הודו היא ארץ של ניגודים, טבע עז ועמקים פוריים, לצד ערים צפופות בהן אזורים רחבי ידיים של עוני משווע, קדושה ורוחניות לצד טומאה וגשמיות, בריאות פיזית ונפשית לצד תברואה ירודה על שלל מחלותיה ועוד. ולכן, הנוסעים להודו מוכרחים לוודא שיש להם ביטוח נסיעות מתאים לטיול מן הסוג המתוכנן. חברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח נסיעות שונות ומגוונות, והשאלה עליכם לשאול את עצמכם היא – כיצד תדעו האם מדובר בביטוח המספק מענה הולם לכל סוג של אירוע מאתגר העלול להפתיע אותנו במהלך טיול בהודו? לפניכם סקירה שתסייע לכם לדעת איך בוחרים ביטוח נסיעות להודו, מה חשוב שיכלול במסגרתו ועוד:

רגע לפני שאתם אורזים – לרכישת ביטוח נסיעות להודו הכנסו לכאן

כיסוי מקיף אשר קיימת אפשרות להרחיב עוד יותר, במידת הצורך

השהייה בחו”ל, בעיקר במדינה גדולה כל כך שאיכות הטיפולים בה מוטלת בספק (והמרחק בין מטיילים לבית החולים הקרוב הוא לעיתים עניין של ימים), הופכת את עניין הבחירה של ביטוח נסיעות מתאים לבחירה מהותית. כולנו מקווים לחזור בריאים ושלמים, ועם זאת במקרים בהם אתם נדרשים לטיפול רפואי במהלך השהייה בהודו – אתם רוצים לדעת שתטופלו על ידי צוות מקצועי וכל עלויות הטיפול, כולל הטסה רפואית לארץ במקרה הצורך, לא ישותו עליכם.

טכניקה נוחה יותר להפעלת ביטוח הנסיעות שלכם במקרה הצורך, חלילה, היא ביטוח נסיעות המסופק לכם באמצעות מעין כרטיס אשראי אשר אפשר להשתמש בו בעת הצורך באופן ישיר למימון כלל ההוצאות הרפואיות שלכם, מבלי שתצטרכו להוציא שקל מכיסכם.

במקרים מסוימים, ייתכן ותרצו אף להרחיב את פוליסת הנסיעות הסטנדרטית, על פי הצורך – כך למשל תרמילאים המתכוונים לצאת לטרקים ארוכים ומאתגרים אל יעדים מבודדים מוכרחים להרחיב את הכיסוי כך שהפוליסה תכלול גם עיסוק בספורט אתגרי, איתור במקרה של אבדן קשר, וחילוץ (כולל מוטס) וכדומה.

בעיות שעלולות להפתיע ישראלים המטיילים בהודו

רוב המטיילים בהודו בתקציב מצומצם סובלים במוקדם או במאוחר מקלקול קיבה. בדרך כלל העניין מסתכם ביומיים או שלושה של ביקורים תכופים בשירותים, אך לעתים קלקול קיבה יגרום לשלשולים והקאות כה אינטנסיביים, עד שיתעורר צורך במתן נוזלים בעירוי על מנת לפצות על אלו שהגוף מאבד בהפרשות. שימו לב – קלקול קיבה חמור עלול להסתבך ולגרום לזיהום במעיים. מכיוון שהודו היא מדינת עולם שלישי, מומלץ להימנע משימוש בשירותי הבריאות הציבוריים בה; כאשר טיפול רפואי פרטי הוא יקר מאוד, וזו סיבה נוספת לכך שחשוב מאוד לדאוג לביטוח נסיעות להודו המספק פתרון הולם לכל צרה שלא תבוא.

איך אפשר לטייל להודו בראש שקט?
הודו

לאור שלל התקלות הפוטנציאליות שתיארנו עד כה, נשאלת השאלה – כיצד בכלל אפשר ליהנות מטיול כזה מבלי שנצטרך לחשוש כל הזמן מאירועים שיגרמו לנו הוצאות גדולות בלתי מתוכננות? (אבדן כבודה למשל, צורך בטיפול רפואי וכדומה); כאשר רק ביטוח נסיעות להודו המספק כיסוי מתאים לאופי הטיול שאנו מתכננים לערוך יאפשר לנו לטייל בראש שקט, בידיעה שלכל תקלה העלולה לפקוד אותנו יש לנו פתרון מן המוכן.

וכמובן – על מי שמתכננים טיול בהודו להחליט אילו מבין החיסונים המומלצים לקבל. בין היתר מדובר בחיסונים כנגד דלקת כבד A, טיפוס הבטן, דלקת כבד B, חצבת, אדמת, חזרת, דיפתריה, טטנוס, שעלת, קדחת מוח יפנית וכלבת.
ניתן לטייל בהודו בתקציב מצומצם מאוד – עד כדי 5 דולרים ליום, או להתפנק ולהוציא גם 150 דולרים לאדם ליום ואף יותר. באתרי הזמנת כרטיסי טיסה אפשר לפעמים למצוא טיסות להודו במחיר נמוך מאוד, עד כדי 300 דולרים לכל כיוון; כאשר מכיוון שמדובר ביעד רחוק יחסית (טיסה ישירה להודו אורכת כשבע שעות) המחיר הרגיל לכרטיס טיסה נע בין 700 ל-1000 דולרים. המטבע המקומי בהודו הוא הרופי – כאשר נכון לסוף שנת 2019, שקל אחד שווה כ-21 רופי. בנוסף, קיימת אפשרות לשלם גם בדולרים, ולחילופין, בנוסף – קל מאוד להחליף דולרים ויורו לרופי.

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות יוצאות לטיול, ארוך יותר או פחות, בהודו. טיול עם ילדים בהודו הוא חוויה בלתי נשכחת לכל בני המשפחה, הרפתקה משותפת שתותיר רשמים עזים וערך מוסף רב בצידה. ביטוח נסיעות מתאים להודו עבור משפחה המטיילת בה יאפשר להורים לדעת שאין בעיה שלא יוכלו להתמודד עמה בנקל.