לעשרות מוזיאונים ואף הרבה יותר גלריות, שפע של פארקים וגנים מטופחים לעילא ולעילא.

יעדים מומלצים נוספים הם העיר נירנברג שבבוואריה, הנחשבת לאחת הערים היפות ביותר בכל גרמניה (לא עניין של מה בכך) והמבורג, הממוקמת על נהר האלבה שבצפון המדינה. המבורג אגב, ממתגת את עצמה בשנים האחרונות כאחת הערים היותר מעניינות וטרנדיות בגרמניה אם כי הקהל הישראלי טרם גילה אותה: לאורכה ולרוחבה של המבורג ישנן תעלות מים שאורכן הכולל גורם לתעלות של אמסטרדם ווונציה להחוויר, הנמל שלה הוא השלישי בגודלו באירופה והודות לעובדה שפועלות בה ארבע אוניברסיטאית, היא מתאפיינת באוכלוסייה צעירה של סטודנטים ומתגאה בכמות רצינית ביותר של פאבים, מועדונים, בתי קפה ומסעדות.

מהי מדיניות הבידוד הנוכחית בגרמניה?

כרגע אין חובת בידוד לתיירים הנוחתים בגרמניה. עם זאת תיירים שאינם מחוסנים וילדים מתחת לגיל 12 שלא קיבלו חיסון לקורונה צריכים להציג בדיקת קורונה שלילית עם כניסתם לגרמניה.

האם ישנן מגבלות כאלו ואחרות על תחבורה ציבורית בגרמניה?

התחבורה הציבורית בגרמניה פועלת כיום כסדרה, אבל עדין קיימת חובת עטיית מסכה כאשר משתמשים בתחבורה הציבורית.

באיזו מתכונת פועלים מוזיאונים, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים אחרים?

מועדוני לילה, תיאטראות, אולמות קונצרטים ובתי אופרה, כל האטרקציות התיירותיות של גרמניה ובכלל זה מוזיאונים, פארקים פאבים ומסעדות פתוחים כרגיל. 

מילון עברי-גרמני בסיסי ברוח הקורונה

  • בידוד – die Quarantäne
  • בית חולים – das Krankenhaus
  • שיעול – der Husten
  • חום – Hohe Temperatur
  • טיסה – der Flug

טלפונים ומרכזי מידע חשובים

  • השגרירות הישראלית בגרמניה – 030-89045511 (מספר חירום 24/7 – 030-89045203)
  • הקו החם של משרד הבריאות לענייני קורונה – 030-346465100
  • מרכזי מידע מקוונים רשמיים, שמספקים עדכוני קורונה בזמן אמת – Berlin.de, מכון קוך, Deutschland.de