בעידן שלנו, בו טיסות ממריאות ונוחתות בתדירות של רכבת או אוטובוס, איחורים וביטולים הם עניין שבשגרה. הם גם גורמים להרבה כעס בקרב הנוסעים, ובצדק. למה זה קורה, ומה אפשר לעשות כדי להפוך את האיחורים מבעיה מתסכלת לחוויה נעימה? 

לוח של דחיית טיסות

הסיבות לעיכובים בטיסות

יש הרבה סיבות לשינויים התכופים בלוח הזמנים. ראשית, מאז דעיכת וירוס הקורונה, הביקוש לטיסות רק הולך וגובר, וצוותי האוויר והקרקע עובדים מסביב לשעון. צריך לזכור כי בשיא מגפת הקורונה נסגרו השמיים, ובשל כך הוצאו לחל”ת מאות עובדים שלא חזרו לעבודתם, ולכן כוח האדם בנתב”ג לא מספיק להשתלט על כמויות הנוסעים.
כמו כן,  מאז שוירוס הקורונה נכנס לחיינו, משך הזמן בדלפקי הצ’ק אין התארך מאחר ויש להציג מסמכים רלוונטיים שלא נדרשו בעבר (בדיקות קורונה/ חיסונים/ אישור כניסה למדינה וכו), מה שמוסיף לעומסים בשדות התעופה וכתוצאה ישירה לעיכובי טיסה.
נוסף על כך, חברות התעופה מעדיפות לנצל כל מטוס באופן מלא, ולא משאירות מטוסים רזרביים בשדות התעופה למקרה של תקלה. לכן, כל שינוי לא מתוכנן יוצר תגובת שרשרת של איחורים נוספים. 

מי שסופג את ההשלכות הוא בסופו של דבר הנוסע, שבמקרה הטוב נאלץ לשבת בחיבוק ידיים באולמות ההמתנה הרועשים ולחכות לטיסה הבאה, או במקרה הרע – נשלח חזרה לביתו ומתבקש לשוב במועד אחר. כך או כך, כולנו חשופים לאי נוחות כבדה, עליה אף אחד לא יפצה אותנו. 

מה עושים במקרה של עיכוב בטיסה? 

אם הטיסה שלכם התעכבה, אין הרבה מה לעשות בעניין. ודאו כי קיבלתם מחברת התעופה כרטיס טיסה חלופי או החזר כספי במידה ואתם זכאים לכך. ניתן לעשות זאת מול דיילי הקרקע בשדה. במידה ואתם נאלצים לחכות בשדה התעופה, חשוב שיעמוד לרשותכם מקום נוח ונעים, בו תוכלו לחדש כוחות לקראת הטיסה. מסיבה זו, פספורטכארד החליטה להשיק שירות חדש – PassportCard Flight Delay.

השירות, שהינו בלעדי ללקוחות פספורטכארד, מיועד למקרים בהם יש איחור של מעל ל-90 דקות בטיסה, ואשר מדווחות במנוע הטיסות העולמי. עם PassportCard Flight Delay תוכלו להעביר את זמן ההמתנה בטרקלין איכותי, בו תהנו מאזורי ישיבה נוחים, כיבוד עשיר ומפנק וגישה לאינטרנט. בשירות כלולים מעל 1,200 טרקלינים, הפרושים בכ-650 שדות תעופה ברחבי העולם. 

הצטרפות ל-PassportCard Flight Delay

ההצטרפות לשירות PassportCard Flight Delay היא קלה ופשוטה. כל מה שצריך לעשות הוא להירשם דרך אתר האינטרנט, ולקבל אישור הרשמה לכתובת המייל. כל עיכוב של מעל 90 דקות מרגע פתיחת דלפקי הצ’ק אין ואשר מדווח במנוע הטיסות העולמי, יזכה אתכם בשובר מיוחד שבאמצעותו תוכלו להיכנס לטרקלין. השובר מונפק באופן אוטומטי ועל כן אין צורך אפילו לעדכן בעיכוב. ברגע שיהיה עיכוב כל שעליכם לעשות הוא להתחבר לוויפי ולהמתין לקבלת ואוצ’ר כניסה לטרקלין ישירות למייל. 

אם יש לכם ביטוח משפחתי, ההרשמה תהיה תקפה לכל המשפחה (עד 6 נפשות). עם זאת, ישנם טרקלינים שאינם מאפשרים כניסה לילדים. שימו לב, כדי ליהנות מהשירות עליכם להירשם לשירות PassportCard Flight Delay לפחות 6 שעות לפני הטיסה.

*שימו לב, אם חברת התעופה לא דיווחה על העיכוב, לא יהיה ניתן להנפיק את השוברים. בנוסף, ישנן טיסות שאינן כלולות בשירות.